Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?

de InfoTva.ro la 11 Oct. 2017 Exclusiv
Tags: evidenta platitorilor de tva, decont 300, plafonul de scutire

In analiza de mai jos, avem situatia in care cifra de afaceri a unei societati este sub pragul anului precedent. Societatea va opta sa se retraga din evidenta platitorilor de TVA. Stabilim la ce data trebuie sa fie depusa cererea de retragere astfel incat sa nu mai fie platitoare de TVA incepand cu 1 ianuarie 2018.

Iata raspunsul specialistului:
 
Conform prevederilor art. 310 alin.   (7) din Codul fiscal,  retragerea din evidenta platitorilor de TVA  in vederea aplicarii regimului special de scutire este posibila daca persoana impozabila  respectiva  indeplineste, cumulativ, urmatoarele doua conditii:
 
1) in cursul anului calendaristic precedent nu a depasit   plafonul de scutire de 220.000 lei;
2) la data solicitarii retragerii din evidenta platitorilor de TVA  nu a depasit plafonul de scutire pentru anul in curs. 
 
Solicitarea se depune la organul  fiscal competent intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila respectiva, iar  anularea este  valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. 
Astfel, daca aveti drept perioada fiscala trimestrul calendaristic, cererea de retragere trebuia depusa pana pe data de 10 octombrie 2017, la inchiderea trimestrului III 2017, daca se doreste anularea inregistrarii in scopuri de TVA incepand cu luna ianuarie 2018. Daca perioada fiscala este luna calendaristica, cererea de retragere trebuie depusa dupa inchiderea lunii noiembrie 2017,  pana pe data de 10 decembrie 2017. 
 
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Anularea inregistrarii se efectueaza dupa comunicarea formularului "Decizie privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 310 din Codul fiscal sau a regimului special pentru agricultori prevazut la art. 315^1 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096, prevazut in anexa nr. 5 din O.P.A.N.A.F. nr. 631 din 9 februarie 2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.
 
Organul  fiscal  competent al persoanei impozabile  are obligatia de a solutiona solicitarea de scoatere din evidenta platitor de TVA cel mai tarziu pana la sfarsitul  lunii in care solicitarea a fost depusa. Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de  TVA cod 300 pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, chiar daca  perioada fiscala aplicata pana la momentul comunicarii deciziei excludere din evidenta platitorilor de TVA a fost trimestrul calendaristic.  In ultimul decont de taxa se raporteaza si rezultatul ajustarilor de taxa efectuate pentru bunurile de capital existente in patrimoniu, pentru investitiile in curs de executie, imobilizari necorporale, etc. 
 
Comunicarea deciziei catre persoana impozabila care  a solicitat anularea este urmata de radierea inregistrarii in:
 
- Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA;
- Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;
In concluzie,  trecerea  la neplatitor de tva are loc numai dupa confirmarea primirii deciziei de anulare a codului de TVA si poate fi verificata din proprie initiativa, prin accesarea site-ului www.anaf.ro, sectiunea servicii on-line. 
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil
 
 
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi




Comentarii 1 comentarii

Calistru Elena 2017-10-12 11:37:43

Cred ca totusi ceva nu iese la socoteala. Pentru o firma cu perioada trimestriala, daca depune declaratia 010 pana la 10 octombrie, tot in octombrie i se da decizia si de la momentul comunicarii deciziei ( de exemplu 18.10.2017) nu mai este platitor de TVA, nicidecum de la 1 a lunii urmatoare sau 1 a trimestrului urmator.

Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Totul despre Split TVA - Modificarile legii explicate detaliat"
Atentie contabili!
A aparut SPLIT TVA! Vezi ce este OBLIGATORIU si ce NU

Vezi explicatiile specialistilor + Studii de caz detaliate

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton