Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile de mai jos, stabilim ce regim fiscal se aplica pentru cheltuielile cu amortizarea si TVA deductibil pentru care s-a exercitat dreptul la achizitie pentru un imobil cumparat in iulie 2016 si inchiriat in regim de taxare ca locuinta de serviciu la o societate careia i s-a anulat din oficiu codul de TVA de catre ANAF si pentru ca nu a dovedit intentia si capacitatea de a desfasura activitate in domeniul TVA (in conditiile in care a realizat CA peste 100.000 euro).
Stabilim, totodata, daca ar fi trebuit ajustat in favoarea statului TVA-ul dedus initial si daca la redobandire avand codul valid de TVA se va putea efectua ajustarea in favoarea agentului economic. De asemenea, stabilim ce trebuie sa faca aceasta entitate pentru a redobandi cod valid de TVA.Asa cum ati precizat si dvs., la anularea codului de TVA, aveti obligatia ajustarii sumei TVA deduse la momentul achizitiei bunului imobil. Avand in vedere faptul ca exercitarea dreptului de deducere s-a efectuat recent, in anul 2016, ajustarea se efectueaza pentru intreaga suma TVA deductibila, dedusa, deoarece corespunde perioadei de 20 ani reglementata in Codul fiscal prin art. 305 alin. (2) lit. b). Ajustarea se evidentiaza, cu semnul minus in jurnalul pentru cumparari si se raporteaza, cu semnul minus, in decontul de TVA cod 300, la randul 31 "Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital".
De asemenea, ajustarea respectiva se evidentiaza si in Registrul bunurilor de capital. Acest document de evidenta fiscala este reglementat prin normele de aplicare ale art. 305, la pct. 79 alin. (2) "In vederea ajustarii taxei deductibile aferente bunurilor de capital, persoanele impozabile sunt obligate sa tina un registru al bunurilor de capital, in care sa evidentieze pentru fiecare bun de capital, astfel cum este definit la art. 305 alin. (1) din Codul fiscal, urmatoarele informatii:
a) data achizitiei, fabricarii, finalizarii construirii sau transformarii/modernizarii;
b) valoarea (baza de impozitare) bunului de capital;
c) taxa deductibila aferenta bunului de capital;
d) taxa dedusa;
e) ajustarile efectuate conform art. 305 alin. (4) din Codul fiscal. "
Pentru a redobandi calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, societatea respectiva trebuie sa se reinregistreze prin depunerea la organul fiscal competent a formularului cod 099 si cod 088
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Posibilitatea reinregistrarii este reglementata prin O.P.A.N.A.F. nr. 2011 din 5 iulie 2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in M.Of. nr. 589 din 3 august 2016.
Prin acest act normativ este reglementat si formularul cod 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (099)"
Reinregistrarea se efectueaza numai daca inceteaza situatia care a condus la anulare, fiind aplicabila de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.
Cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile d.p.d.v. fiscal la determinarea rezultatului fiscal daca imobilul este utilizat in scopul desfasurarii activitatii economice. In acest caz, deductibilitatea cheltuielilor nu este afectata de anularea, din oficiu, a codului de TVA.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - consultant fiscal si expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
OPANAF nr. 53: norme privind formularul 096Obligatii fiscale aferente inchiderii exercitiului din punct de vedere al TVATVA Intracomunitar: ghidul completAnunt ANAF iunie: Aspecte cu privire la inregistrarea si anularea, din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVAObligatia retragerii din categoria platitorilor de TVA. Consecinte fiscaleUltimele articole
Neconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiFirme care vor sa iasa din sistemul TVA. Pana cand poate fi depusa D700Inchidere PFA in cursul anului fiscal. Cum se declara veniturile aferente lucrarilor sau serviciilor prestate pana la incetarea activitatiiPersoana impozabila a carei cifra de afaceri anuala este inferioara plafonului de 300.000 lei poate aplica scutirea de TVABuletin informativ ANAF: 11 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 27-31 martie 2023Articole similare
Ajustarea de TVA in cazul bunurilor imobile si de capitalVanzare cladire. Inchidere conturi rezerve din reevaluare. Regim fiscal TVA.Ajustarea TVA la minusul de inventar. Facem raportarea prin decontul de TVA?Retragere aport in natura. Bun imobil. Ce tratament fiscal se aplica?Platitor de TVA - Achizitie teren. Constructie imobil 5 apartamenteUltimele articole
Inregistrare in scopuri de TVA cu intarziere dupa depasirea plafonului. Care sunt implicatiile fiscale si ce sactiuni se aplica?Cum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaAsociere in participatiune: TVA aferenta bunurilor de capital aduse ca aport la asociereTransfer de active. Perspectiva impozitului pe profit si a TVAAsociere in participatie. Tratament fiscal TVAArticole similare
Achizitionare produse de la o firma in urma executarii silite. Inregistrari contabileZoom fiscal: Valoarea tichetelor de masa pentru semestrul I al anului 2016Ordinul MFP nr. 140/2013 modifica normele privind scutirea TVAMonografie contabila pentru contract de credit IMM Invest RomaniaCand depunem cazierul judiciar al noilor asociati?Ultimele articole
Notificare de conformare e-TVA. Raspunsul va fi obligatoriu din 1 ianuarie sau 1 august 2025Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVACotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaFacturi emise cu TVA zero. Acestea se declara in D394? Sau nu se declara deloc?Controale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"