Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Reprezentantii Consiliului National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) au prezentat cele mai recente propuneri vizand imbunatatirea proiectelor Codului fiscal si a Codului de procedura fiscala, formulate de aceasta structura patronala si discutate, recent, cu conducerea comisiei de specialitate din Camera Deputatilor.
Intre principalele propuneri cu caracter general pentru imbunatatirea proiectului de Cod fiscal se numara:
Asigurarea unui mediu de afaceri favorabil si prietenos, a unui cadru legal stabil si predictibil, bazat pe reducerea birocratiei si a sarcinii fiscale;
Sistematizarea reglementarilor pe categorii de contribuabili (in special pentru IMM-uri);
Sistematizarea bazei de impozitare a contributiilor sociale pe categorii de venituri, pentru o mai buna intelegere, de catre contribuabili, a modului de calcul si pentru o aplicare cat mai corecta a legislatiei;
Reducerea fiscalitatii, mentinerea cotei unice, neinstituirea de noi taxe si impozite pentru IMM-uri;
Masuri de stimulare a infiintarii de noi intreprinderi si de creare de noi locuri de munca, potrivit Programului de guvernare in vigoare.
Au fost formulate, de asemenea, o serie de propuneri cu caracter special, intre care amintim:
Eliminarea prevederii impozitarii de 3% + 1.530 lei pentru fiecare trimestru pentru care se datoreaza impozit, pentru microintreprinderile care nu au salariati (art. 50 lit. c);
Exprimarea tuturor plafoanelor in moneda nationala, leul;
Cresterea graduala a plafonului de platitor de TVA la nivelul plafoanelor stabilite pentru incadrarea in categoria de microintreprindere (337.500 lei din 2017; 382.500 lei din 2018; 450.000 lei din 2019);
Extinderea taxarii inverse pentru toate operatiunile in care valoarea taxabila sau TVA-ul depasesc 5.000 lei;
Extinderea taxei de 9% asupra unui volum mai mare de produse;

Manual de politici contabile - Stick USB

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Sistemul TVA-ului la incasare sa fie optional pentru toate societatile;
In cazul serviciilor prestate catre autoritati/institutii publice, operatiunea sa nu genereze TVA colectat, ci sa se trateze similar operatiunilor de export sau decontarile sa se faca cu vouchere ale statului cu care societatile sa poata plati obligatii la bugetul national/local si contributii obligatorii;
Activitatea PFA-urilor si a profesiilor liberale sa fie calificata ca activitate independenta, fara posibilitatea interpretarii ulterioare ca activitate dependenta.
In ceea ce priveste proiectul Codului de procedura fiscala, principalele propuneri cu caracter general avansate de CNIPMMR se refera la reducerea dobanzilor penalizatoare pentru debite bugetare, imbunatatirea reglementarilor privind controalele (pentru exercitarea cu prioritate a functiei preventive a controlului, cu informarea corespunzatoare si stabilirea de avertismente prealabile sanctiunilor pecuniare in cazul microintreprinderilor si intreprinderilor mici, responsabilizarea functionarilor cu atributii de control, eliminarea practicilor controalelor si amenzilor excesive pentru IMM-uri) si diminuarea numarului si cuantumului amenzilor pentru contribuabili.
Propunerile cu caracter special includ:
Eliminarea penalitatilor de nedeclarare corecta (care lasa loc de subiectivism si constituie un factor de presiune inclusiv politica asupra contribuabililor;
Nivelul majorarii de intarziere trebuie sa fie unic indiferent de buget (national sau local);
Majorarea pentru bugetele locale prevazuta in Proiect la art. 183 sa fie aplicata pe zi, ca la bugetul de stat, si nu pe luna indiferent de fractiune (la bugetul de stat dobanda este de 0,02% pe zi si penalitatea este de 0,02% pe zi, in timp ce la bugetul local se prevede o majorare de intarziere de 1,2% pe luna sau fractiune de luna);
Perioadele supuse verificarii si termenele de prescriptie trebuie sa fie clar definite – 3 ani pentru contribuabilii care se incadreaza in categoria IMM-urilor (termen care sa se calculeze de la data la care trebuia indeplinita obligatia) si 5 ani pentru contribuabilii mari;
Controlul in conditii normale sa nu fie la perioade mai scurte de trei ani.
CNIPMMR a mai formulat, in perioadele anterioare, numeroase propuneri pentru amendarea proiectelor celor doua acte normative, multe dintre ele fiind insusite de reprezentantii comisiilor parlamentare de specialitate.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA prin optiune pentru entitate non-profit. Cum procedam?Import bunuri in regim de consignatie. Regim TVATratamentul TVA in Romania dupa achizitia unui mijloc de transportZoom fiscal: Modificarea declaratiei 101 - Declaratia privind impozitul pe profitMaterii prime neconforme. Cum procedam la scoaterea din evidenta?Ultimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiArticole similare
Cine vrea TVA redus pentru toate alimenteleArticole similare
Nu uitati sa depuneti la timp Formularul 204Cele mai multe firme active in 2010 prestau servicii. Cele mai mari afaceri s-au obtinut in comertTratamentul FISCAL al cheltuielilor cu achizitionarea caselor de marcat, conform Legii 153/2020. Informare ANAFAchizitionare servicii de inchiriere de la persoane juridice UE si non-UE. Regim fiscalNoul proiect care aduce in discutie impozitul forfetar de la 1 ianuarie 2016Ultimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
Explicatii punctuale: Reglementarile privind plata defalcata a TVA modificate major in ParlamentGranturi pentru capital de lucru. Mai poate fi obtinuta finantarea daca nu este mentinut numarul de salariati?Cele 62 de modificari noi in Codul fiscal 2016BEI acorda asistenta tehnica pentru implementarea proiectelor euroepene cofinantate de banca in RomaniaSprijin pentru IMM-URI de la GuvernUltimele articole
Ghidul surselor de finantare pentru IMM-URI: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taDeclaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVAArticole similare
Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"