Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul se modifica de la 1 ianuarie!
Nu uitati de noile reguli OBLIGATORII!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Desemnarea administratorului. Ce obligatii revin societatii?

de InfoTva.ro la 16 Iul. 2013 Exclusiv
Tags: formulare impozite, desemnarea administratorului, obligatii societate, indemnizatie, legea 31/1990, omfp 250/2013

Vom vedea, prin cele ce urmeaza, daca pentru a acorda o indemnizatie administratorului este necesara intocmirea unui contract de administrare/modificare act constitutiv sau hotarare AGA, precum si daca se va inregistra la Finante sau ONRC.



Solutia consultantului:

1. Potrivit Legii societati comerciale 31/1990, in cazul societatilor pe actiuni, administratorii societatilor pe actiuni sunt desemnati de catre adunarea generala ordinara a actionarilor, cu exceptia primilor administratori, care sunt numiti prin actul constitutiv (art. 137 indice 1 alin. (1) din " Legea 31/1990), iar in cazul societatilor cu raspundere limitata, societatea este administrata de unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala (art. 197 din Legea 31/1990).

In conformitate cu prevederile art. 72 din Legea societatilor comerciale 31/1990 obligatiile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele special prevazute in aceast act normativ. Potrivit art. 197 din Legea 31/1990, societatea este administrata de unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala.

Administratorii nu pot primi, fara autorizarea adunarii asociatilor, mandatul de administrator in alte societati concurente sau avand acelasi obiect de activitate, nici sa faca acelasi fel de comert ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sanctiunea revocarii si raspunderii pentru daune. De asemenea, potrivit art. 77 alin. (1) din acelasi act normativ, care se aplica si societatilor cu raspundere limitata, asociatii care reprezinta majoritatea absoluta a capitalului social pot alege unul sau mai multi administratori dintre ei, fixandu-le puterile, durata insarcinarii si eventuala lor remuneratie, afara numai daca prin actul constitutiv nu se dispune altfel.

Avand in vedere dispozitiile dreptului comun in materia contractului de mandat și in special art. 2010 alin. (1) din noul Cod civil, mandatul dat pentru acte de exercitare a unei activitati profesionale se prezuma a fi cu titlu oneros. Asadar, adunarea generala desemneaza membrii consiliului de administratie stabilindu-le nu numai drepturile și obligatiile, dar și eventuala remuneratie cuvenita, daca este cazul, și conditiile in care aceasta se acorda. Aceste elemente referitoare la remuneratie pot fi stabilite direct in actul de desemnare sau in cuprinsul contractului de mandat incheiat distinct.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile. Monografii contabile specifice
Agricultura. Noutati fiscal-contabile. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Contabilitate manageriala
Contabilitate manageriala

Vezi detalii



In concluzie, nu este necesara existenta unui contract de administrare, fiind suficienta hotararea AGA prin care este desemnata persoana administratorului, drepturile conferite si remuneratia acordata. De asemenea, va fi necesar un document semnat de catre administrator prin care isi insuseste limitele mandatului si conditiile exercitarii acestuia.

2. Inregistrarea fiscala este in sarcina societatii in cazul in care societatea nu este platitor de Impozit pe venitul din salarii si pe venituri asimilate salariilor si contributii sociale obligatorii, prin completarea formularului 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (OMFP 250/2013). In conditiile in care societatea este platitoare de impozit pe veniturile din salarii, nu are nici o alta obligatie, in raport cu organele fiscale, de declarare sau de inregistrarea a desemnarii administratorului.

Conform art. 7 si 8 din Legea 31/1990, actul constitutiv cuprinde si asociatii care reprezinta si administreaza societatea sau administratorii neasociati, datele lor de identificare, puterile ce li s-au conferit si daca ei urmeaza sa le exercite impreuna sau separat, in cazul societatii in nume colectiv, in comandita simpla sau cu raspundere limitata, si datele de identificare a primilor membri ai consiliului de administratie, puterile conferite administratorilor, clauze privind conducerea, administrarea, functionarea si controlul gestiunii societatii de catre organele statutare, numarul membrilor consiliului de administratie sau modul de stabilire a acestui numar, in cazul societatii pe actiuni sau in comandita pe actiuni.

Orice modificare prevederilor din actului constitutiv referitoare la administrarea societatii astfel cum sunt mentionate mai sus necesita depunerea la registrul comertului a actul modificator si a textului complet al actului constitutiv, actualizat cu toate modificarile, care vor fi inregistrate in temeiul hotararii judecatorului-delegat. Precizam ca actul constitutiv poate fi modificat prin hotarare a adunarii generale ori a Consiliului de administratie, respectiv directoratului.


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Desemnarea administratorului. Ce obligatii revin societatii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul se modifica de la 1 ianuarie!
Nu uitati de noile reguli OBLIGATORII!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificarile TVA de la 1 ianuarie 2020"
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
TVA-ul se modifica de la 1 ianuarie!
Nu uitati de noile reguli OBLIGATORII!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Modificarile TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016