Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a lansat recent un proiect de ordin nou care stabileste ca documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente sa se inregistreze la ANAF.
Persoanele juridice romane si persoanele fizice rezidente au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania, care genereaza venituri impozabile, conform art. 8, alin. (8) din Codul Fiscal.De asemenea, aceeasi obligatie o au si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat.
Inregistrarea documentelor mentionate anterior, indiferent de durata lor, se efectueaza la organul fiscal competent, prin depunerea Declaratiei 017. Contribuabilii mari si mijlocii fac exceptie si au obligatia inregistrarii documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.
In acest sens, s-a intocmit "Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente".
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/Transparenta decizionala.
De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nou PROIECT ANAF privind inregistrarea in scopuri de TVAANAF modifica Formularul 221 privind impozitul pe unele venituri ANAF a finalizat proiectul pentru cresterea conformarii in domeniul impozitului pe veniturile persoanelor fizicePROIECT ANAF pentru modificarea unor formulare in domeniul TVAPROIECT ANAF: Stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA in 2016Ultimele articole
Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiProiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAFormularul 085: Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii anumitor prevederi din Codul Fiscal, in domeniul TVA (PROIECT ANAF)PROIECT ANAF: Inregistrarea sau anularea in scopuri de TVA va depinde de nivelul riscului fiscalANAF propune noua Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Formulare modificateArticole similare
Salariati care lucreaza pe teritoriul unui stat membru: Tratament fiscal, conform OUG 114/2018Inspectoratul Muncii, despre OUG 114: Angajatorii vor fi AMENDATI, daca nu aplica salariul minim de 3.000 de lei!Aplicare salariu minim de 3.000 lei in domeniul constructiilor. Coduri CAEN care au aceasta obligatieAlegerea codului CAEN pentru servicii de informare economice, fiscale si juridice prestate clientilorFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Ultimele articole
Din 2025 este ELIMINATA o facilitate fiscala importanta. Care sunt domeniile vizateFacilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Facilitati care se aplica in domeniul constructiilor de la 01 ianuarie 2023 pentru persoanele cu CIM partialFirme din constructii. Coduri CAEN care au obligatia majorarii salariului minim la 4.000 lei din ianuarie 2023Microintreprinderea in 2023: Firmele NU trebuie sa obtina venituri din consultanta si management in proportie mai mare de 20% din cifra de afaceriArticole similare
Reguli de facturare in relatia cu un partener strain. Cum procedati?Facilitatile fiscale pentru CONSTRUCTII, eliminate in 2025ANAF anunta o ampla campanie de controale pentru evitarea evaziunii fiscale si cresterea conformarii la plataAplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice (Material ANAF)Domeniile in care contabilitatea de gestiune este obligatorieUltimele articole
Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaCum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeD100 si impozitul pe CONSTRUCTII 2025. Ce trebuie sa stiiTVA imobiliare. Care este regimul TVA in cazul livrarii de CONSTRUCTII mai vechi de 2025Calcul impozite. Ce noutati au aparut in cazul impozitului pe CONSTRUCTII
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"