Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In virtutea noilor reglementari aplicabile de la data de 01.01.2023, in cazul in care exista un contract de administrare sau de mandat de administrare, exista posibilitatea sa se mentina statutul de microintreprindere?
Ordonanta nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale a modificat art 47 din Codul fiscal, care reglementeaza conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o societate pentru a putea fi platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
OG 16/2022 a introdus si conditia ca respectiva societate sa aiba cel putin un salariat, astfel ca de la 1 ianuarie 2023 va exista o cota unica de impozitare pe veniturile microintreprinderilor (1%).
Art. 50 alin 4 din Codul fiscal, care defineste salariatul, nu a fost modificat de OG 16/2022, astfel ca, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Conditia se considera indeplinita si in cazul microintreprinderilor care:
a) au persoane angajate cu contract individual de munca cu timp partial daca fractiunile de norma prevazute in acestea, insumate, reprezinta echivalentul unei norme intregi;
In concluzie, urmare a noilor reglementari aplicabile de la data de 01.01.2023, in cazul in care exista un contract de administrare sau de mandat de administrare, societatea mentine statutul de microintreprindere, cu conditia ca remuneratia acestuia sa fie cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea Verde a Contabilitatii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari aduse impozitului pe veniturile micro prin OG 16/2022. Tabel comparativ ANAF6 noutati importante pentru microintreprinderi care se aplica in 2023 (OG 16/2022)Plafonul de 33%, conform OG 16/2022. Indemnizatia de delegare si de mobilitate intra in plafon?OG 16/2022: Cum se va aplica din 1 ianuarie 2023 cota privind impozitul pe cladiriPlafonul de 700.000 lei pentru vanzarea de locuinte cu cota TVA de 5% se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2023Ultimele articole
Este OFICIAL! Regulile privind calculul taxelor locale se amana pana pe 1 ianuarie 2026Cum se face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneCalculul impozitului pe dividende: ghid completSpeta zilei. Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividendeFacilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Articole similare
Inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitariDesemnarea administratorului. Ce obligatii revin societatii?Microintreprindere. Cum se face decontarea cheltuielilor pentru masina personala?Cum deducem TVA si cheltuieli efectuate pentru cetatean strain care are calitatea de administrator?Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor a fost aprobata prin Ordinul 1528/2022Ultimele articole
Firma fara salariati la 31 decembrie 2023. Daca angajeaza in 30 de zile, isi poate pastra statutul de microintreprindere?Facilitati fiscale in domeniul constructiilor. Cum se raporteaza plafonul maxim de 10.000 lei la normele de lucruFinantele au pus in dezbatere publica procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentaraPresedinte asociatie de proprietari. Tip de contract. TaxeDeductibilitate cheltuieli administrare, sponsorizareArticole similare
Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, expira termenul pentru mai multe declaratii importante! Atentie si la controalele ANAF!Impozitul pe profitClient radiat. Scoatere din evidenta creantaAchizitie produse naturiste. Tratament contabil si fiscalMICROINTREPRINDERI neplatitoare de TVA. Cand se considera depasit plafonului de 300.000 lei?Ultimele articole
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Firme care NU mai sunt MICROINTREPRINDERI din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Modificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Clarificari ANAF pentru aplicarea impozitului pe veniturile micro, in urma modificarilor aduse prin HG 1393/2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"