Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Dezbatem, prin cele ce urmeaza, cazul unei societati comerciale care s-a infiintat ;a 16 decembrie 2011 si care depune pe data de 5 ianuarie 2012 la administratia financiara documentatia necesara privin inregistrarea in scopuri de TVA optional. In vectorul fiscal, la TVA, cifra de afaceri estimata este de 200.000 lei, iar decizia de inregistrare in scopuri de TVA este emisa cu data de 2 februarie 2012. Vom vedea astfel daca societatea se incadreaza la art. 156^1 alin. 4, analizand si modul de recalcul pentru determinarea perioadei fiscale. De retinut ca din 16 decembrie 2011 si pana la 2 februarie 2012, societatea nu a realizat cifra de afaceri.
Raspuns:
Avand in vedere faptul ca cererea de inregistrare in scopuri de TVA a fost formulata in data de 5 ianuarie 2012 pentru o cifra de afaceri estimata de 200.000 lei, perioada fiscala este trimestrul calendaristic. Astfel, sunt aplicabile prevederile art. 156^1 alin.( 4 ) si ale punctului 80 alin. (1) din normele de aplicare ale Codului fiscal deoarece cifra de afaceri in euro rezultata din calcule este sub 100.000 euro (200.000 lei : 4.3197 lei = 46.300 euro). Pentru calcularea echivalentului in euro al cifrei de afaceri, am avut in vedere cursul valutar comunicat de catre B.N.R. la data de 31 decembrie 2011.
Recalcularea se efectueaza in cadrul unui an calendaristic, in functie de numarul de luni ramase pana la sfarsitul anului calendaristic, inclusiv luna depunerii cererii de inregistrare. Astfel nu se ia in considerare si anul 2011 in care s-a infiintat societatea. In situatia dvs., plafonul de 100.000 euro ramane nemodificat, fiind corespunzator celor 12 luni calendaristice din anul 2012. Faptul ca decizia de inregistrare in scopuri de TVA a fost primita in luna februarie 2012 nu are relevanta in ceea ce priveste perioada fiscala. Deoarece perioada fiscala este trimestrul calendaristic, primul decont de TVA pentru anul 2012 trebuia depus pentru trimestrul I 2012, cu termen cel mai tarziu in data de 25 aprilie 2012.
Totusi, aceasta perioada fiscala se poate modifica, obligatoriu, in cursul anului 2012 in situatia in care efectuati o achizitie intracomunitara de bunuri.
Daca nu efectuati o achizitie intracomunitara de bunuri in anul 2012, perioada fiscala se poate modifica pentru anul 2013 in luna calendaristica in situatia in care cifra de afaceri realizata in anul 2012 va fi egala sau mai mare decat plafonul de 100.000 euro calculat la cursul valutar al B.N.R. din data de 31.12.2012.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Influente fiscale ale pensiilor facultative la calcul salarial si la impozitul pe profit – Plionul IIIGuvernul vrea sa urce la 50.000 euro pragul veniturilor pentru care TVA devine obligatorieImpozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utileDeducere TVA in baza facturii emise de furnizor in urma inspectiei fiscaleCodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul X - Regimul deducerilorUltimele articole
[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAFactura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAArticole similare
Sucursala deschisa in Romania. Care sunt obligatiile declarative si de plata in 2013?Noutati legislatie fiscala 15-19 iunie - Monitorul OficialVechea legislatie VS Noua legislatie privind limitarea dreptului de deducere a TVA pentru vehiculeOrdin ANAF privind Declaratia 394, publicat in Monitorul OficialFirma in insolventa la 31.12.2017. Care este data aplicarii sistemului platii defalcate a TVA?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Prestari servicii intracomunitare. Care va fi PERIOADA FISCALA pentru TVA?Ce declaratii privind TVA depunem in iulie 2012Joi, 7 aprilie, termen pentru Declaratia 092Codul fiscal 2008 - Capitolul X. Regimul deducerilor - art. 145-149Rectificare declaratia 390. Cum procedam cu taxarea inversa?Ultimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Stabilirea si modificarea perioadei fiscale a TVA - TOT ce trebuie sa stiiAjustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestratePlafon TVA depasit. Termen de trecere de la TVA trimestrial la TVA lunarArticole similare
Noile modificari ale Codului fiscal - ProiectTVA pentru achizitia de vehicule in spiritul OUG 34 per 2009 si al HG 488 per 2009Cum putem redirectiona sume din impozitul pe venit aferent anului 2019 – Formularul 230Regimul TVA aplicat pentru livrare cladire | Ce declaratii depunem?Cum determinati baza de impozitare in lei a bunurilor livrate cu preturi negociate in valutaUltimele articole
Vanzarea lingourilor de aur de investitii in UE si non UE: regimul fiscal aplicabil[Ghid Complet] Procedura de inregistrare pentru aplicarea sistemului TVA la incasareRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrateRetragerea din evidenta platitorilor de TVA prin OPTIUNE: Obligatia ajustarii de taxa si declaratii fiscaleTVA la incasare pentru firme din 2025. De cand puteti intra in sistem
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



