Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat in categoria Legislatie/ Transparenta decizionala Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea modelului si continutului formularului (097) "Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare".
Prin Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 621 din 29 august 2012, a fost reglementat sistemul TVA la incasare, prin care exigibilitatea taxei se amana pana la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, in conditiile prevazute de lege.
Potrivit dispozitiilor art. 156 indice 3 alin.(11) din Codul Fiscal, persoanele impozabile care trebuie sa aplice sistemul TVA la incasare au obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 ianuarie inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca cifra de afaceri din anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei. Aceste persoane aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a depasit plafonul.
Conform prevederilor art. 1563 alin.(12) din Codul Fiscal, persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si care depasesc in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei au obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care au depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, in vederea schimbarii sistemului aplicat.
Pentru anul 2013, prin art. II din Ordonanta Guvernului nr. 15/2012, au fost stabilite dispozitii tranzitorii in vederea aplicarii sistemului TVA la incasare incepand cu 1 ianuarie 2013, de catre anumite categorii de persoane impozabile. Astfel, persoanele impozabile a caror cifra de afaceri, realizata in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv, nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei, au obligatia sa depuna la organul fiscal competent, pana la 25 octombrie 2012 inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca urmeaza sa aplice sistemul TVA la incasare, incepand cu 1 ianuarie 2013.
in acest context, a fost necesara propunerea de proiect pentru elaborarea formularului 097 "Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare", pentru a fi depus de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, in vederea notificarii organului fiscal cu privire la aplicarea sistemului TVA la incasare sau cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem.
Proiectul de act normativ este insotit de anexe si referatul de aprobare.

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
*
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectul de act normativ mai sus mentionat pot fi transmise la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Risti amenzi daca nu depui notificarea TVA la 25 octombrie? Vezi declaratia unui oficialDeclaratii cu termen la 25 aprilie 2016. Ce formulare veti depune?Termen-limita 25 februarie. Ce declaratii se depun?Depasire plafon TVA la incasare. Trecerea la impozit pe profitAprilie 2014. Cum arata calendarul complet al declaratiilor fiscale?Ultimele articole
Ce declaratii depunem la ANAF pana la 25 august?Ce declaratii depunem la Fisc pana la 25 iulie?26 iunie e termenul pentru mai multe obligatii fiscaleAflati ce obligatii aveti cu termen la 27 martie pentru a nu plati amenzi!Lista ANAF: Declaratiile care se depun la 27 februarie 2017Articole similare
Intreprinderi legate. In ce conditii se incadreaza la regimul micro din 1 ianuarie 2024Modificari privind impozitul pe venit si contributiile sociale ce intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2024Sistemul de Raportare Contabila la 30 iunie 2020. Stuctura si mod de completare. Entitati care au obligatia depunerii bilantuluiNoile norme tehnice la acordarea statutului de expeditor sau destinatar agreat in cadrul regimului de tranzit unional sau comunStudiu de caz: Achizitie servicii certificare produse si impozit venituri persoane juridice nerezidenteUltimele articole
Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriArticole similare
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridiceExport bunuri prin sucursala din Romania. Cum se poate deduce TVA aferent facturilor de achizitii intracomunitare si interne?MFP: Proiect pentru reglementarea emiterii de moneda electronicaPlata garantiei este purtatoare de TVAArhivarea documentelor financiar-contabile pe server extern. Cum va proceda o societate?Ultimele articole
e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVAE-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFDeclaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCAAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?E-TVA: Neconcordante in decontul precompletat referitoare la cota TVAArticole similare
Anularea unui bon fiscal in cazul returului de marfaEvidenta contabila si fiscalaTransportul la si de la locul de munca. Obligatii fiscale declarative si de plataMicrointreprindere: Ce presupune intocmirea foilor de parcurs?Regim TVA autoturism second-hand. Cum deducem TVA?Ultimele articole
Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la impozit pe profit si TVA lunarControale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiVanzare auto. Cum se face ajustarea TVA in cazul vanzarii unui autoturism dedus cu 50%Majorare TVA 2025. 3 situatii explicate de specialistAchizitie intracomunitara. 4 obligatii care NU le revin firmelor neplatitoare de TVAArticole similare
Facturi multiple. Se mai tine cont de plafonul de 1.000 lei la in cazul incasarilor fragmentate?Anulare cod TVA. Furnizor in faliment. Cum procedam?TVA-ul la INCASARE sau o metoda prin care nu ne plictisimNou: A fost actualizat programul pentru generarea numarului de evidenta a platiiSocietate neinregistrata in scopuri de TVA. Ce obligatii TVA apar la vanzarea terenurilor?Ultimele articole
e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVATVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394Aplicarea TVA la INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025TVA la INCASARE in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in curs
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"