keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Acordarea de tichetele cadou in campaniile de marketing. Tratamentul fiscal

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 02 Nov. 2012 Exclusiv
Tags: declaratia 100, acordare, tichete cadou, campanii marketing, cheltuieli publicitate

Avem drept exemplu pentru analiza noastra cazul unei firme care acorda tichete cadou in cadrul unei campanii de marketing unor persoane fizice, agenti comerciali, care sunt salariati ai altor firme partenere.


Vom analiza tratamentul fiscal din punctul de vedere atat al societatii, cat si al beneficiarului de tichet, amintind faptul ca actul normativ ce reglementeaza scopul utilizarii tichetelor cadou permite utilizarea acestor titluri de valoare in actiuni de marketing si publicitate, conform art. 2 din Legea nr. 193/2006 privind tichetele cadou, cu modificari ulterioare.

Potrivit prevederilor de la art. 21 ali n. (2) lit. d) din Codul fiscal , se include in cheltuielile de reclama si publicitate si valoarea bunu rilor acordate in cadrul unor promotii, bunuri acordate in scopul stimularii vanzarii, mostre, bunuri pentru incercarea unor produse, bunuri utilizate in demonstratii la punctele de vanzare.

Inregistrare contabila

623                                              =                      5328
"Cheltuieli cu reclama si publicitate"         "Alte valori - analitic tichete cadou"

Astfel, in opinia noastra, contravaloarea acestor titluri de valoare sunt cheltuieli considerate deductibile la determinarea impo zitului pe profit. Din punctul de vedere al TVA dedusa la achizitia tichetelor, consideram ca sunt aplicabile prevederile de la art. 128 ali n. (8) lit. e) din Codul fiscal , ce stabileste ca nu este o livrare si implicit nu se colecteaza TVA pentru bunuri le utilizate in actiuni de reclama si publicitate, marketing, mostre, pentru stimularea vanzarilor.

Potrivit art. 145 alin. (3) din Codul fiscal , este permisa deducerea TVA de la achizitia initiala a tichetelor acordate in mod gratuit in campanii de reclam a si publicitate, astfel ca nu se impune ajustarea TVA de la achizitia acestora. Ce nu precizeaza cu exactitate legea, si probabil nici nu ar putea sa precizeze avand in vedere multitudinea de situatii din practica, este documentele ce se intocmesc cu aceasta ocazie. Astfel, consideram ca orice document corect intocmit ce atesta predarea acestor tichete la clienti este un document justificativ.

RECOMANDARE!

Se recomanda ca societatea sa utilizeze un borederou de predare - primire, ce va cuprinde numele si codul numeric personal al beneficiarilor. Pentru ca un document sa fie corect intocmit, trebuie sa contina elementele minimale prevazute in O .M.F.P. nr. 3.512/2008 privind documentele financiar contabile.

In acelasi timp, aceste tichete sunt venitur i realizate de persoana fizica, iar obligatia impozitarii este expres reglementata de Normele metodologice pentru art. 78 din Codul fiscal, regasite la pct. 152 lit. b), alin. (3) din H.G. nr. 44/2004.

Insa, din punct de vedere practic, este foarte putin probabil ca societatea sa solicite suma impozitului de la aceste persoane, avand in vedere ca nu sunt salariati ai societatii si nici nu poate fi decontat impozitul prin tichete cadou. Astfel, cel mai corect tratament fiscal este ca societatea sa suporte pe cheltuiala sa acest impozit, determinat prin metoda sutei majorate, astfel incat valoarea tichetului sa reprezinte un venit net dupa determinarea impozitului. Aceasta cheltuiala este
nedeductibila la calculul impozitului pe profit, conform art. 21 ali n. (4) lit. a) din Codul fiscal.

Inregistrarea contabila

635                                     =                                               446
"Cheltuieli cu alte impozite si taxe"           "Alte impozite si taxe - analitic
                                                                               venit persoane fizice"

Din punct de vedere declarativ, impozitul se declara prin declaratia 100 si se achita pana pe data de 25 a lunii urmatoare. Societatea are obligatia ca pana pe 28 februarie a anului urmator sa depuna declaratia 205 cu impozitul retinut de la persoane fizice.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016