Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va atragem atentia ca, incepand de la 1 ianuarie 2017, in conformitate cu prevederile Legii nr. 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr. 193/2002, persoanele juridice care efectueaza activitati de comert cu amanuntul si care au inregistrat o cifra de afaceri anuala mai mare de 10.000 euro, sunt obligate sa accepte incasari cu cardurile de debit sau de credit.
In acest sens, redam mai jos prevederile potrivit carora e reglementata obligatia categoriilor de mai sus de a accepta incasari si prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit.Art. 1 "Operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati si alte obligatii de plata au obligatia sa accepte incasari si prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit".
De asemenea, potrivit art. 3 din aceeasi lege, sunt reglementate aspectele care vizeaza cifra de afaceri si tipul de activitate derulat de firme:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Art. 3 "Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit".
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Impozitele vor putea fi platite cu cardul de catre persoanele fiziceTVA la incasare si plata furnizorilor cu cardul firmei. Cum facem monografia contabila si cand se deduce TVA?Comisioane zero pentru firmele care platesc cu cardul de firmaTratamentul facturii de cazare pentru ChinaGhiseul.ro va aduce o serie de noi servicii in ce priveste plata online a taxelorUltimele articole
Microintreprinderi cu TVA la incasare. Data la care intervine exigibilitatea taxelorPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEDe cand sunt obligate firmele care au avut incasari de peste 50.000 lei in 2022 sa accepte platile cu cardul?Din 1 ianuarie 2023 anumite persoane juridice sunt obligate sa accepte platile prin terminale POSFirmele care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro sunt obligate sa utilizeze POS-uri (OG 16/2022)Articole similare
ANOFM acorda subventii lunare FIRMElor care angajeaza absolventiBauturile alcoolice vandute la un pret mai mic decat cel de achizitieLegislatie mai dura pentru comercianti: vor restitui banii clientilor si vor plati amendaAvem Lege europeana pentru IMM-urile din RomaniaITM, actiuni de informare pentru angajatorii care creeaza noi locuri de munca. Se asigura sanatatea si securitatea salariatilorUltimele articole
Furnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre FIRMEFIRME care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca FIRMEle la 31 decembrie 2024Facturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileFIRME inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAArticole similare
O noua procedura de restituire a diferentelor dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiatIn atentia firmelor cu putin 50 de salariati: Obligatii in 2017!Proiectul Legii bugetului pe 2018, promulgat astazi de presedintele Klaus IohannisRecuperarea taxei auto! OUG 35/2019 prevede ca cei cu datorii la stat vor primi banii integralNoutati fiscale publicate in Monitorul Oficial. Acte normative importante din februarie 2017Ultimele articole
Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiSistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVACotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Articole similare
Noi reglementari privind platile prin intermediul cardurilor bancare. Care sunt noile obligatii de la 01 ianuarie 2017?Articole similare
PFA: Ce declaratii fiscale se depun si ce registre sunt obligatorii?Miercuri, 20 decembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareDe cand se aplica noile prevederi aduse de OG 16/2022 privind facilitatile acordate in domeniul constructiilor?Schimbarea ireversibila a perioadei fiscaleIMM: Se estimeaza cresteri in industrie. Comertul si serviciile stagneazaUltimele articole
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Sponsorizari. Momentul scaderii din impozitul pe profitFirme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVASituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Din 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"