Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Reprezentantii Consiliului National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) au prezentat cele mai recente propuneri vizand imbunatatirea proiectelor Codului fiscal si a Codului de procedura fiscala, formulate de aceasta structura patronala si discutate, recent, cu conducerea comisiei de specialitate din Camera Deputatilor.
Intre principalele propuneri cu caracter general pentru imbunatatirea proiectului de Cod fiscal se numara:
Asigurarea unui mediu de afaceri favorabil si prietenos, a unui cadru legal stabil si predictibil, bazat pe reducerea birocratiei si a sarcinii fiscale;
Sistematizarea reglementarilor pe categorii de contribuabili (in special pentru IMM-uri);
Sistematizarea bazei de impozitare a contributiilor sociale pe categorii de venituri, pentru o mai buna intelegere, de catre contribuabili, a modului de calcul si pentru o aplicare cat mai corecta a legislatiei;
Reducerea fiscalitatii, mentinerea cotei unice, neinstituirea de noi taxe si impozite pentru IMM-uri;
Masuri de stimulare a infiintarii de noi intreprinderi si de creare de noi locuri de munca, potrivit Programului de guvernare in vigoare.
Au fost formulate, de asemenea, o serie de propuneri cu caracter special, intre care amintim:
Eliminarea prevederii impozitarii de 3% + 1.530 lei pentru fiecare trimestru pentru care se datoreaza impozit, pentru microintreprinderile care nu au salariati (art. 50 lit. c);
Exprimarea tuturor plafoanelor in moneda nationala, leul;
Cresterea graduala a plafonului de platitor de TVA la nivelul plafoanelor stabilite pentru incadrarea in categoria de microintreprindere (337.500 lei din 2017; 382.500 lei din 2018; 450.000 lei din 2019);
Extinderea taxarii inverse pentru toate operatiunile in care valoarea taxabila sau TVA-ul depasesc 5.000 lei;
Extinderea taxei de 9% asupra unui volum mai mare de produse;

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Sistemul TVA-ului la incasare sa fie optional pentru toate societatile;
In cazul serviciilor prestate catre autoritati/institutii publice, operatiunea sa nu genereze TVA colectat, ci sa se trateze similar operatiunilor de export sau decontarile sa se faca cu vouchere ale statului cu care societatile sa poata plati obligatii la bugetul national/local si contributii obligatorii;
Activitatea PFA-urilor si a profesiilor liberale sa fie calificata ca activitate independenta, fara posibilitatea interpretarii ulterioare ca activitate dependenta.
In ceea ce priveste proiectul Codului de procedura fiscala, principalele propuneri cu caracter general avansate de CNIPMMR se refera la reducerea dobanzilor penalizatoare pentru debite bugetare, imbunatatirea reglementarilor privind controalele (pentru exercitarea cu prioritate a functiei preventive a controlului, cu informarea corespunzatoare si stabilirea de avertismente prealabile sanctiunilor pecuniare in cazul microintreprinderilor si intreprinderilor mici, responsabilizarea functionarilor cu atributii de control, eliminarea practicilor controalelor si amenzilor excesive pentru IMM-uri) si diminuarea numarului si cuantumului amenzilor pentru contribuabili.
Propunerile cu caracter special includ:
Eliminarea penalitatilor de nedeclarare corecta (care lasa loc de subiectivism si constituie un factor de presiune inclusiv politica asupra contribuabililor;
Nivelul majorarii de intarziere trebuie sa fie unic indiferent de buget (national sau local);
Majorarea pentru bugetele locale prevazuta in Proiect la art. 183 sa fie aplicata pe zi, ca la bugetul de stat, si nu pe luna indiferent de fractiune (la bugetul de stat dobanda este de 0,02% pe zi si penalitatea este de 0,02% pe zi, in timp ce la bugetul local se prevede o majorare de intarziere de 1,2% pe luna sau fractiune de luna);
Perioadele supuse verificarii si termenele de prescriptie trebuie sa fie clar definite – 3 ani pentru contribuabilii care se incadreaza in categoria IMM-urilor (termen care sa se calculeze de la data la care trebuia indeplinita obligatia) si 5 ani pentru contribuabilii mari;
Controlul in conditii normale sa nu fie la perioade mai scurte de trei ani.
CNIPMMR a mai formulat, in perioadele anterioare, numeroase propuneri pentru amendarea proiectelor celor doua acte normative, multe dintre ele fiind insusite de reprezentantii comisiilor parlamentare de specialitate.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Obligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independenteCheltuieli transport la si de la locul de munca pentru salariati. Regim fiscalCum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Mentenanta pe teritoriul Romaniei pentru client din afara Comunitatii. Care va fi regimul TVA?Ordin de deplasare. Ce trebuie sa contina documentul pentru deplasarile in tara si in strainatateUltimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaPlafon TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVAMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalArticole similare
Cine vrea TVA redus pentru toate alimenteleArticole similare
Venituri din dividende obtinute dintr-un stat strain. Ce obligatii fiscale are societatea romana?Comunicare ANAF: Ghid fiscal - Impunerea veniturilor din activitati independente pe baza normelor de venitTrecerea la neplatitor de TVA in 2012. Tratament fiscal-contabilDocumentar fiscal: Formularul 112 privind plata contributiilor socialeProcedura de distribuire dividende in cazul microINTREPRINDERIlorUltimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
Cum vor IMM-URIle sa se modifice Proiectul de lege pentru anularea unor obligatii fiscaleSecretarul de stat MEEMA: „Viitoarea strategie de redresare trebuie sa fi axata pe IMM-URIâ€MEEMA: Noi masuri economice pe perioada starii de alerta pentru sustinerea IMM-URIlorIMM-URIle primesc sprijin in valoare de 15 milioane leiCNIPMMR despre proiectul de OUG - rectificarea bugetului de stat pe anul 2016Ultimele articole
Ghidul surselor de finantare pentru IMM-URI: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taDeclaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVAArticole similare
Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"