Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit art. 93 alin. (2) din Codul fiscal" Platitorii de venituri, cu regim de retinere la sursa a impozitelor, au obligatia sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat."
ATENTIE: ACTUALIZARE IANUARIE 2015! ~ Consultati AICI informatii actualizate privind DECLARATIA 205!
In Anexa 2 din OPANAF nr. 52 din 20 ianuarie 2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in ceea ce priveste decaratia 205 se fac urmatoarele precizari:
"Anexa 2
Depunerea declaratiei
Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorii de venituri care au obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform titlului III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal).
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Declaratia se completeaza si se depune si de catre intermediari, societatile de administrare a investitiilor, in cazul rascumpararii de titluri de participare la fondurile deschise de investitii, sau alti platitori de venit, dupa caz, pentru castiguri/pierderi realizate de persoanele fizice, aferente tranzactiilor cu titluri de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise.
In cazul in care, in cursul anului, la nivelul aceluiasi platitor, au fost efectuate plati privind mai multe tipuri de venituri prevazute la sectiunea III "Date privind natura veniturilor", se completeaza un singur formular.
Pentru fiecare tip de venit platit prevazut la sectiunea III "Date privind natura veniturilor" se genereaza in acelasi formular cate un tabel, inscriindu-se datele corespunzatoare, pe beneficiari de venit, aferente anului de raportare.
In cazul veniturilor din salarii se genereaza tabelul prevazut la sectiunea V "Date informative privind impozitul pe veniturile din salarii", iar pentru celelalte venituri platite se genereaza cate un tabel prevazut la sectiunea IV "Date informative privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit", inscriindu-se datele corespunzatoare tipului de venit platit."
Prin urmare, declaratia 205 se depune pentru anul 2014, pana la termenul limita de 28 februarie 2015.
Raspuns oferit de Dana Hristu, Consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar, Editor PortalContabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
DECLARATIA 205 pentru zilieriAchizitia de marfuri de la o persoana fizica: Regimul fiscal si declarativ al cumpararilor de bunuri pe baza de borderouConsignatie produse spre vanzare. Ce inregistrari contabile si ce documente justificative intocmim?Cumparare parti sociale la o persoana juridica romana. Ce obligatii de plata si declarative se impun?Pentru ce venituri nu depunem DECLARATIA 205?Ultimele articole
DECLARATIA 205 completata eronat. Implicatii CASS pentru persoane fiziceDECLARATIA 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietariDECLARATIA 205. Cine are obligatia depunerii formularului + un studiu de caz utilCalculul impozitului pe dividende: ghid completDECLARATIA 205: Cum a fost modificat formularul prin Ordinul 18/2023Articole similare
Termen depunere declaratii pana la 27 aprilie 2015. Ce obligatii declarative si de plata avem?Noi masuri bugetare. Cum arata cel mai nou proiect de ordonanta de urgenta emis de MFPTotul despre regimul pierderilor fiscale in 2014!Ce implica transformarea ASF?Ultimele declaratii din aceasta luna. Ce depunem la 31 ianuarie?Ultimele articole
e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpImpozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimMin. Muncii: Legea privind prevenirea si eliminarea violentei si hartuirii la locul de munca a fost promulgataExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireArticole similare
Declaratia 205 aferenta veniturilor din anul 2014 se mai depune pana la 28 FEBRUARIE 2015?Articole similare
Util: Calculatorul pentru Obligatii fiscale privind conventiile civileRaportarea eronata in SAF-T va fi amendata cu 1.500 de leiConstituirea rezervelor. Obligatie sau doleanta?IMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane leiIndemnizatia pentru reducerea timpului de lucru si plata a 41,5% din salariu. Se pot cumula cele doua BENEFICII pentru acelasi salariat?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaAngajatorii pot acorda tichete de masa daca societatea are pierderi fiscale?Venituri neimpozabile. BENEFICII care intra in plafonul de 33% + regimul tichetelor culturaleDe la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernArticole similare
Reminder ANAF! 31 ianuarie 2023 este termenul limita pentru depunerea formularului 395Regimul TVA aplicabil vanzarilor la distantaAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazAspecte privind achizitii de servicii de la persoane din afara Comunitatii. Ce obligatii privind TVA-ul apar?Suspendare CIM. Ce cota de impozit pe venit va aplica firma?Ultimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreTVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectInregistrarea in scopuri de TVA: ce TVA poate fi dedusa retroactiv si cum se ajusteaza taxa pentru stocuri si mijloace fixeMinisterul Finantelor lanseaza o noua editie TEZAUR. Dobanzi neimpozabile de pana la 7,15% pe anCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



