Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Facem referire, prin cele ce urmeaza, la faptul ca in instructiunile de completare a Declaratiei 300 pentru anul 2016 (ultima versiune) apare mentiunea "Atentie! Nu se inscriu in decont: - taxa cumulata de plata cu care organul fiscal s-a inscris la masa credala potrivit prevederilor Legii 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa cu modificarile si completarile ulterioare; - soldul sumei negative de taxa inscris in decontul aferent perioadei fiscale anterioare datei deschiderii procedurii insolventei prevazute de Legea 85/2014 cu modificarile si completarile ulterioare."
Vom vedea care este interpretarea corecta a celor de mai sus si daca se refera doar la societatea intrate in insolventa pe Legea 85/2014 sau si la cele pe Legea 85/2006. De asemenea, vom stabili daca trebuie inscris la randul 35 din Declaratia 300 soldul TVA existent la data intrarii in insolventa si inscris la masa credala.
Legea 85/2006 a fost abrogata de Legea 85/2014. Paragraful se refera la societatile intrate in insolventa indiferent cand (legea nu specifica si L85/2006 pentru ca este abrogata, de aceea referirea se face la legea in vigoare).
La randul 35 din Decont se trece in mod normal soldul TVA de plata din decontul perioadei precedente neachitate pana la data depunerii decontului de TVA. In instructiunile de completare a formularului 300 se precizeaza:
"Sectiunea "Regularizari conform art. 303 din Codul fiscal
Randul 35 - se preia suma prevazuta la rd. 41 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate pana la data depunerii decontului. Prin exceptie:
(…)
- in primul decont de taxa depus la organul fiscal dupa data inscrierii organului fiscal la masa credala, potrivit Legii nr. 85/2014
Calendarul contabilului vesel 2026
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se preia, din decontul perioadei fiscale anterioare, taxa cumulata de plata cu care organul fiscal s-a inscris la masa credala."
Deci la randul 35 nu se va mai trece soldul TVA existent la data intrarii in insolventa si inscris la masa credala.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declarare achizitie intracomunitara. Inregistrare formular 390Livrari neimpozabile in Romania, regim contabil si fiscal TVANoul Decont de TVAE-TVA: Neconcordante in decontul precompletat referitoare la cota TVAPreturi de intrare si importul de marfa. Cum inregistram TVA in contabilitate?Ultimele articole
Cota TVA in 2026, in functie de cand intervine faptul generator: INAINTE sau DUPA 1 august 2025DECLARATIA 300, actualizata in 2026. Au fost eliminate rubricile pentru cotele TVA de 5%, 9% si 19%Inregistrare in scopuri de TVA cu intarziere. Facturare, TVA si documente utile in 2026DECLARATIA 300. Cum sa completati decontul daca TVA de 19% a devenit exigibilDECLARATIA 300. Cum sa raportati facturile de energie in D300Articole similare
Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorOUG 6/2015 privind modificarea si completarea Codului fiscal. Schimbari in ce priveste cota redusa de TVAMFP: Proiect de ordin pentru asistenta in vederea completarii si depunerii declaratiei uniceNoutati Legislatie Fiscala 8-12 mai 2009 - Monitorul OficialErori materiale in decontul de TVA. Implicatii fiscale si corectareUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 08-12 decembrie 2008 - Monitorul OficialTUTORIAL privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabileâ€Noul Cod al Insolventei a fost in vigoare doar 7 zile!SAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?Split TVA. Cum se deschid conturile de TVAUltimele articole
Creante neincasate in 2025. Deductibilitatea cheltuielilor + ajustarea TVA-uluiControale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Articole similare
Se modifica legea insolventei. Care sunt noutatile?Ajustarea TVA in cazul falimentului beneficiaruluiNorma ASF nr. 16/2015 privind fondul de garantare a asiguratilorModificari de ultima ora privind decontul de TVA. Formular 300ANAF a publicat ordinul privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlociiUltimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliEsalonarea la plata NU se acorda pentru obligatiile fiscale sub 500 lei in cazul persoanelor fizice si 5.000 lei in cazul persoanelor juridiceCreante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?OUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plata
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



