Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

De la 1 ianuarie 2014 au intrat in vigoare noile prevederi privind sistemul TVA la incasare, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.111/2013 pentru reglementarea unor masuri fiscale si pentru modificarea unor acte normative.
Una dintre modificarile aduse sistemului TVA la incasare prin OUG nr. 111/2013 se refera la modalitatea de determinare a cifrei de afaceri care serveste drept referinta pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei.
Astfel, potrivit noilor prevederi, in cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei se includ si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere, spre deosebire de reglementarile in vigoare pana la data de 31 decembrie 2013 potrivit carora cifra de afaceri includea, in ceea ce priveste operatiunile scutite, doar operatiunile scutite de TVA cu drept de deducere.
Ca urmare a acestei modificari, contribuabilii care:
- opteaza pentru a continua aplicarea sistemului TVA la incasare in anul 2014, sau
- opteaza pentru a intra in sistemul TVA la incasare in anul 2014, daca in anul 2013 nu au aplicat sistemul,
vor determina cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei potrivit prevederilor in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2014, incluzand astfel si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere realizate in cursul anului 2013.

Examen Consultant Fiscal 2025

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Contribuabilii care au aplicat sistemul TVA la incasare in anul 2013 au obligatia de a verifica daca cifra de afaceri pentru anul 2013, la care adauga si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere din anul 2013, depaseste sau nu plafonul de 2.250.000 lei, determinat conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificata si completata prin OUG nr. 111/2013. In situatia in care cifra de afaceri astfel determinata depaseste plafonul de 2.250.000 lei, persoanele impozabile trebuie sa solicite iesirea din sistem, pana la data de 25 ianuarie 2014.
Un alt aspect care deriva din modificarea prevederilor legale privind sistemul TVA la incasare, vizeaza persoanele impozabile care au fost inregistrate in scopuri de TVA incepand cu data de 1 ianuarie 2014 si care au fost inscrise incepand cu aceasta data si in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.
Avand in vedere noile prevederi privind sistemul TVA la incasare potrivit carora aplicarea sistemului a devenit optionala, in situatia in care persoanele la care am facut referire mai sus doresc sa renunte la aplicarea sistemul TVA la incasare, acestea au posibilitatea solicitarii iesirii din sistem prin optiune prin depunerea unei notificari (Formularul 097) oricand in cursul anului 2014, intre 1 si 25 ale lunii, conform prevederilor art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2013.
Aceste persoane impozabile aplica sistemul TVA la incasare pana la data radierii din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.
Sursa: Finante Arges

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Formular 097 privind sistemul TVA LA INCASARE, publicat in MonitorTVA LA INCASARE. Factura in termen. Cum gestionam TVA-ul la nerespectarea termenelor?Termen depunere declaratii pana la 27 aprilie 2015. Ce obligatii declarative si de plata avem?Facturile fiscale 2013: TVA LA INCASARE, operatiuni intracomunitare, conditii stocare facturiUltimele articole
RO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA LA INCASARETVA LA INCASARE. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025TVA LA INCASARE 2025. Spete utile cu privire la aplicarea TVA LA INCASARENeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Radierea din sistemul TVA la incasare in 2014. Ce conditii trebuie sa indeplinim?Noile propuneri de modificare in ce priveste CASS-ulCe va insemna liberalizarea pietei de energie pentru companiiFuneraliile economiei romanesti: PNL a depus o coroana de flori in plenul SenatuluiHG 77/2014 clarifica regimul microintreprinderilor. Care sunt noutatile?Ultimele articole
Ajustarea (reducerea) TVA colectata pentru facturi neincasate. Aspecte legaleANULAREA contributiilor recalculate de ANAF, pentru aproape 5 milioane de romani! (Propunere legislativa)OMFP 1099/2016 reglementeaza rezidenta in Romania a persoanelor fizice. Care sunt noile formulare?Noi modificari de la Guvern. Organismele publice si IMM-urile, incurajate sa utilizeze eficient energiaSponsorizare si deductibilitate cheltuiala la calculul impozitului pe profit. Cum procedam?Articole similare
Plata defalcata TVA se amana pentru 1 ianuarie 2018. Ce propuneri uluitoare face MFPCare este procedura de organizare si functionare a Registrului persoanelor care aplica Split TVA?Proiect MFP: Mecanismul platilor defalcate de TVA poate intra in vigoare de la 1 septembrieArticole similare
Speta zilei cu Ionut Jinga! Aspecte fiscale privind impozitul pe venituri din dividendeNoua sesiune de inregistrare a cererilor de acord, anuntata de MFPDeclaratia 401. Descarcati ultima versiuneContract de asociere in participatiune. Decont. Inregistrari contabileAcces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAFUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
In atentia celor care in anul 2013 au aplicat sistemul TVA la incasare: Noile dispozitii tranzitorii 2014Se apropie termenul-limita de comunicare a pro-ratei pentru calculul TVA deductibilaDeterminarea plafonului pentru TVA la incasare in 2014. Ce e diferit in noul an?Calendar declaratii ianuarie 2014: Aici gasiti lista completa a declaratiilor care se depun la Fisc luna aceasta!Modificarile Codului Fiscal aduse prin OUG 111 din 2013Ultimele articole
Printati acest document: OBLIGATII FIRME privind TVA la incasare 2014Ce obligatii au firmele care opteaza pentru sistemul TVA la incasare in 2014?Formular pentru aplicarea optionala a sistemului TVA la incasare de la 1 ianuarie 2014. Cum il depunem?Atentie! De la 1 ianuarie 2014 sistemul TVA la incasare e OPTIONAL
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"