Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom analiza mai jos cazul unei societati care arendeaza un teren agricol si inchiriaza cladiri, optand pentru facturare cu TVA si depunand in acest sens o notificare la Finante.
Vom stabili mai jos in ce masura, in cazul in care societatea doreste sa nu mai aplice TVA, va fi suficient sa fie depusa o notificare in acest sens, fiind astfel posibil sa se revina la operatiuni scutite fara drept de deducere si calculul pro-ratei in acest sens.
Solutia consultantului:
Potrivit art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, sunt scutite de TVA fara drept de deducere arendarea, concesionarea, inchirierea si leasingul de bunuri imobile, acordarea unor drepturi reale asupra unui bun imobil, precum dreptul de uzufruct si superficia, cu plata, pe o anumita perioada. Fac exceptie urmatoarele operatiuni:
1. operatiunile de cazare care sunt efectuate in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping;
2. inchirierea de spatii sau locatii pentru parcarea autovehiculelor;
3. inchirierea utilajelor si a masinilor fixate definitiv in bunuri imobile;
4. inchirierea seifurilor;
Astfel cum prevede alin. (3) al acestui articol, orice persoana impozabila poate opta pentru taxarea operatiunilor prevazute la alin. (2) lit. e) si f), in conditiile stabilite prin norme.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
In conformitate cu prevederile pct. 38 alin. (5) - (7) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal, societatea care a optat pentru regimul de taxare poate aplica regimul de scutire de taxa prevazut la art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal.
Aceasta va notifica organele fiscale competente cu privire la anularea optiunii, prin formularul prezentat in anexa nr. 2 la aceste norme metodologice. Aplicarea scutirii de taxa este permisa de la data inscrisa in notificare.
Redam mai jos formularul prezentat in Anexa Nr. 2 la normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal:
NOTIFICARE privind anularea optiunii de taxare a operatiunilor
prevazute la art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal
1. Denumirea solicitantului .................................................
2. Codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal
......................................................................................................................................................
3. Adresa ......................................................................................................................................
4. Data de la care se anuleaza optiunea de taxare .......................................................................
5. Bunurile imobile pentru care se anuleaza optiunea de taxare (adresa completa, daca optiunea s-a referit la bunul imobil integral, sau daca s-a referit la o parte din bunul imobil se va inscrie suprafata din bunul imobil. In cazul operatiunilor de leasing cu bunuri imobile se va mentiona daca optiunea s-a referit la bunul imobil integral, sau daca s-a referit la o parte din bunul imobil, pe langa suprafata trebuie sa se identifice cu exactitate partea din bunul imobil care face obiectul contractului).
...........................................................
...........................................................
...........................................................
Confirm ca datele declarate sunt complete si corecte.
Numele si prenumele ......................., functia ........................
Semnatura si stampila

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Circuitul declaratieiAnaliza zilei: Regimul special pentru bunurile second hand aplicat la vanzarea autoturismelor pe teritoriul RomanieiLocul prestarilor de servicii conform Directivei a 8- a C.E. din 12 februarie 2008Cum recuperam sumele platite in urma hotararilor judecatoresti? Documente obligatoriiObligatia declararii serviciilor de cazare primite din tarile UE in cazul refacturarii fara TVAUltimele articole
Majorare TVA 2025. 3 situatii explicate de specialistAchizitie intracomunitara. 4 obligatii care NU le revin firmelor neplatitoare de TVAPlatitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMajorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Panourile fotovoltaice. Reguli, cote TVA si taxa de timbru verdeArticole similare
Venituri din inchirieri. De cand se va datora TVA de catre persoanele fiziceDeducere. TVA. Cum procedam privind facturarea si raportul de evaluare?Inchiriere cladiri. Cum emitem facturile si ce regim TVA se aplica?TVA-ul Inchiriere de imobileScutiri de TVA pentru operatiuni din interiorul tariiArticole similare
Operatiuni scutite de taxaDosar fiscal: Impozitul pe venitul din ARENDAREa bunurilor agricoleCum se impoziteaza in 2013 veniturile din arenda?Mod calcul si declarare impozit pe veniturile obtinute de catre proprietar din inchirierea camerelor in scop turisticGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Ultimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAArticole similare
Deducere TVA pentru achizitie bunuri imobile de la proprietar aflat in faliment. Cum procedam corect?Subinchiriere camera si reFACTURARE chirie si utilitati. Cum facturam?TVA - Locul livrarii de bunuri - Studiu de cazFACTURARE taxa pentru marca comunitara. Completam D 390 VIES? Cum inregistram?Exigibilitate TVA pentru operatiuni supuse masurilor de simplificare. Cum procedam?Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareTaxa de timbru verde: Ce este, cine o plateste si cum se aplicaCod TVA anulat din oficiu. Implicatii fiscale si contabile in 3 spete importanteTVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"