Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Reprezentantii Consiliului National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) au prezentat cele mai recente propuneri vizand imbunatatirea proiectelor Codului fiscal si a Codului de procedura fiscala, formulate de aceasta structura patronala si discutate, recent, cu conducerea comisiei de specialitate din Camera Deputatilor.
Intre principalele propuneri cu caracter general pentru imbunatatirea proiectului de Cod fiscal se numara:
Asigurarea unui mediu de afaceri favorabil si prietenos, a unui cadru legal stabil si predictibil, bazat pe reducerea birocratiei si a sarcinii fiscale;
Sistematizarea reglementarilor pe categorii de contribuabili (in special pentru IMM-uri);
Sistematizarea bazei de impozitare a contributiilor sociale pe categorii de venituri, pentru o mai buna intelegere, de catre contribuabili, a modului de calcul si pentru o aplicare cat mai corecta a legislatiei;
Reducerea fiscalitatii, mentinerea cotei unice, neinstituirea de noi taxe si impozite pentru IMM-uri;
Masuri de stimulare a infiintarii de noi intreprinderi si de creare de noi locuri de munca, potrivit Programului de guvernare in vigoare.
Au fost formulate, de asemenea, o serie de propuneri cu caracter special, intre care amintim:
Eliminarea prevederii impozitarii de 3% + 1.530 lei pentru fiecare trimestru pentru care se datoreaza impozit, pentru microintreprinderile care nu au salariati (art. 50 lit. c);
Exprimarea tuturor plafoanelor in moneda nationala, leul;
Cresterea graduala a plafonului de platitor de TVA la nivelul plafoanelor stabilite pentru incadrarea in categoria de microintreprindere (337.500 lei din 2017; 382.500 lei din 2018; 450.000 lei din 2019);
Extinderea taxarii inverse pentru toate operatiunile in care valoarea taxabila sau TVA-ul depasesc 5.000 lei;
Extinderea taxei de 9% asupra unui volum mai mare de produse;

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Sistemul TVA-ului la incasare sa fie optional pentru toate societatile;
In cazul serviciilor prestate catre autoritati/institutii publice, operatiunea sa nu genereze TVA colectat, ci sa se trateze similar operatiunilor de export sau decontarile sa se faca cu vouchere ale statului cu care societatile sa poata plati obligatii la bugetul national/local si contributii obligatorii;
Activitatea PFA-urilor si a profesiilor liberale sa fie calificata ca activitate independenta, fara posibilitatea interpretarii ulterioare ca activitate dependenta.
In ceea ce priveste proiectul Codului de procedura fiscala, principalele propuneri cu caracter general avansate de CNIPMMR se refera la reducerea dobanzilor penalizatoare pentru debite bugetare, imbunatatirea reglementarilor privind controalele (pentru exercitarea cu prioritate a functiei preventive a controlului, cu informarea corespunzatoare si stabilirea de avertismente prealabile sanctiunilor pecuniare in cazul microintreprinderilor si intreprinderilor mici, responsabilizarea functionarilor cu atributii de control, eliminarea practicilor controalelor si amenzilor excesive pentru IMM-uri) si diminuarea numarului si cuantumului amenzilor pentru contribuabili.
Propunerile cu caracter special includ:
Eliminarea penalitatilor de nedeclarare corecta (care lasa loc de subiectivism si constituie un factor de presiune inclusiv politica asupra contribuabililor;
Nivelul majorarii de intarziere trebuie sa fie unic indiferent de buget (national sau local);
Majorarea pentru bugetele locale prevazuta in Proiect la art. 183 sa fie aplicata pe zi, ca la bugetul de stat, si nu pe luna indiferent de fractiune (la bugetul de stat dobanda este de 0,02% pe zi si penalitatea este de 0,02% pe zi, in timp ce la bugetul local se prevede o majorare de intarziere de 1,2% pe luna sau fractiune de luna);
Perioadele supuse verificarii si termenele de prescriptie trebuie sa fie clar definite – 3 ani pentru contribuabilii care se incadreaza in categoria IMM-urilor (termen care sa se calculeze de la data la care trebuia indeplinita obligatia) si 5 ani pentru contribuabilii mari;
Controlul in conditii normale sa nu fie la perioade mai scurte de trei ani.
CNIPMMR a mai formulat, in perioadele anterioare, numeroase propuneri pentru amendarea proiectelor celor doua acte normative, multe dintre ele fiind insusite de reprezentantii comisiilor parlamentare de specialitate.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Procedura recuperarii TVA platita in alte state membre ale Uniunii EuropeneDSP. Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionareIncasare avansuri de la clienti si ajustare TVA. Cum facem monografia contabila?Vanzare cladire. FacturareImport bunuri vanzator stabilit pe teritoriul comunitar. Cum procedam?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
Cine vrea TVA redus pentru toate alimenteleArticole similare
Contracte de mandat. Modificare vector fiscal. Formular 010Studiu de caz: Minusuri si plusuri la inventar pentru o Intreprindere IndividualaLegea nr.117/2015: Aprobarea OG 12/2014 pentru modificarea Legii 11/1991 privind combaterea concurentei neloialeO noua declaratie va fi utilizata pentru detasarea transnationala a salariatilor (Hotararea 654/2021)Codul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul XIII - ObligatiiUltimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAArticole similare
A fost publicata noua schema de minimisIn iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-URI: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiNoile prevederi referitoare la facilitatile fiscale acordate incubatoarelor de afaceriBEI acorda asistenta tehnica pentru implementarea proiectelor euroepene cofinantate de banca in RomaniaEste OFICIAL! A fost publicata schema de ajutor de minimis pentru digitalizarea IMM-URIlor. Vezi lista codurilor CAEN excluse de la finantareUltimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la AlbitaArticole similare
Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"