Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Avansuri facturate| Determinarea cifrei de afaceri si inregistarea serviciilor nereceptionate de beneficiar

de InfoTva.ro la 14 Feb. 2013 Exclusiv
Tags: avansuri facturate, determinarea cifrei de afaceri, monografia contabila, omef 3512/2008

In cazul in care o societate a facturat intracomunitar in cursul anului 2012 avansuri, vom stabili daca acestea intra in calculul cifrei de afaceri. In acelasi timp, societatea care a facturat avansuri are achizitii intracomunitare pe care le incorporeaza in prestarea de servicii pe care o efectueaza. Vom vedea astfel daca acele facturi se inregistreaza pe cheltuiala avand in vedere faptul ca nu exista venituri aferente, ci numai avansuri. Vom furniza si monografia contabila a acestor achizitii de bunuri si servicii intracomunitare pana in momentul stornarii avansului si inregistrarea prestarii serviciului.



Solutia consultantului:


Potrivit pct. 181 alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , avansurile acordate furnizorilor, precum si cele primite de la clienti se inregistreaza in contabilitate in conturi distincte.

Evidenta avansurilor incasate de la clienti se tine cu ajutorul contului 419 - "Clienti - creditori".

Astfel, avansurile facturate se vor inregistra prin formula contabila:
        4111        =        419
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii


                    "Clienti "                           "Clienti - creditori"

Din punct de vedere contabil, conform pct.  33 alin. (1) din aceleasi reglementari contabile, cifra de afaceri neta cuprinde sumele rezultate din vanzarea de produse si furnizarea de servicii care se inscriu in activitatea curenta a entitatii, dupa deducerea reducerilor comerciale si a TVA, precum si a altor taxe legate direct de cifra de afaceri.
Astfel, avansurile incasate de la clienti, inregistrate cu ajutorul contului 419 - "Clienti - creditori" nu se cuprind cifra de afaceri stabilita conform reglementarilor contabile.

In materie de TVA insa cifra de afaceri se determina in conformitate cu prevederile Codului fiscal (nu se utilizeaza cifra de afaceri stabilita conform reglementarilor contabile). Spre exemplu, la determinarea cifrei de afaceri prevazute la art. 152  alin. (1) din Codul fiscal se cuprind inclusiv facturile emise pentru avansuri incasate sau neincasate si alte facturi emise inainte de data livrarii/prestarii pentru operatiunile prevazute la art. 152  alin. (2) din Codul fiscal .

In conformitate cu prevederile pct. 259 din reglementarile contabile mai sus mentionate, veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri.
Stadiul de executie al lucrarii se determina pe baza de situatii de lucrari care insotesc facturile, procese-verbale de receptie sau alte documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate.

In cazul lucrarilor de constructii, recunoasterea veniturilor se face pe baza actului de receptie semnat de beneficiar, prin care se certifica faptul ca executantul si-a indeplinit obligatiile in conformitate cu prevederile contractului si ale documentatiei de executie.

Contravaloarea lucrarilor nereceptionate de beneficiar pana la sfarsitul perioadei se evidentiaza la cost, in contul 332 "Servicii in curs de executie", pe seama contului 712 "Venituri aferente costurilor serviciilor in curs de executie".

Potrivit Normei metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMEF 3512/2008 , pct. 14 indice 1 – 14 indice 3, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor economico- financiare se efectueaza, de regula, lunar.

Prin exceptie, entitatile care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro pot inregistra in contabilitate operatiunile economico-financiare la alte perioade decat lunar, dar nu mai tarziu de data pentru care se intocmesc declaratiile privind impozitul pe profit, respectiv data situatiilor financiare anuale sau a raportarilor contabile stabilite potrivit legii. In acest caz, inregistrarea in contabilitate se efectueaza pe baza documentelor justificative sau a unui centralizator in care sunt inscrise mai multe documente justificative al caror continut se refera la operatiuni de aceeasi natura si la aceeasi perioada, situatie in care documentele justificative se anexeaza la acesta.

In mod similar, inregistrarea in Registrul-jurnal si Cartea mare se efectueaza pentru aceeasi perioada.

Pentru determinarea plafonului de 35.000 euro se utilizeaza cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data incheierii exercitiului financiar precedent.

Astfel, in situatia in care serviciile prestate nu au fost receptionate de beneficiar pana la sfarsitul perioadei (luna sau trimestru calendaristic) cheltuielile efectuate se colecteaza dupa natura lor in perioadele in care sunt efectuate iar la sfarsitul fiecarei perioade se inregistreaza serviciile in curs de executie (la cost de productie) prin formula contabila:

332         =         712
   "Servicii in curs de executie"       "Venituri aferente costurilor
          serviciilor in curs de executie"

In momentul in care serviciile sunt receptionate de catre beneficiar se va inregistra scoaterea din evidenta a serviciilor in curs de executie:

712          =         332
     "Venituri aferente costurilor        "Servicii in curs de executie"
     serviciilor in curs de executie"
 
4111         =         704
                        "Clienti"       "Venituri din servicii prestate"


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Avansuri facturate| Determinarea cifrei de afaceri si inregistarea serviciilor nereceptionate de beneficiar":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016