Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) organizeaza, in perioada noiembrie 2015 - ianuarie 2016, opt intalniri regionale cu specialistii responsabili in cadrul structurilor de achizitii publice ale autoritatilor contractante in vederea cresterii gradului de profesionalizare al acestora. Primele intalniri regionale vor avea loc la Timisoara, in data de 18 noiembrie a.c., respectiv la Ploiesti, in data de 26 noiembrie a.c. De asemenea, vor fi organizate astfel de reuniuni si in Craiova, Alba-Iulia, Galati, Iasi, Cluj Napoca si Bucuresti.
Profesionalizarea personalului care realizeaza achizitii publice este o actiune demarata in vederea dezvoltarii capacitatii autoritatilor contractante pe acest segment, masura prevazuta in Strategia nationala in domeniul achizitiilor publice.
In paralel cu organizarea intalnirilor regionale, fiecare entitate care utilizeaza Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) va fi notificata electronic de catre ANAP, in vederea completarii Chestionarului privind analiza personalului cu atributii in domeniul achizitiilor publice. in urma completarii chestionarului va fi realizata o baza de date la nivel national care va contine informatii privind numarul persoanelor care realizeaza achizitii publice in cadrul autoritatilor contractante, studiile, calificarea profesionala si atributiile lor. Aceasta va permite crearea unui profil profesional al angajatilor implicati efectiv in realizarea achizitiilor publice.
Informatiile generate de aceasta baza de date centralizata vor fi utilizate de ANAP pentru initierea procesului de imbunatatire a profesionalismului salariatilor care realizeaza achizitii publice, dar si pentru initierea demersurilor de reglementare a functiei de consilier achizitii publice. in vederea reglementarii acestei functii va fi elaborat un act normativ cu caracter specific, care va implica si modificarea Legii nr. 188/1999 privind statutul functionarului public.
in demersul de colectare a informatiilor cu privire la personalul cu atributii in domeniul achizitiilor publice, ANAP va colabora cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici si va beneficia de sprijinul reprezentantilor Institutiilor Prefectului din toata tara.
Sursa: ANAP

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Guvernul dubleaza pragul pentru ACHIZITII PUBLICE fara licitatie, la 30.000 euroSunteti profesionist cu experienta in sectorul public?Privatizarea e mai buna. De ce achizitiile publice pierd terenOrdinul MFP nr. 773/2015 privind unele masuri de eficientizare a activitatii de evaluare ex-ante a documentatiilor de atribuireReabilitarea termica a locuintei ii pune pe primul plan pe cei cu handicap sau cu venituri miciUltimele articole
E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anFacturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteCum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaArticole similare
Asociatie non-profit. Cum aplicam tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul si impozitul?O noua institutie intra in subordinea MFP: Agentia Nationala pentru Achizitii PubliceOrdonanta de Urgenta privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru achizitii PubliceE-Factura in relatia B2G. Trebuie folosit sistemul in cazul achizitiilor directe?Oficial: Noile norme privind achizitiile publice: proceduri online, transparenta si calitateUltimele articole
Cum se efectueaza ajustarea de TVA a mijloacelor fixe? Exemplu de calculNoile norme privind concesiunile de servicii si concesiunile de lucrariStart proiect Mecanisme eficiente pentru prevenirea si combaterea coruptiei in administratia publicaOrdinul MFP nr. 773/2015 privind unele masuri de eficientizare a activitatii de evaluare ex-ante a documentatiilor de atribuirePrimul protest cu pumni de angajati in usa unui birou ministerial s-a incheiat indecisArticole similare
Vicepresedintele ANCOM: STRATEGIA NATIONALA pentru 5G, in consultare publica pana la sfarsitul lui octombriePosibilitati noi de finantare dedicate sprijinirii romanilor de pretutindeniPlan national de relansare economica. Guvernul sprijina firmele prin acordare de granturi si instrumente de asigurare a lichiditatiiReuniunea nr. 7 a Platformelor de cooperare prevazute de STRATEGIA NATIONALA Anticoruptie 2012 - 2015STRATEGIA NATIONALA pentru Competitivitate 2015-2020, adoptata de GuvernUltimele articole
Guvernul a adoptat STRATEGIA NATIONALA pentru Ocuparea Fortei de Munca 2021-2027. Ce masuri au fost incluseCe masuri sunt incluse in STRATEGIA NATIONALA Anticoruptie 2016-2020?Microintreprinderile si intreprinderile mici si mijlocii pot primi finantare de pana la un milion de euroO mai buna comunicare intre stat si mediul de afaceri. S-a aprobat Registrul Unic al Transparentei IntereselorProiect ANAF privind controlul intern sau managerial si controlul financiar preventivArticole similare
Faptul generator si exigibilitatea TVA. Cum se declara in D394VIDEO: Obligatiile angajatorilor in ce priveste GDPRPFA si II. Pot fi infiintate de aceeasi persoana fizica?Firme in regim special de scutire care presteaza servicii electronice. Ce obligatii fiscale TVA exista?Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFE-Factura. Cum trebuie sa procedeze contribuabilii cand facturile NU sunt vizibile in SPVImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"