Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Relatia dintre insolventa si masurile de simplificare in 2010 Incepand cu data de 1 ianuarie 2010 nu semai aplicamasurile de simplificare pentru operatiunile referitoare la livrari de bunuri si ...
Relatia dintre insolventa si masurile de simplificare in 2010
Incepand cu data de 1 ianuarie 2010 nu semai aplicamasurile de simplificare pentru operatiunile referitoare la livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate fie de catre persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolventa, fie catre astfel de persoane, pentru care s-a deschis aceasta procedura, asa cum este definita si reglementata
prin Legea nr. 85 din 5 aprilie 2006 privind procedura insolventei.
Aceste masuri s-au aplicat doar in cadrul relatiilor comerciale derulate intre parteneri persoane impozabile romane, inregistrate in scopuri de TVA, pentru orice tip de operatiune, cu exceptia operatiunilor constand in comert cu amanuntul.
Masurile de simplificare reglementate prin articolul 160 alineatul (2) litera b) din Codul fiscal s-au aplicat doar pentru tranzactiile derulate pe parcursul anului fiscal
2008 si 2009.
In anul 2010 pot aparea situatii tranzitorii ca urmare a excluderii din categoria operatiunilor supusemasurilor de simplificare a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii de sau catre persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolventa.
In astfel de situatii se aplica regimul de taxare in vigoare la data exigibilitatii taxei.
De exemplu, o persoana impozabila pentru care s-a deschis procedura de insolventa a beneficiat in anul 2009 de aplicarea masurilor de simplificare pentru plata unui avans de 40% din valoarea unor echipamente tehnologice complexe a carui livrare urma sa fie efectuata de catre furnizor esalonat, in anul 2010, conform graficului de livrare stabilit prin contract.
In aceasta situatie, exigibilitatea taxei pentru 40% din valoarea echipamentelor a avut loc in anul 2009, dar faptul generator are loc in anul 2010, la data livrarii bunurilor.
Pentru avansul incasat in anul 2009, furnizorul a emis factura prin aplicarea masurilor de simplificare, fara sa colecteze TVA.
In anul 2010, la livrarea bunurilor ca fapt generator furnizorul urmeaza sa aplice regimul normal de taxare prin colectarea TVA, aplicand cota standard de 19%, pentru diferenta de 60%din valoarea echipamentelor livrate. La regularizarea facturii de avans partial, furnizorul trebuie sa respecte regimul masurilor de simplificare aplicabil la data exigibilitatii taxei, aferente avansului incasat.
Articol adaugat la 12 februarie 2010
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examen Consultant Fiscal 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa
fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Infotva.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce declaratii fiscale au termen in septembrie 2014?TVA nu va fi modificata cativa ani120 de intrebari si raspunsuri pentru examenul Consultantilor Fiscali 2013!UE a majorat plafonul de TVA pana la 65.000 euroDocumentatie in vederea inregistrarii in scop de TVA prin optiune. Dosarul depus la ANAFUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Taxare inversa si achizitie cladiri. Cum facturam corect?MASURI DE SIMPLIFICARE pentru deseuriCodul Fiscal 2014, pe Tableta!CCF propune modificarea legislatiei privind operatiunile triunghiulareFacturare deseuri prin taxare inversa. Inregistrari contabileUltimele articole
Vanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileContribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieDeclarare TVA in facturile intracomunitare. MONOGRAFIE contabilaMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiLocul livrarii de bunuri. Conditii pentru ca o livrare sa fie impozabila in RomaniaArticole similare
Conditii pentru obtinerea indemnizatiei de 2500 lei pentru telemuncaRegimul accizelor in cazul plusurilor/minusurilor la inventar de produse accizabileImpozitarea din 2017 a veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieriAchizitie bonuri valorice. Cum aplicam TVA la incasare?Studiu de caz. Recuperare pierdere fiscala pentru o microintreprindereUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



