Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a lansat recent un proiect de ordin nou care stabileste ca documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente sa se inregistreze la ANAF.
Persoanele juridice romane si persoanele fizice rezidente au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania, care genereaza venituri impozabile, conform art. 8, alin. (8) din Codul Fiscal.De asemenea, aceeasi obligatie o au si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat.
Inregistrarea documentelor mentionate anterior, indiferent de durata lor, se efectueaza la organul fiscal competent, prin depunerea Declaratiei 017. Contribuabilii mari si mijlocii fac exceptie si au obligatia inregistrarii documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.
In acest sens, s-a intocmit "Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente".
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/Transparenta decizionala.
De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Cartea neagra a controlului fiscal

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PROIECT ANAF: Decizie privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale\"Se modifica procedura de rambursare a TVAPROIECT ANAF: Inregistrarea sau anularea in scopuri de TVA va depinde de nivelul riscului fiscalSe modifica prevederile pentru transferul dosarului fiscal. PROIECT ANAFPROIECT ANAF: Aprobarea procedurii de modificare din oficiu a vectorului fiscal TVAUltimele articole
Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiProiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA ANAF a finalizat proiectul pentru cresterea conformarii in domeniul impozitului pe veniturile persoanelor fiziceFormularul 085: Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii anumitor prevederi din Codul Fiscal, in domeniul TVA (PROIECT ANAF)ANAF propune noua Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Formulare modificateArticole similare
Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Alegerea codului CAEN pentru servicii de informare economice, fiscale si juridice prestate clientilorDe cand se aplica noile prevederi aduse de OG 16/2022 privind facilitatile acordate in domeniul constructiilor?Aplicarea facilitatilor din domeniul constructiilor: Ordonanta 114/2018, modificata! OUG 43/2019 introduce noi coduri CAENRomanii din afara, interesati sa dezvolte afaceri in Romania.149 de persoane s-au inscris in programul ReStart DiasporaUltimele articole
Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Din 2025 este ELIMINATA o facilitate fiscala importanta. Care sunt domeniile vizateFacilitati care se aplica in domeniul constructiilor de la 01 ianuarie 2023 pentru persoanele cu CIM partialFirme din constructii. Coduri CAEN care au obligatia majorarii salariului minim la 4.000 lei din ianuarie 2023Microintreprinderea in 2023: Firmele NU trebuie sa obtina venituri din consultanta si management in proportie mai mare de 20% din cifra de afaceriArticole similare
PIB a crescut cu 1,7% in trimestrul intaiMinisterul Finantelor lanseaza IMM INVEST PLUS, dupa aprobarea Comisiei EuropeneSocietate in faliment: inregistrarea evaluarii activelor si scutirea/ajustarea TVAActivitate economica persoana fizica. Obligatia inregistrarii in scopuri de TVACine e obligat sa depuna raportul de evaluare? Specialistul raspundeUltimele articole
Calcul impozite. Ce noutati au aparut in cazul impozitului pe CONSTRUCTIITVA imobiliare. Regim fiscal TVA pentru vanzare constructie si teren aferentProdusele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Facilitatile fiscale pentru CONSTRUCTII, eliminate in 2025TVA locuinte 2025: Studii de caz utile
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"