Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

de Elena Ionescu, valabil la 29-Sep-2010Intrebare: Societatea are o lucrarea in alta localitate decat cea unde are sediul social. Pentru acest lucru trimite salariati in delegatie si le asigura ...
de Elena Ionescu, valabil la 29-Sep-2010Intrebare: Societatea are o lucrarea in alta localitate decat cea unde are sediul social. Pentru acest lucru trimite salariati in delegatie si le asigura diurna de 32.5 lei/zi si cazare la particulari. Pentru cazare nu am nici un document jusificativ decat ordinul de deplasare unde este trecut 30lei/zi x nr zile de cazare, mentionez ca nu am factura de cazare. As dori sa stiu in ce masura cheltuiala cu cazarea si diurna sunt deductuibile la calculul impozitului pe profit, in situatia in care societateea nu are profit. Poate fi considerat ordinul de deplasare document justificativ pentru cheltuiala cu deplasarea?
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI
Raspuns: Drepturile si obligatiile personalului pe perioada delegarii si detasarii sunt reglementate de HG 1860/2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului
Potrivit dispozitiilor art. 9, salariatul aflat in delegare sau detasare intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 5 km de localitatea in care isi are locul permanent de munca primeste o indemnizatie zilnica de delegare sau de detasare, indiferent de functia pe care o indeplineste si de autoritatea sau institutia publica in care isi desfasoara activitatea. Numarul zilelor calendaristice in care persoana se afla in delegare sau detasare se socoteste de la data si ora plecarii pana la data si ora inapoierii mijlocului de transport din si in localitatea unde isi are locul permanent de munca, considerandu-se fiecare 24 de ore cate o zi de delegare sau detasare.
La art. 13 sunt tratate cheltuielile de transport dus-intors suportate de societate pentru salariatii proprii delegati sau detasati sa indeplineasca anumite sarcini de serviciu in localitati situate la distante mai mari de 5 km de localitatea in care isi are locul permanent de munca.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Decontarea acestor cheltuieli de transport se face in functie de tipul mijlocului de transport, distanta, clasa, asa cum sunt reglementate de legislatia in vigoare.
In categoria cheltuielilor de transport sunt recunoscute si cheltuielile cu costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de viteza, comisioanele percepute de agentiile de voiaj, transportul in comun efectuat cu mijloace de transport in comun, taxele de aeroport, gara, autogara, alte taxe privind circulatia pe drumurile publice etc., prevazute de dispozitiile legale in vigoare.
Pentru justificarea necesitatii deplasarii sau delegarii se intocmeste Ordinul de deplasare (delegatie) cod 14-5-4, reglementat de prin OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile
Ordinul de deplasare serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
-document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale in numerar.
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de restituit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie (cod 14-4-4 sau cod 14-4-4/a, dupa caz).
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de dispozitie de incasare (cod 14-4-4 sau cod 14-4-4/a, dupa caz).
Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate, scopul, destinatia si durata deplasarii, stampila unitatii, semnatura conducatorului unitatii, data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie, stampila unitatii, semnatura conducatorului unitatii;
- ziua si ora plecarii, ziua si ora sosirii, data depunerii decontului, penalizari calculate, avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data chitantei pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii, controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, titularul de avans.
Pentru salariatii trimisiin delegatie intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea in care acestia isi au locul permanent de munca si in care nu se pot inapoia la sfarsitul zilei de munca societatea poate deconta, fara justificare, suma de 30 lei/noapte.
Cheltuielile cu deplasarea, cazarea si diurna acordata salariatilor, inregistrata in contabilitatea proprie sunt deductibile la calculul profitului impozabil conform art. 21, alin. (1), art. 21, alin. (2), lit. e) si art. 21, alin. (3), lit. b).
Cheltuielile de aceasta natura sunt considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, chiar daca societatea nu realizeaza profit.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
DIURNA angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareDeductibilitate DIURNA. Cum procedam?In ce conditii se poate depune bilant interimar pentru acordarea de dividendeCodul fiscal INAINTE si DUPA aplicarea Legii 72/2022Mod de calcul pentru diurnele deductibile acordate salariatilor detasati pentru perioade succesive de 60 zile, conform Legii 72/2022Ultimele articole
DIURNA in 2025. Conditii de acordare si impozitare a diurnei externe + EXEMPLU de calculDIURNA administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDIURNA. Documente justificative pentru firmele care acorda DIURNA angajatilorDIURNA in 2025. Mai poate fi acordata DIURNA in cazul unui CIM suspendat?DIURNA externa. MODEL de calcul pentru DIURNA externa acordata soferilorArticole similare
Tranzactii intre persoane romane si persoane nerezidente afiliate | Tratament fiscalMarfuri expirate. Ce tratament fiscal aplicam?Lipsa numerar in casierie. Soldul este considerat cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului?Posibilitatile de vanzare sub cost a marfurilor. Inchiderea activitatiiContract de comodat pentru un autoturism. Cum stabilim care sunt cheltuielile deductibile?Ultimele articole
Cheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu cazarea si masa pot fi deductibile?Ce trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaTaxe PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEArticole similare
IMPOZIT PE PROFIT de recuperat. Compensare si tratament fiscalReduceri plata impozit micro si pe profit. Ce procent trebuie sa aplice firmele, conform OUG 153/2022, pentru trim. IV?Acordarea bonificatiei pe impozitul pe profit compensat cu TVA, pentru trimestrul I 2020. Studiu de cazAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?Cum sa inregistrati contabil TVA calculata pentru depasirea cheltuielilor limitate fiscal la determinarea profituluiUltimele articole
Sponsorizare ong. Pot fi redirectionate diferente din anii trecuti prin D177?e-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVATVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la vanzarea lorIMPOZIT PE PROFIT. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la IMPOZIT PE PROFIT si TVA lunar
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"