Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial al Romaniei nr.954 din 23 decembrie 2015 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, ale carui prevederi au intrat in vigoare la data de 1 ianurie 2016.
Potrivit actului normativ aprobat (OANAF 3654/2015), organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor obligatii bugetare individualizate in titluri executorii, emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal competent, in vederea recuperarii, in urmatoarele situatii:• la solicitarea contribuabililor/platitorilor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
• la solicitarea institutiilor/autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
• din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
• la solicitarea detinatorilor de titluri de participare la o societate, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
• la solicitarea oricarei persoane fizice sau juridice, alta decat cea prevazuta la art.69, alin.(4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, numai cu acordul scris al contribuabilului in cauza, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
• la solicitarea notarilor publici, pentru persoana fizica pentru care se dezbate succesiunea, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala.
Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi depusa la registratura organului fiscal, poate fi trimisa prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau poate fi transmisa organului fiscal prin intermediul serviciului online „Spatiul privat virtual”.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Cartea neagra a controlului fiscal

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Certificatul de atestare fiscala se emite in maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii/adresei de eliberare a acestuia.
In situatia contribuabilului/platitorului supus unei inspectii fiscale si care solicita eliberarea unui certificat de atestare fiscala in scopul radierii din registrele in care a fost inregistrat, certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impozitare, dupa caz.
Certificatul de atestare fiscala se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii, de catre persoanele juridice, sau 90 de zile, de catre persoanele fizice.
Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care un exemplar i se comunica solicitantului, iar un exemplar este pastrat la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
Sursa: AJFP Braila
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Material ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiNoile propuneri de modificare in ce priveste CASS-ulModificare baza impozabila prin emiterea deciziei de impunere. Solutie in cazul inspectiei fiscaleRecapitularea modificarilor aduse de Legea 187/2015. Care sunt prevederile de care trebuie sa tinem cont?Ce impozite achitam pana la 15 decembrie?Ultimele articole
Ordinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouPenalitati de nedeclarare. Cand se stabilesc si care este nivelul lor?Nou in Monitor! Prin Legea 43/2023 vor fi anulate anumite obligatii fiscaleA fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din legea nr. 72/2022Declaratia Unica 2022: Ce riscuri exista pentru NEDEPUNEREA formularului?Articole similare
Raport europeana. Crestere economica robusta in RomaniaCe modificari au fost aduse inregistrarii in scopuri de TVA prin aprobarea Ordinului 347/2023Operatiuni raportate cu ajutorul declaratiei 394. Ce facturi evidentiem in Declaratia 394?Abrogare impozit specific. Cum pot face trecerea la plata impozitului micro firmele din HoReCa?Se modifica regimul de TVA prin noul proiect MFP! Codul fiscal cu noile propuneriUltimele articole
Erori contabile si rectificarea declaratiilor fiscaleAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliDeducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiBuletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 28 august-09 septembrie 2023Inregistrarea firmelor ca platitoare de TVA in cazul in care importa marfuriArticole similare
NOUTATI fiscale: Salarizare, bunuri mobile sechestrate, schimbul de informatiiConditii de aplicare a impozitului pe veniturile micro incepand cu anul fiscal 2023Instructiuni complete pentru aplicarea corecta a cotei TVA de 5%Indemnizatie de deplasare in tara: Care sunt conditiile de acordare a diurnei si implicatiile fiscale?Cum se calculeaza concediul medical in cazul angajatilor cu numar de zile lucrate mai mic decat numarul zilelor lucratoareUltimele articole
Impozit specific declarat si achitat eronat. Cum poate fi recuperata suma platita in plusFirmele pot incheia contracte de colaborare cu persoane fizice daca acestea NU sunt inregistrate ca PFA?Firma din HoReCa. Se va modifica vectorul fiscal daca este depasit plafonul de 500.000 euro?Erori contabile si rectificarea declaratiilor fiscaleFirme care acorda diurna salariatilor. Mai pot fi acordate si tichete de masa pe zilele lucrate?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"