Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


In virtutea noilor reglementari aplicabile de la data de 01.01.2023, in cazul in care exista un contract de administrare sau de mandat de administrare, exista posibilitatea sa se mentina statutul de microintreprindere?
Ordonanta nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale a modificat art 47 din Codul fiscal, care reglementeaza conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o societate pentru a putea fi platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
OG 16/2022 a introdus si conditia ca respectiva societate sa aiba cel putin un salariat, astfel ca de la 1 ianuarie 2023 va exista o cota unica de impozitare pe veniturile microintreprinderilor (1%).
Art. 50 alin 4 din Codul fiscal, care defineste salariatul, nu a fost modificat de OG 16/2022, astfel ca, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Conditia se considera indeplinita si in cazul microintreprinderilor care:
a) au persoane angajate cu contract individual de munca cu timp partial daca fractiunile de norma prevazute in acestea, insumate, reprezinta echivalentul unei norme intregi;
In concluzie, urmare a noilor reglementari aplicabile de la data de 01.01.2023, in cazul in care exista un contract de administrare sau de mandat de administrare, societatea mentine statutul de microintreprindere, cu conditia ca remuneratia acestuia sa fie cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Din 1 ianuarie 2023 se vor aplica noi cote privind impozitele pentru transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuiaPe 31 martie 2023 se implineste termenul limita pentru inregistrarea contractelor de inchiriere aflate in derulare la data de 01.01.2023Firmele trebuie sa aiba cel putin un angajat la 31.12.2022 sau in 30 de zile de la infiintare ca sa ramana microintreprinderi?Din 2023 deducerile personale de baza si cele suplimentare se acorda in mod diferitNoutati fiscale in privinta impozitului pe veniturile din salarii in vigoare de la 1 ianuarie 2023Ultimele articole
TVA locuinte 2025: Studii de caz utileEste OFICIAL! Regulile privind calculul taxelor locale se amana pana pe 1 ianuarie 2026Cum se face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneCalculul impozitului pe dividende: ghid completSpeta zilei. Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividendeArticole similare
Inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitariCONTRACT DE ADMINISTRARE/mandat. Perioada fiscala. Ce trebuie sa stim despre Declaratia 112?Cum deducem TVA si cheltuieli efectuate pentru cetatean strain care are calitatea de administrator?Cheltuieli de cazare si diurna pentru administrator si imputernicit. Cum deducem?Restituire pensie. Calitate administrator - pensionarUltimele articole
Firma fara salariati la 31 decembrie 2023. Daca angajeaza in 30 de zile, isi poate pastra statutul de microintreprindere?Facilitati fiscale in domeniul constructiilor. Cum se raporteaza plafonul maxim de 10.000 lei la normele de lucruProcedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor a fost aprobata prin Ordinul 1528/2022Finantele au pus in dezbatere publica procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentaraMicrointreprindere. Cum se face decontarea cheltuielilor pentru masina personala?Articole similare
Baza impozabila a impozitului pe veniturile MICROINTREPRINDERIlorMFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?Tot ce trebuie sa stii despre baza impozabila a veniturilor unei MICROINTREPRINDERI in 2020Asociat in doua MICROINTREPRINDERI. Pot ramane ambele firme la plata impozitului micro?Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"