Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a comunicat ca urmatoarele cheltuieli sunt deductibile limitat:- cheltuielile de sponsorizare si mecenat efectuate conform legii, in limita unei cote ...
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a comunicat ca urmatoarele cheltuieli sunt deductibile limitat:
- cheltuielile de sponsorizare si mecenat efectuate conform legii, in limita unei cote de 5% din baza de calcul;
- cheltuielile de protocol, in limita unei cote de 2% din baza de calcul;
- cheltuielile cu indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice;
- cheltuielile sociale, in limita sumei obtinute prin aplicarea unei cote de pana la 2% la fondul de salarii realizat anual;
- pierderile privind bunurile perisabile, in limitele prevazute de actele normative in materie;

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- cheltuielile reprezentand tichetele de masa acordate de angajatori, potrivit legii;
- contributiile efectuate in numele angajatilor la scheme facultative de pensii ocupationale, in conformitate cu legislatia in vigoare, in limita echivalentului in lei a 200 euro anual, pentru o persoana pana la 31.12.2008 si 400 euro incepand cu 1.01.2009;
- prima de asigurare pentru asigurarile private de sanatate, in limita stabilita potrivit legii, respectiv 200 euro pana la 31.12.2008 si 250 euro incepand cu 1.01.2009;
- cheltuielile efectuate pentru activitatea independenta, cat si in scopul personal al contribuabilului sau asociatilor, sunt deductibile numai pentru partea de cheltuiala care este aferenta activitatii independente;
- cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii pentru salariati si contribuabili, potrivit legii;
- dobanzi aferente imprumuturilor de la persoane fizice si juridice utilizate in desfasurarea activitatii, pe baza contractului incheiat intre parti, in limita nivelului dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei;
- cheltuielile efectuate de utilizator, reprezentand chiria – rata de leasing – in cazul contractelor de leasing operational, respectiv cheltuielile cu amortizarea si dobanzile pentru contractele de leasing financiar, stabilite in conformitate cu prevederile privind operatiunile de leasing si societatile de leasing.
Pentru fiecare fel de cheltuieli se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli si ulterior, in Registrul-jurnal de incasari si plati.
Atentie! Se admit la deducere numai cheltuielile care sunt aferente realizarii veniturilor si care sunt platite in cursul unui an fiscal.
Contribuabilii platitori de taxa pe valoarea adaugata, tin evidenta taxei pe valoarea adaugata deductibile cu ajutorul Jurnalului pentru cumparari in care se inregistreaza pe baza de documente (facturi, bonuri de comanda-chitanta, monetare etc.) valoarea cumpararilor de bunuri si/sau a serviciilor prestate de terti si taxa pe valoarea adaugata aferenta.
Important! Platitorilor de taxa pe valoarea adaugata le sunt aplicabile prevederile titlului VI “Taxa pe valoarea adaugata” din Codul Fiscal aprobat prin Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 642/16.07.2004.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Reducerea TVA la alimentele de baza si scaderea CAS: in programul noului guvernTotul despre Declaratia 394 | Conditii valabile in 2013Plata factura din alta firma. Compensare. TVAMFP estimeaza ca 13 comune ar fi in stare de insolventaTVA aferent facturilor de achizitie care se refera la spatiile unde am optat pentru scutireUltimele articole
Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareInchiriere auto. Obligatii de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVACodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiCota TVA de 21%. Cum sa procedati daca ati primit facturi cu TVA de 19% in luna AUGUST 2025SAGA software. Cum sa modificati cota TVA in programArticole similare
Cheltuieli sociale vs avantaje in bani si natura. Cum se delimiteazaServiciu prestat de o firma din afara spatiului comunitar. Declarare contract si aspecte TVAAnexa nr. 1 la norme Modelul declaratiei pe propria raspundereIntreprindere individuala. Deductibilitate contributii socialeCum deducem TVA-ul unor cheltuieli din categorii speciale?Ultimele articole
TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaTaxe PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEDeductibilitate cheltuieli. Impozitul auto si alte aspecte fiscale relevante pentru firmeDecontare transport angajati. Acte necesare si cum se inregistreaza in contabilitateArticole similare
Cheltuiala cu protocolul. Ce tratament TVA aplicam la depasirea plafonului?Deblocarea financiara a unitatilor administrativ-teritoriale. Procedura 2013Impozitare rezerve din reevaluare. Cum se impoziteaza si cum procedeaza societatea?Noutati legislatie Fiscala 29 decembrie - 02 ianuarie 2009 - Monitorul OficialConstructie case si apartamente spre vanzare. Cota TVA aplicabilaUltimele articole
Facturare amenda. Se factureaza cu sau fara TVA?NOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpRegim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAImpozitare autoturisme de lux si completarea Declaratiei 216Articole similare
In ce caz utilizeaza PFA fisa de OPERATIUNI DIVERSE?Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Registrul Jurnal si Registrul Inventar. Este obligatorie completarea formularelor tipizate?Organizare evidenta contabila pentru intreprindere individuala (II) platitoare de TVAPFA: impozite si declaratii. Contributii sociale. Organizarea evidentei pentru PFA inregistrata in scopuri de TVAUltimele articole
Fisa de cont pentru OPERATIUNI DIVERSE (Cod 14-6-22)Care e evidenta contabila la o intreprindere individuala cu activitate de comertEvidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Gestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorMetoda cantitativ valorica. Formulare. Corectare bon fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"