Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pe pagina oficiala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Transparenta decizionala, a fost publicat Proiectul de Ordin pentru aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii.
Prin Ordonanta Guvernului nr. 29/2011, au fost aduse modificari Codului de Procedura Fiscala, in sensul introducerii la art. 72 "Obligatia de inregistrare fiscala", unui nou alineat, alin. (8), potrivit caruia, organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pot sa inregistreze, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, un subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii. Ca urmare, a fost necesara elaborarea unei noi proceduri prin care sa se reglementeze modalitatea de inregistrare fiscala din oficiu a unui contribuabil care, desi indeplinea conditiile de a se inregistra fiscal, nu a solicitat inregistrarea, potrivit legii.
Prin proiectul de ordin se propun aprobarea:
a) procedurii de inregistrare fiscala, din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu si-a indeplinit obligatia de inregistrare fiscala, potrivit legii;
b) formularelor:
- Decizie privind inregistrarea fiscala, din oficiu;
- Decizie de anulare a deciziei privind inregistrarea fiscala, din oficiu;

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- Notificare privind inregistrarea fiscala, din oficiu.
De asemenea, au fost publicate referatul de aprobare si anexele la ordin.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Achizitia intracomunitara si executarea transportuluiLuni, 11 martie 2024, termenul pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVATOT ce trebuie sa stii despre Declaratia speciala de TVA si utilizarea Regimului special UE pentru vanzarile intracomunitare de bunuri(OSS)Iesire din evidenta platitorilor de TVA. Cum facem inregistrarea speciala in scop de TVA si in ROI?Termen limita pentru optiunea de plata impozit 2012 pentru microintreprinderiUltimele articole
ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemArticole similare
Regularizare sau prescriere TVA de rambursat reportata prin decontul de TVA cod 300Descarca noile programe pentru formularele 100 si 101Control fiscal: care este perioada pentru care se pot solicita documentele financiar-contabile?Documente justificative pentru ajustarea bazei de impozitare a TVA colectate la deschiderea procedurii de falimentProcedura necesara firmelor care doresc sa caseze anumite documente financiar-contabile din gestiuneUltimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Penalitati de intarziere. Facturarea penalitatilor se face cu sau fara TVA?Anularea creantelor prin OUG 107/2024. Facilitatile fiscale se acorda in anumite conditiiDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermenePrescriptie CREANTE FISCALE. Mai pot fi recuperate sumele achitate in plus? In ce conditii?Articole similare
Amenda pentru Declaratia 390ANAF: Anunt important pentru contribuabili cu privire la modificarile fiscaleFiscul si statele membre. Cum recuperam creantele intr-un context comunitar?Articole similare
Declarare bonuri fiscale in D394. Cum procedam corect in 2016?Salariul minim brut majorat la 3.300 lei NU se aplica in sectorul agricol si industria alimentaraANAF a publicat proiectul pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitCum se procedeaza in cazul in care exista bunuri cu risc fiscal ridicat nereceptionate sau receptionate partialCe declaratii fiscale au termen in decembrie 2014?Ultimele articole
ANAF SPV. Mai transmiteti in sistem facturile emise INAINTE de 1 iulie 2024, dar primite in 2025?Controale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"