Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va atragem atentia ca, incepand de la 1 ianuarie 2017, in conformitate cu prevederile Legii nr. 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr. 193/2002, persoanele juridice care efectueaza activitati de comert cu amanuntul si care au inregistrat o cifra de afaceri anuala mai mare de 10.000 euro, sunt obligate sa accepte incasari cu cardurile de debit sau de credit.
In acest sens, redam mai jos prevederile potrivit carora e reglementata obligatia categoriilor de mai sus de a accepta incasari si prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit.Art. 1 "Operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati si alte obligatii de plata au obligatia sa accepte incasari si prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit".
De asemenea, potrivit art. 3 din aceeasi lege, sunt reglementate aspectele care vizeaza cifra de afaceri si tipul de activitate derulat de firme:
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Art. 3 "Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit".
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce inregistrari contabile se fac pentru PLATA CU CARDUL personal, plata aferenta unei facturi de firma?Modalitati prin care puteti plati impozitele, taxele, contributiile sau alte sume datorate bugetului de statDe ce trei sferturi dintre romani fug de numerarNoi norme de plata pentru comertul cu amanuntulGhiseul.ro va aduce o serie de noi servicii in ce priveste plata online a taxelorUltimele articole
Microintreprinderi cu TVA la incasare. Data la care intervine exigibilitatea taxelorPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEDe cand sunt obligate firmele care au avut incasari de peste 50.000 lei in 2022 sa accepte platile cu cardul?Din 1 ianuarie 2023 anumite persoane juridice sunt obligate sa accepte platile prin terminale POSFirmele care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro sunt obligate sa utilizeze POS-uri (OG 16/2022)Articole similare
Ghid balanta de verificare. Inlatura DEFINITIV 5 probleme care iti dau batai de cap cand lucrezi cu balanta de verificareCum stam la capitolul spirit antreprenorial in RomaniaIncep controalele Fiscului! Sunt vizate companiile nerezidente si FIRMEle romanesti care fac tranzactii cu acesteaA scazut numarul FIRMElor intrate in insolventaAngajatorii vor retine contributiile pentru drepturile de autor si le vor vira la bugetUltimele articole
Cheltuieli cu ocazia petrecerilor de Craciun pentru angajati. Cum sunt considerate dpdv fiscalRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliE-TVA: FIRME care inregistreaza diferente justificate intre D300 si decontul precompletat. Cum trebuie sa procedezeControale ANPC in perioada 9-13 septembrie 2024. Cine a fost vizatArticole similare
Elemente obligatorii in D 394 si explicatiile date de ANAFObligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Analiza zilei: Deducerea serviciilor medicale la calculul impozitului pe salariiRomania, in topul tarilor din UE cu cea mai redusa rata de colectare a taxelor din PIBStudiu de caz: Exercitarea dreptului de deducere pentru achizitii anterioare inregistrarii in scopuri de TVA in regim normalUltimele articole
Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiSistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVACotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Articole similare
Noi reglementari privind platile prin intermediul cardurilor bancare. Care sunt noile obligatii de la 01 ianuarie 2017?Articole similare
Societate inregistrata in scopuri de TVA in anul 2013. Cum stabilim corect perioada fiscala?Modificari aduse impozitului pe venit de OG 16/2022Termen de depunere si de declarare la bugetul general consolidat - 25 februarieAu inceput inscrierile la Topul National al Firmelor Private din RomaniaImpozitul pe cladiri si terenuri - peste 20 de spete rezolvateUltimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Din 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"