Atentie contabili!

Modificari importante privind scutirea de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Asigurare impotriva insolventei (III) - Studiu de caz

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de Infotva.ro

de Infotva.ro la 08 Mai. 2011
Tags: olventa, asigurare, creante, tva, plafon, inregistrari contabile, deductibilitate

In contextul actual al mediului economic romanesc, a devenit o necesitate a ne asigura impotriva riscurilor de insolventa respectiv de neplata pentru creantele detinute. Cum acest tip de asigurare nu ...

In contextul actual al mediului economic romanesc, a devenit o necesitate a ne asigura impotriva riscurilor de insolventa respectiv de neplata pentru creantele detinute.


Cum acest tip de asigurare nu este reglementat in mod specific nici in legislatia fiscala nici in cea contabila, va solicit un punct de vedere pentru urmatoarele nedumeriri:


Conditii comune:
Prima de asigurare se calculeaza ca un procent la cifra de afaceri corectata cu TVA, a firmei noastre, pentru anul precedent. Firma de asigurare stabileste un plafon de creditare pentru fiecare client, plafon ce poate fi revizuit in cursul anului. In conditiile in care un client intarzie plata unei facturi mai mult de un termen t1, el este notificat conform prevederilor legale. Daca clientul nu da curs notificarii si nu isi stinge datoria in 15 zile de la notificare, intervine firma de asigurare. In prima faza se evalueaza soldul clientului fata de plafonul stabilit. Timp de un termen t2, firma face demersuri pentru recuperarea pe cale amiabila a creantei. t1 + t2 este mai mic de 270 zile.
Daca aceste demersuri au succes, iar soldul este sub plafon ne recuperam banii si nu datoram nici un alt cost firmei de asigurare. Daca suma este peste plafon se datoreaza un comision pentru ceea ce depaseste plafonul.
Daca aceste demersuri nu au succes, la expirarea termenului t2, primim cu titlul de dauna un procent (ceva asemanator fransizei la CASCO) aplicat la minimum dintre sold neincasat si plafon aprobat. Orice incasare ulterioara efectuata de noi sau de firma de asigurare este insusita cu precadere de firma de asigurare pana la acoperirea sumei platita catre noi cu titlul de dauna, iar restul ne parvine.
In cazul in care pe numele clientului este deschisa procedura de insolventa termenul t2 se considera implinit si lucrurile decurg asa cum au fost descrise mai sus.

Intrebari:

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Vezi detalii

Declaratia 394. Tranzactii cu persoane afiliate
Declaratia 394. Tranzactii cu persoane afiliate

Vezi detalii

Ajustarea TVA pas cu pas
Ajustarea TVA pas cu pas

Vezi detalii


6. Cum se inregistreaza sumele incasate de la clienti si datorate firmei de asigurare pentru o creanta la care am beneficiat de plata daunei?
7. Pentru un client intrat in insolventa, cum este corect a fi abordata problema deductibilitatii ajustarilor de valoare: la valoarea intregii creante sau doar a partii neacoperite?Aceeasi observatie cu punctul 6.
8. Deducerea de TVA pentru creantele detinute asupra unui client pentru care s-a pronuntat hotararea definitiva de intrare in faliment se face la nivelul intregii creante?

Raspunsuri:

6.    Consideram aplicabile urmatoarele inregistrari:

5121 "Conturi la banci" = 462 "Creditori diversi"

si plata catre societatea de asigurare 462 "Creditori diversi" = 5121 "Conturi la banci"

7.      Consideram ca procentul este de 0% din valoarea creantei deoarece caesta este garantata si nu sunt indeplinite cele 5 conditii cumulative.


8.      Consideram ca ajustarea TVA se efectueaza pentru intreaga valoare a TVA colectata, aferenta creantelor neincasate la data pronuntarii falimentului, conform art. 138 lit. d) din Codul fiscal . Realizarea efectiva se face prin emiterea unei facturi de stornare conform art. 159 alin. (2) din Codul fiscal . Personal nu consider chiar cea mai reusita solutie pentru ajustarea TVA, avand in vedere ca nu mai exista beneficiarul caruia sa ii fie emisa factura, insa daca asa a stabilit legiuitorul, se va proceda in consecinta.

Autor: Infotva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Asigurare impotriva insolventei (III) - Studiu de caz":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA
Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA Modificari importante privind scutirea de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"NOUTATI din Contabilitate in 2020 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016