Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Firmele pot face economii substantiale in functie de modalitatile de plata pe care le aleg. Un raport recent al CNIPMMR. arata ca aproximativ 15% din rulajele unei firme medii din domeniul comertului sunt reprezentate de platile catre furnizorii de utilitati in timp ce 5% merg catre salariile angajatilor si alti 5% catre combustibili.
Acestea sunt astfel doar doua exemple de tranzactii ce pot fi realizate direct cu ajutorul unui card de firma, fara comisioane si fara timp pierdut la banca, informeaza Capital.ro.
Mai exact, acel sfert din rulajele lunare ale unei firme de dimensiuni medii cu afaceri in comertul alimentar sunt reprezentate de plata utilitatilor (in principal energie electrica), salariile angajatilor si alimentarea cu combustibil a masinilor din dotare. In cazul unui magazin cu rulaje lunare de 50.000 de euro, suma se ridica la 12.500 de euro in fiecare luna, bani care, daca ar fi retrasi din contul firmei sau daca ar fi platiti cu ajutorul instrumentelor clasice, ar atrage dupa sine comisioane deloc neglijabile pentru a nu mai pune la socoteala timpul pierdut la banca si efortul de a inregistra aceste cheltuieli in evidenta firmei.
Atat retragerea de numerar de la ghiseul bancii, cat si introducerea unui ordin de plata sunt operatiuni comisionate. Potrivit unui calcul Capital bazat pe taxele si comisioanele afisate de banci, daca respectiva firma ar alege sa retraga bani din cont pentru fiecare din operatiunile de mai sus ar pierde lunar pana la 250 de euro sau 2% din suma totala alocata acestor cheltuieli.
Solutia, noteaza sursa, o reprezinta o alternativa la indemana o reprezinta cardul de firma (cardul business) a carui utilizare directa reduce la zero comisioanele. Bancile care au in portofoliu cardurile business emise sub sigla Visa dau posesorilor posibilitatea posesorului sa plateasca, din fata computerului si fara comision, gazele, curentul electric, apa sau abonamentul de internet ori telefonie mobila.
Acelasi produs special construit pentru firme poate fi utilizat pentru a achita fara comision combustibilul la orice benzinarie din Romania, dar si pentru a transfera, tot fara comision si tot prin intermediul serviciiilor de internet banking, bani din contul firmei catre conturile de salariu ale angajatilor.
In aceeasi privinta, Capital.ro aminteste:

Manual de politici contabile - Stick USB

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
"Majoritatea furnizorilor din domeniul comertului alimentar accepta si ei platile cu cardul intrucat pot beneficia imediat de dovada efectuarii tranzactiei, avantaj extrem de important intr-o economie unde incidentele de plata sunt in crestere. In cazul firmei noastre, cu rulaje lunare de 50.000 de euro, platile catre furnizorii de produse ocupa procentul cel mai important, adica cel putin 50% sau circa 25.000 de euro.
Numarul tranzactiilor lunare cu furnizorii este semnificativ in comertul alimentar, acolo unde cu greu se poate lucra cu stocuri sau se pot anticipa corect vanzarile avand in vedere natura perisabila a marfii. Un magazin ca al nostru este vizitat zilnic de cel putin doi furnizori care aduc marfa proaspata ceea ce inseamna minimum 50 de tranzactii care pot fi achitate cu cash scos de la banca si comisionat sau direct cu cardul, fara comision".

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzare produse expirate. Cheltuieli deductibileFIRME care acorda angajatilor atat tichete de masa electronice, cat si mese calde. Cum se incadreaza corect in contabilitate?Actualizarea legislatiei privind TVA la incasare 2014. Legea se modificaEficienta administratiilor publice in sprijinirea dezvoltarii FIRMElorTratament plafon restituire creditare. Cum procedam tinand cont de Legea 70/2015?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtFIRME cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroControale ANAF la TVA in 2025. FIRMEle platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Plafon TVA de 395.000 lei. FIRMEle pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Articole similare
Microintreprinderi cu TVA la incasare. Data la care intervine exigibilitatea taxelorCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Din 1 ianuarie 2023 anumite persoane juridice sunt obligate sa accepte platile prin terminale POSCe firme trebuie sa accepte PLATA CU CARDUL din 2017?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEUltimele articole
De cand sunt obligate firmele care au avut incasari de peste 50.000 lei in 2022 sa accepte platile cu cardul?Firmele care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro sunt obligate sa utilizeze POS-uri (OG 16/2022)Din februarie 2022 obligatiile fiscale si bugetare pot fi achitate cu cardul la POS-urile din Trezorerie si de persoanele juridiceModalitati prin care puteti plati impozitele, taxele, contributiile sau alte sume datorate bugetului de statTVA la incasare si plata furnizorilor cu cardul firmei. Cum facem monografia contabila si cand se deduce TVA?Articole similare
Lichidare microintreprindere: Obligatiile asociatului unic si declaratiile care trebuie depusePlanuri noi pentru reducerea TVA. Ce spune ministrul AgriculturiiCare este cursul de schimb utilizat corect pentru evaluarea lunara?Din 16 septembrie vor putea fi efectuate plati electronice prin Ghiseul.ro si pentru achitarea numerelor de inmatriculareValoare reziduala leasing financiar. Deducere TVAUltimele articole
Majorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru apartamente livrate dupa 1 august 2025TVA 9% la achizitia unei singure locuinte, pana in iulie 2026. Conditii si termene-limitaMajorare TVA de la 1 august 2025. Ce cota se va aplica pentru avansul deja incasat la apartamentee-Factura in TRANZACTII cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UEArticole similare
A fost publicata LEGEA 70/2015 privind plafonarea operatiunilor in numerar si modificarea OUG 193/2002Aspectele negative ale sistemului de plata defalcata TVASplit TVA. Operatiuni care dau dreptul la debitarea contului de TVABuletin informativ: Noutati legislative si modificarile recente din Codul fiscalRetrageri in numerar. Cum procedeaza o intreprindere individuala?Ultimele articole
Plata in numerar. Ce facilitati se aplica de la 1 august 2016?MFP a publicat proiectul privind platile in numerar intr-o noua forma. Noi plafoane!
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"