Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform modificarilor Codului fiscal, incepand cu ianuarie 2016, impozitul pe cladiri se plateste in functie de tipul cladirii: rezidentiala, nerezidentiala sau mixta.
Un apartament de locuit apartine unei persoane fizice, dar are inregistrat si sediul social al uniei societati pe adresa sa.Societatea nu isi desfasoara activitatea la sediu si nici nu deconteaza utilitati.
1. La ce tip de cladire se incadreaza acest apartament?
2. Are importanta daca in contractul de comodat nu este specificata distinct suprafata ocupata de societate?
3. Daca achizitia imobilului este mai veche de 3 ani, se impune evaluarea la data de 31.12.2015 ?
Avand in vedere definitiile de la art. 453 lit. e si f din Nodul Cod fiscal (Legea 227/2015) apartamentul este considerat cladire cu destinatie mixta intrucat nu este in intregime destinat locuirii, in conditiile in care este utilizat si ca sediu social pentru o societate.
Totusi, deoarece societatea nu-si desfasoara activitatea la sediu si nici nu deconteaza utilitatile, chiar daca in contractul de comodat nu este specificata suprafata destinata sediului social, impozitul pe cladiri se datoreaza tot ca pentru o cladire rezidentiala/locuinta, dupa cum se precizeaza expres la art. 459 alin. 2 si alin. 3 lit. a din Noul Cod fiscal.
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Cartea verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Actualizarea valorii impozabile a cladirilor mai vechi de 3 ani se utilizeaza in cazul cladirilor detinute de persoanele juridice (art. 460 alin. 6 NCF) intrucat in cazul persoanelor fizice care detin cladiri nerezidentiale este vorba de un interval de 5 ani (art. 458 alin. 1 NCF). In cazul prezentat nu este nevoie oricum de evaluare intrucat impozitarea se face ca pentru o cladire rezidentiala conform celor precizate anterior.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Reducerea taxei pe cladiri. Cum se poate beneficia de recalcularea impozitului pe cladiri?Impozitul pe cladiri si terenuri - peste 20 de spete rezolvateCine detine mai multe proprietati e mai norocos. De ce?!OG 16/2022: Cum se va aplica din 1 ianuarie 2023 cota privind impozitul pe cladiriCum calculam impozitul pe cladiri datorat de persoanele juridiceUltimele articole
Impozitul pe cladiri si terenuri: 27 de cazuri practice solutionate de expertiIMPOZIT CLADIRI cand nu se pot identifica suprafetele folosite in scopuri diferiteCe modificari a adus noul Cod Fiscal cu privire la impozite si taxele localeArticole similare
Recomandari ITM cu privire la prevenirea raspandirii virusului Covid-19 in sectorul NON-MEDICALPrestari servicii intracomunitare. Cum procedam privind contractul international de reprezentare?Cum se efectueaza inregistrarea contractelor de prestari servicii cu prestatori persoane juridice sau fizice straine nerezidente? - publicat in noiembrie 2007Vanzare marfuri catre persoane neimpozabile din Comunitate. Ce obligatii exista?TVA si asocierea in participatiuneUltimele articole
Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaActe necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFATVA-ul iti poate distruge afacerea. Iata cum te aperi legal de inspectorii fiscaliPunct de lucru in 2026. Tratament fiscal privind CIF, SEDIUl desemnat si declararea in D112Plafon TVA de 395.000 lei in 2026. Ce venituri se iau in calcul? Studiu de caz utilArticole similare
Calendar fiscal: 4 declaratii se depun pana la 10 decembrieTermen de declarare si plata 25 maiCand se poate trece de la impozit pe profit la impozit pe veniturile microintreprinderilor?TVA - Scutiri pentru exporturi si livrari intracomunitare si pentru transportul international si intracomunitarTranzactii succesive cu aceleasi bunuri din A.I.C. Ce tratament TVA se aplica?Ultimele articole
Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabilie-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaArticole similare
Guvernul introduce impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare. Cum se va calcula acestaCine e obligat sa depuna raportul de evaluare? Specialistul raspundePropuneri noi de calcul impozit pe cladiri proprietate persoane juridiceVladescu anunta sfarsitul cotei unice, scaderea TVA si impozit progresiv, inclusiv pe toate pensiileArticole similare
Gabriel Biris considera ca impozitul pe cladiri nu incurajeaza investitiile de calitateGuvernul a stabilit un termen nou pentru impozitul pe cladiriGuvernul a aprobat 6 prevederi noi in domeniul impozitelor si taxelor localeStudiu de caz: Deducerea TVA aferenta bonurilor de combustibilCare sunt cele mai importante modificari aduse normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal?Ultimele articole
PFA: Pentru a fi considerate deductibile, cheltuielile trebuie sa fie efectuate in cadrul activitatilor independenteInchiriere locuinta pentru punct de lucru societate. Impozit pe cladiri. Modificari aduse prin O.G. nr. 16/2022Modul de calcul pentru impozitul pe cladiri si terenuri va fi schimbat de la anul, iar anumite termene vor fi prorogateMFP modifica Legea 227/2015! Sunt propuse masuri pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit, taxe locale si TVAImpozitul pe cladiri cu bonificatia stabilita de primarii se achita pana la 30 iunie
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



