Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Reprezentantii Consiliului National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) au prezentat cele mai recente propuneri vizand imbunatatirea proiectelor Codului fiscal si a Codului de procedura fiscala, formulate de aceasta structura patronala si discutate, recent, cu conducerea comisiei de specialitate din Camera Deputatilor.
Intre principalele propuneri cu caracter general pentru imbunatatirea proiectului de Cod fiscal se numara:
Asigurarea unui mediu de afaceri favorabil si prietenos, a unui cadru legal stabil si predictibil, bazat pe reducerea birocratiei si a sarcinii fiscale;
Sistematizarea reglementarilor pe categorii de contribuabili (in special pentru IMM-uri);
Sistematizarea bazei de impozitare a contributiilor sociale pe categorii de venituri, pentru o mai buna intelegere, de catre contribuabili, a modului de calcul si pentru o aplicare cat mai corecta a legislatiei;
Reducerea fiscalitatii, mentinerea cotei unice, neinstituirea de noi taxe si impozite pentru IMM-uri;
Masuri de stimulare a infiintarii de noi intreprinderi si de creare de noi locuri de munca, potrivit Programului de guvernare in vigoare.
Au fost formulate, de asemenea, o serie de propuneri cu caracter special, intre care amintim:
Eliminarea prevederii impozitarii de 3% + 1.530 lei pentru fiecare trimestru pentru care se datoreaza impozit, pentru microintreprinderile care nu au salariati (art. 50 lit. c);
Exprimarea tuturor plafoanelor in moneda nationala, leul;
Cresterea graduala a plafonului de platitor de TVA la nivelul plafoanelor stabilite pentru incadrarea in categoria de microintreprindere (337.500 lei din 2017; 382.500 lei din 2018; 450.000 lei din 2019);
Extinderea taxarii inverse pentru toate operatiunile in care valoarea taxabila sau TVA-ul depasesc 5.000 lei;
Extinderea taxei de 9% asupra unui volum mai mare de produse;

Cartea Verde a Contabilitatii

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Sistemul TVA-ului la incasare sa fie optional pentru toate societatile;
In cazul serviciilor prestate catre autoritati/institutii publice, operatiunea sa nu genereze TVA colectat, ci sa se trateze similar operatiunilor de export sau decontarile sa se faca cu vouchere ale statului cu care societatile sa poata plati obligatii la bugetul national/local si contributii obligatorii;
Activitatea PFA-urilor si a profesiilor liberale sa fie calificata ca activitate independenta, fara posibilitatea interpretarii ulterioare ca activitate dependenta.
In ceea ce priveste proiectul Codului de procedura fiscala, principalele propuneri cu caracter general avansate de CNIPMMR se refera la reducerea dobanzilor penalizatoare pentru debite bugetare, imbunatatirea reglementarilor privind controalele (pentru exercitarea cu prioritate a functiei preventive a controlului, cu informarea corespunzatoare si stabilirea de avertismente prealabile sanctiunilor pecuniare in cazul microintreprinderilor si intreprinderilor mici, responsabilizarea functionarilor cu atributii de control, eliminarea practicilor controalelor si amenzilor excesive pentru IMM-uri) si diminuarea numarului si cuantumului amenzilor pentru contribuabili.
Propunerile cu caracter special includ:
Eliminarea penalitatilor de nedeclarare corecta (care lasa loc de subiectivism si constituie un factor de presiune inclusiv politica asupra contribuabililor;
Nivelul majorarii de intarziere trebuie sa fie unic indiferent de buget (national sau local);
Majorarea pentru bugetele locale prevazuta in Proiect la art. 183 sa fie aplicata pe zi, ca la bugetul de stat, si nu pe luna indiferent de fractiune (la bugetul de stat dobanda este de 0,02% pe zi si penalitatea este de 0,02% pe zi, in timp ce la bugetul local se prevede o majorare de intarziere de 1,2% pe luna sau fractiune de luna);
Perioadele supuse verificarii si termenele de prescriptie trebuie sa fie clar definite – 3 ani pentru contribuabilii care se incadreaza in categoria IMM-urilor (termen care sa se calculeze de la data la care trebuia indeplinita obligatia) si 5 ani pentru contribuabilii mari;
Controlul in conditii normale sa nu fie la perioade mai scurte de trei ani.
CNIPMMR a mai formulat, in perioadele anterioare, numeroase propuneri pentru amendarea proiectelor celor doua acte normative, multe dintre ele fiind insusite de reprezentantii comisiilor parlamentare de specialitate.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CODUL FISCAL 2010 TITLUL V - Capitolul II - Impozitul pe reprezentanteCele mai importante modificari TVA din CODUL FISCAL de la 1 februarie 2013Impozit pe profit societate italiana cu sediu permanent in RomaniaTratament TVA pentru efectuarea cheltuielilor sociale incadrate in plafonNoi informatii adaugate in formularul 600Ultimele articole
Neplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Cine vrea TVA redus pentru toate alimenteleArticole similare
Comisia de buget-finante din Senat a respins majorarea TVA la 24%Aspecte privind plata contributiilor sociale datorate de persoanele fizice. Anexa 1 si Anexa 2Ce modificari aduce Legea 72/2018 Codului fiscal?Microintreprinderea in 2021. Venituri care se exclud din baza de impozitareSocietate platitoare de impozit pe profit si microintreprindere afiliate. Cand apare riscul reconsiderarii?Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAArticole similare
Oficial: Noile norme privind achizitiile publice: proceduri online, transparenta si calitateReducerea cheltuielilor bugetare si mentinerea cotei unice si a TVA vor fi urmate de o serie de masuri de sustinere a mediului privat, accentul fiind pus pe sustinerea IMM-URIlorGranturi pentru capital de lucru. Mai poate fi obtinuta finantarea daca nu este mentinut numarul de salariati?Schema programului IMM Invest a fost prelungita pana la 30 IUNIE 2021, iar bugetul aferent a fost majoratCastigatorii programului Start-Up Nation 2017, asteptati sa isi ridice banii de la stat. Mai au mai putin de o luna termen.Ultimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la AlbitaArticole similare
Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"