Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
(1) In intelesul prezentului articol:a) persoana impozabila nestabilita inseamna persoana impozabila care nu are un sediu fix si nici nu este stabilita in Comunitate, careia nu i se solicita din alte ...
(1) In intelesul prezentului articol:
a) persoana impozabila nestabilita inseamna persoana impozabila care nu are un sediu fix si nici nu este stabilita in Comunitate, careia nu i se solicita din alte motive sa se inregistreze in Comunitate in scopuri de TVA si care presteaza servicii electronice persoanelor neimpozabile stabilite in Comunitate;
b) stat membru de inregistrare inseamna statul membru ales de persoana impozabila, nestabilita pentru declararea inceperii activitatii sale ca persoana impozabila pe teritoriul comunitar, conform prezentului articol;
c) stat membru de consum inseamna statul membru in care serviciile electronice isi au locul prestarii, in conformitate cu art. 56 alin. (1) lit. k) din Directiva 112, in care beneficiarul, care nu actioneaza in calitate de persoana impozabila in cadrul unei activitati economice, este stabilit, isi are domiciliul sau resedinta obisnuita.
(2) Persoana impozabila nestabilita care presteaza servicii electronice, astfel cum sunt definite la art. 1251 alin. (1) pct. 26, unor persoane neimpozabile stabilite in Comunitate sau care isi au domiciliul sau resedinta obisnuita intr-un stat membru poate utiliza un regim special pentru toate serviciile electronice prestate in Comunitate. Regimul special permite, printre altele, inregistrarea unei persoane impozabile nestabilite intr-un singur stat membru, conform prezentului articol, pentru toate serviciile electronice prestate in Comunitate catre persoane neimpozabile stabilite in Comunitate.
(3) In cazul in care o persoana impozabila nestabilita opteaza pentru regimul special si alege Romania ca stat membru de inregistrare, la data inceperii operatiunilor taxabile, persoana respectiva trebuie sa depuna in format electronic o declaratie de incepere a activitatii la organul fiscal competent. Declaratia trebuie sa contina urmatoarele informatii: denumirea/numele persoanei impozabile, adresa postala, adresele electronice, inclusiv pagina de internet proprie, codul national de inregistrare fiscala, dupa caz, precum si o declaratie prin care se confirma ca persoana nu este inregistrata in scopuri de TVA in Comunitate. Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent, pe cale electronica.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
(4) La primirea declaratiei de incepere a activitatii organul fiscal competent va inregistra persoana nestabilita cu un cod de inregistrare special in scopuri de TVA si va comunica acest cod persoanei respective prin mijloace electronice. In scopul inregistrarii nu este necesara desemnarea unui reprezentant fiscal.
(5) Persoana impozabila nestabilita trebuie sa notifice, prin mijloace electronice, organul fiscal competent, in caz de incetare a activitatii sau in caz de modificari ulterioare, care o exclud de la regimul special.
(6) Persoana impozabila nestabilita va fi scoasa din evidenta de catre organul fiscal competent, daca se indeplineste una dintre urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila informeaza organul fiscal ca nu mai presteaza servicii electronice;
b) organul fiscal competent constata ca operatiunile taxabile ale persoanei impozabile s-au incheiat;
c) persoana impozabila nu mai indeplineste cerintele pentru a i se permite utilizarea regimului special;
d) persoana impozabila incalca in mod repetat regulile regimului special.
(7) In termen de 20 de zile de la sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic, persoana impozabila nestabilita trebuie sa depuna la organul fiscal competent, prin mijloace electronice, un decont special de taxa, potrivit modelului stabilit de Ministerul Finantelor Publice, indiferent daca au fost sau nu furnizate servicii electronice in perioada fiscala de raportare.
(8) Decontul special de taxa trebuie sa contina urmatoarele informatii:
a) codul de inregistrare prevazut la alin. (4);
b) valoarea totala, exclusiv taxa, a prestarilor de servicii electronice, pentru perioada fiscala de raportare, cotele taxei aplicabile si valoarea corespunzatoare a taxei datorate fiecarui stat membru de consum in care taxa este exigibila;
c) valoarea totala a taxei datorate in Comunitate.
