Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom analiza mai jos cazul unei societati care arendeaza un teren agricol si inchiriaza cladiri, optand pentru facturare cu TVA si depunand in acest sens o notificare la Finante.
Vom stabili mai jos in ce masura, in cazul in care societatea doreste sa nu mai aplice TVA, va fi suficient sa fie depusa o notificare in acest sens, fiind astfel posibil sa se revina la operatiuni scutite fara drept de deducere si calculul pro-ratei in acest sens.
Solutia consultantului:
Potrivit art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, sunt scutite de TVA fara drept de deducere arendarea, concesionarea, inchirierea si leasingul de bunuri imobile, acordarea unor drepturi reale asupra unui bun imobil, precum dreptul de uzufruct si superficia, cu plata, pe o anumita perioada. Fac exceptie urmatoarele operatiuni:
1. operatiunile de cazare care sunt efectuate in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping;
2. inchirierea de spatii sau locatii pentru parcarea autovehiculelor;
3. inchirierea utilajelor si a masinilor fixate definitiv in bunuri imobile;
4. inchirierea seifurilor;
Astfel cum prevede alin. (3) al acestui articol, orice persoana impozabila poate opta pentru taxarea operatiunilor prevazute la alin. (2) lit. e) si f), in conditiile stabilite prin norme.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
In conformitate cu prevederile pct. 38 alin. (5) - (7) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal, societatea care a optat pentru regimul de taxare poate aplica regimul de scutire de taxa prevazut la art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal.
Aceasta va notifica organele fiscale competente cu privire la anularea optiunii, prin formularul prezentat in anexa nr. 2 la aceste norme metodologice. Aplicarea scutirii de taxa este permisa de la data inscrisa in notificare.
Redam mai jos formularul prezentat in Anexa Nr. 2 la normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal:
NOTIFICARE privind anularea optiunii de taxare a operatiunilor
prevazute la art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal
1. Denumirea solicitantului .................................................
2. Codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal
......................................................................................................................................................
3. Adresa ......................................................................................................................................
4. Data de la care se anuleaza optiunea de taxare .......................................................................
5. Bunurile imobile pentru care se anuleaza optiunea de taxare (adresa completa, daca optiunea s-a referit la bunul imobil integral, sau daca s-a referit la o parte din bunul imobil se va inscrie suprafata din bunul imobil. In cazul operatiunilor de leasing cu bunuri imobile se va mentiona daca optiunea s-a referit la bunul imobil integral, sau daca s-a referit la o parte din bunul imobil, pe langa suprafata trebuie sa se identifice cu exactitate partea din bunul imobil care face obiectul contractului).
...........................................................
...........................................................
...........................................................
Confirm ca datele declarate sunt complete si corecte.
Numele si prenumele ......................., functia ........................
Semnatura si stampila

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Conditiile pentru inregistrarea in scopuri de TVAExercitarea dreptului de deducere pentru importul de bunuri. Ce solutii avem?Plata arendei in natura. Ce tratament fiscal aplicam?Documente justificative necesare emiterii facturilor de vanzare bunuriLeasing financiar. Ce regim TVA aplicam si cum intocmim monografiaUltimele articole
e-Factura in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileTVA imobiliare. Conditii pentru aplicarea cotei de TVA de 9%Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UENeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiArticole similare
Scutiri de TVA pentru operatiuni din interiorul tariiVenituri din inchirieri. De cand se va datora TVA de catre persoanele fiziceTVA-ul Inchiriere de imobileDeducere. TVA. Cum procedam privind facturarea si raportul de evaluare?Inchiriere cladiri. Cum emitem facturile si ce regim TVA se aplica?Articole similare
Efectuarea platilor anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente trimestrului II 2016. Termen 25 iunie 2016Ce modificari aduce noul proiect MFP in Codul fiscal?Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune. Etape completeCe contributii sociale datoreaza in 2014 persoanele care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor?28 februarie 2017 e termenul limita pentru depunerea declaratiei 205 pentru anul 2016Ultimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAArticole similare
E-Factura: Este obligatorie FACTURAREa in sistem catre persoane fizice neinregistrate in scopuri de TVA?Regim TVA livrare imobil. Cum vindem fara adaugarea TVA?Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatVanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Finantare nerambursabila. Tratament fiscal si contabilUltimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareTaxa de timbru verde: Ce este, cine o plateste si cum se aplicaCod TVA anulat din oficiu. Implicatii fiscale si contabile in 3 spete importanteTVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"