Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul unei societati care a iesit din sistemul de TVA la incasare incepand cu februarie 2014, se va stabili cum se va proceda cu TVA-ul perioada urmatoare.
La iesirea din sistemul TVA la incasare, daca in contul 4428 exista TVA nededus sau necolectat, se va proceda in modul urmator:
TVA necolectat inca se va colecta la momentul incasarii facturii: 4428 = 4427
(art. 134^2, alin. (7), litera b)).
TVA nededus se va analiza in functie de furnizor:
daca furnizorul nu aplica TVA la incasare, se va deduce acest TVA : 4426 = 4428
daca furnizorul aplica TVA la incasare, TVA va ramane in 4428 si va fi dedus abia la momentul platii facturilor prin formula 4426 = 4428.
(art. 147^1 coroborat cu art. 146)
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Incepand din februarie 2014 veti proceda in felul urmator:
- la emiterea facturilor, indiferent de client – daca aplica sau nu TVA la incasare – veti colecta TVA la momentul facturarii (art. 134^2, alin. (1)) : 4111 = %
7XX
4427
- la inregistrarea facturilor de achizitii:
a) daca furnizorul aplica sistemul TVA la incasare, veti deduce TVA la momentul platii facturilor :
% = 401
3XX
6XX
4428
Si la momentul platii : 401 = 5121/5311 si concomitent 4426 = 4428.
Conform art. 145, alin. (1^1) :
"(1^1) Dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de o persoana
impozabila de la o persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare conform prevederilor art. 134^2 alin. (3)-(8) este amanat pana la data la care taxa aferenta bunurilor si serviciilor care i-au fost livrate/prestate a fost platita furnizorului/prestatorului sau."
b)daca furnizorul nu aplica sistemul TVA la incasare, veti deduce TVA la momentul primirii facturilor :
% = 401
3XX
6XX
4426
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia privind beneficiarii reali. Ghid pentru completarea formularuluiDeductibilitatea cheltuielilor cu combustibilul in anul 2012Refacturare bunuri catre societate-mamaFormularul 085: Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii anumitor prevederi din Codul Fiscal, in domeniul TVA (proiect ANAF)Descarcarea de gestiune a bunurilor degradate. Ce tratament fiscal se aplica si care sunt inregistrarile contabile?Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Ghid complet: Contabilitatea in agentii de turismAchizitia unui vehicul de la un furnizor stabilit intr-un stat tert (non UE). Limitarea dreptului de deducere a TVAGarantie buna executie. Cum facem inregistrarile contabile?Cota TVA pentru o factura “Reverse Charge”TVA stabilit suplimentar in urma inspectiei fiscale. Cum procedam?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaStudiu de caz - Vanzare cu puncte de fidelizare: tratament TVA, INREGISTRARI CONTABILEMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorArticole similare
Descarca AICI programul de asistenta pentru generarea numarului de evidenta a platiiModernizarea serviciilor ANAF. Angajamente pe termen mediu pentru serviciile acordate contribuabililorDeclararea redeventelor rezultate din contractele de concesiune, arenda si din alte contracte de exploatareImpozit pe veniturile nerezidentilor pentru inchiriere utilajNoutati fiscale publicate in Monitorul Oficial in ianuarie 2017Ultimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareTaxa logistica 2026: ce este, cine o plateste si ce amenzi risti daca nu o declari corectJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreCompensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de PLATA. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatImport din China urmat de livrare in UE: cum se recupereaza TVA achitata in vama si cum se evita blocarea lichiditatilorArticole similare
Contract de comision cu o PFA nerezidenta. Taxe si impoziteProcedura si inregistrarile contabile TVA la achizitiile de autoturisme aplicabile din 2012Documentar fiscal: De la 1 ianuarie aplicam sistemul TVA la incasareDEDUCERE TVA leasing financiar. Identificarea cheltuielilor deductibileAchizitie intracomunitara de bunuri. Furnizor stabilit pe teritoriul unui stat tert. Ce conditii se impun la vama?Ultimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de DEDUCERE a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiDEDUCEREa TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Noul formular 394, valabil de la 1 iulie 2016. Cine il depune?Corectare decont TVA dupa o greseala des intalnitaRegularizare TVA si discount acordat. Ce cota de TVA se alege?Ce trebuie sa stim despre declaratiile din septembrie 2016Finantele au publicat Ghidul privind aplicarea sistemului TVA LA INCASAREUltimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareTVA LA INCASARE: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliateFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaFacturile in sistemul TVA LA INCASARE: cand colectezi, cand deduci si cum raportezi CORECTRadierea din sistemul TVA LA INCASARE. Procedura completa
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



