Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, in perioada 1.07 - 31.12.2012, sunt aplicabile anumite prevederi tranzitorii in ceea ce priveste optiunea de renuntare la calitatea de platitor de taxa pe valaorea adaugata (TVA). Potrivit actului normativ mentionat mai sus, de la 1 iulie 2012, plafonul de la care firmele sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA a fost majorat de la 35.000 la 65.000 de euro, respectiv de la 119.000 la 220.000 lei.
Persoanele impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012, ca urmare a depasirii plafonului de scutire, pot solicita incepand cu data de 1 iulie 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire de 220.000 lei. In schimb, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA anterior anului 2012 pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA dupa data de 1 iulie 2012, inclusiv, daca nu au depasit plafonul de scutire de 119.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2011, si daca, pana la data solicitarii scoaterii din evidenta, nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei.
Formularistica
In situatiile mentionate mai sus, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestrul).
Contribuabilii care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA depun la organul fiscal competent formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153" insotit de balantele de verificare sau jurnalele de vanzari la 31.12.2011 si la data solicitarii, dupa caz si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Formularul se completeaza in doua exemplare inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute, un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura, sau la posta, prin scrisoare recomandata iar un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.
Important! Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Obligatii declarative si de plata a TVA
Examen Consultant Fiscal 2025
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.
Atentie! Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileFiscul ar putea considera unele tranzactii ca artificiale. Ce se modifica?Zoom fiscal: Modificarile Codului fiscal referitoare la TVA si accizeCum arata cerintele actuale din Formularul 088?Deducerea taxei pentru persoana impozabila cu regim mixt – Partea 1Ultimele articole
e-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Venituri sub plafonul de TVA. 2 conditii pentru a iesi din evidenta TVA in 2025Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAMasini second-hand. Evaziune TVA de 29 mil. lei descoperita de DGAFFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateArticole similare
Aprilie 2014. Cum arata calendarul complet al declaratiilor fiscale?Declaratii fiscale iunie 2014. Lista completa cu fiecare termen-limita stabilitCalendar obligatii fiscale pentru luna august 2012ANAF publica ordinul pentru aprobarea formularului 096. Vezi noua declaratieStudiu de caz: In ce conditii este posibila deducerea TVA-ului prin facturare?Ultimele articole
Ce formulare fiscale depunem in luna mai 2016 la Fisc?10 martie e ultima zi de depunere pentru Declaratia 096Lista declaratii fiscale. Ce termene exista in luna martie 2016?Declaratii fiscale cu termen in luna martie 2016Termene declaratii fiscale 7, 10 si 15 martie. Ce obligatii indeplinim?Articole similare
Atentie: Comunicat ANAF privind depunerea Declaratiilor aferente lunii OctombrieNoi prevederi privind regimul de declarare derogatoriu pentru persoanele in inactivitate temporaraAchizitii combustibil si taxe de drum UE. Cum procedam cand nu se mai recupereaza o parte din TVA?Lista declaratii fiscale. Ce termene exista in luna martie 2016?Solutii TVA: Achizitie intracomunitara si import in alt statUltimele articole
Firme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroONG fara activitate economica in 2025. OBLIGATII DECLARATIVE + o MONOGRAFIE contabila utilaVenituri din chirii peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la plata TVA?Anularea din oficiu a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeE-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITArticole similare
OANAF nr. 1768 privind anularea inregistrarii in scopuri de TVAStudiu de caz: Drepturile de autor si deducerea retroactiva a TVAFirme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAVenituri din inchiriere fundatie. Sunt obligatorii casa de marcat fiscala si plata TVA?Tratament fiscal TVA pentru prestare servicii electronice catre diversi beneficiariUltimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVADupa inregistrarea in scopuri de TVA in regim normal, persoana fizica este OBLIGATA sa depuna D394 sau D390 VIESInregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile inainte si dupa inceperea activitatii economiceAsociere in participatiune: TVA aferenta bunurilor de capital aduse ca aport la asociereEmitere factura pentru livrare constructie noua - Ce cota TVA se aplica in acest caz?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