(9) Decontul special de taxa de intocmeste in lei. In cazul in care prestarile de servicii s-au efectuat in alte monede se va folosi, la completarea decontului, rata de schimb in vigoare in ultima zi a perioadei fiscale de raportare. Ratele de schimb utilizate sunt cele publicate de Banca Centrala Europeana pentru ziua respectiva sau cele din ziua urmatoare, daca nu sunt publicate in acea zi.
(10) Persoana impozabila nestabilita trebuie sa achite suma totala a taxei datorate Comunitatii intr-un cont special, in lei, deschis la trezorerie, indicat de organul fiscal competent, pana la data la care are obligatia depunerii decontului special. Prin norme se stabileste procedura de virare a sumelor cuvenite fiecarui stat membru, pentru serviciile electronice desfasurate pe teritoriul lor, de persoana impozabila nestabilita, inregistrata in Romania in scopuri de TVA.
(11) Persoana impozabila nestabilita trebuie sa tina o evidenta suficient de detaliata a serviciilor pentru care se aplica acest regim special, pentru a permite organelor fiscale competente din statele membre de consum sa determine daca decontul prevazut la alin. (7) este corect. Aceste evidente se pun la dispozitie electronic, la solicitarea organului fiscal competent, precum si a statelor membre de consum. Persoana impozabila nestabilita va pastra aceste evidente pe o perioada de 10 ani de la incheierea anului in care s-au prestat serviciile.
(12) Persoana impozabila nestabilita care utilizeaza regimul special nu exercita dreptul de deducere prin decontul special de taxa, conform art. 1471, dar va putea exercita acest drept prin rambursarea taxei achitate, in conformitate cu prevederile art. 1472 alin. (1) lit. b), chiar daca o persoana impozabila stabilita in Romania nu ar avea dreptul la o compensatie similara in ceea ce priveste taxa sau un alt impozit similar, in conditiile prevazute de legislatia tarii in care isi are sediul persoana impozabila nestabilita.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul XIII - ObligatiiCum aplicam regimul special TVA pentru serviciile electronice in 2015?Codul fiscal 2011 - Titlul VIAchizitie intracomunItara soft online de catre un PFA. Ce obligatii apar?TVA si impozit redevente pentru achizitie intracomunitaraUltimele articole
Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Operatiuni taxabile din Romania. Cine are obligatia de a plati taxa si care sunt exceptiileCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Articole similare
Regimul facturilor fiscale in 2013. Care sunt conditiile de emitere a facturilor?Tratamentul fiscal bazat pe articolul 133 - beneficiarul de serviciiRegimul TVA pentru servicii de reparatii autoturisme pentru persoane care nu sunt stabilite in RomaniaScutiri de TVA pentru operatiuni din interiorul tariiPersoanele impozabile nestabilite care presteaza servicii electronice persoanelor neimpozabile. Regim specialUltimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiSAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Pana pe 31 ianuarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii fiscale importante la ANAFEmitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Comert online. Regimul fiscal TVA in cazul vanzarii catre persoane din UEArticole similare
Cota de impozitare si impozitul pe profit pentru microintreprinderi in 2013Rezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna august 2024Aplicarea scutirii de TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii destinate unitatilor spitalicesti si altor categorii de beneficiariOUG pentru acordarea posibilitatii unor firme de a plati TVA la incasareFacturarea cu TVA se aplica si serviciilor de publicitate?Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
ONG: Vanzare teren la o valoare peste plafonul de scutire TVA. Regim fiscalAchizitii intracomunitare de bunuri second-hand. Regim TVAComercializare bunuri second-hand. Ce tratament TVA se aplica?Ordin: Se vor taia bilete la intrarea in cazinouBonuri de motorina si taxe auto pentru transportul de marfa. Cum declarati?Ultimele articole
[GHID] Grupul fiscal unic de TVA: cum functioneaza, cum se constituie si ce obligatii ai ca membru + STUDIU DE CAZ e-Factura ANAF si agricultorii persoane fizice in 2026. De cand au obligatia utilizarii sistemuluiRO e-Factura: Afla daca agricultorii cu REGIM SPECIAL utilizeaza sistemul in 2025 + cota TVA aplicabilaMajorare plafon TVA la 395.000 lei, conform OG 22/2025. EXEMPLU concret de aplicare pentru firmeCota TVA majorata din august 2025. Apar modificari in cazul regimului special pentru agricultori?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



