Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Este unanim acceptata ideea ca o administratie publica eficienta este un motor important al competitivitatii firmelor din statele membre UE. De-a lungul ciclului de existenta, firmele interactioneaza frecvent cu adminsitratia publica pentru servicii variate. Aceste interactiuni sunt costisitoare pentru firme, datorita sarcinilor birocratice greoaie.
Comisia Europeana a subliniat importanta unui sistem de administratie publica eficient, eficace si transparent in cadrul Strategiei Europa 2020 si a luat deja o serie de masuri pentru a reduce costurile suportate de firme atunci cand interactioneaza cu administratiile publice.
Initiativele in acest domeniu implica, printre altele, Small Business Act, Programul de actiune pentru reducerea obligatiilor administrative in Uniunea Europeana.
Raportul precizeaza sapte indicatori care descriu calitatea unei Administratii publice: guvernare; instrumentele de modernizare administrativa; coruptia; posibilitatea initierii unei afaceri; achizitiile publice; respectarea obligatiilor fiscale si administrarea fiscala; si sistemul de justitie civila eficient.
Corelatia intre termenii de performanta si diferitele dimensiuni ale Administratiei publice dintr-o anumita tara au relevat costuri si particularitati diferite. In 2002, de exemplu, Albania prezinta costurile cea mai ridicata in patru din cele sase dimensiuni ale Administratiei publice. In anul 2008 Romania prezenta cele mai mari costuri pentru patru din cei sapte indicatori (coruptie, servicii vamale si comerciale, acordarea autorizatiilor, taxe administrative). Sapte tari din esantion au prezentat o crestere a costurilor percepute asociate cu administrarea fiscala asupra firmelor, cele mai mari cresteri inregistrandu-se in Ungaria, Romania si Croatia. In aceste tari administratia fiscala devine un obstacol major in raport cu dezvoltarea firmelor.
Sursa: Comisia Europeana - Raportul anual asupra competitivitatii
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ministerului Muncii va fi modernizat. Violeta Alexandru anunta digitalizarea si debirocratizarea institutieiSalariile din ADMINISTRATIA PUBLICA cresc, de la 1 iunie, la nivelul stabilit pentru anul 2022 prin legea salarizarii unitare in sectorul publicPrograme Operationale 2014-2020. Ce fonduri sunt oferite Romaniei?Numarul firmelor inregistrate in luna ianuarie 2017 a scazut cu peste 33,94 la sutaNoutati fiscale: OUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normativeUltimele articole
Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?e-Factura: Ghid Complet pentru 2024Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFSeminar ANAF: Inrolarea in Patrimven a autoritatilor/institutiilor publice sau de interes publicFacturarea electronica, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru TOATE tranzactiile intre firmeArticole similare
Inregistrarea FIRMElor va fi facuta in termen de trei zile de la depunerea cereriiStudiu de caz: Decontul de TVA. FacturareImplicatii TVA pentru facturile neinregistrate in contabilitateNoutati fiscale: 20 de criterii noi de la ANAF pentru inregistrarea unei FIRME in scopuri de TVANoi criterii la acordarea ajutoarelor de minimis pentru IMM. Ce modifica guvernulUltimele articole
Majorare plafon TVA la 395.000 lei, conform OG 22/2025. EXEMPLU concret de aplicare pentru FIRMEGhid ANAF 2025: TOT ce trebuie sa fie FIRMEle despre plafonul de scutire TVA, modificat prin OG 22/2025Registrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte sunte-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Transport marfa. Soferii profesionisti primesc diurna sau indemnizatie de mobilitate?Articole similare
Cum pot fi emise facturile in cazul livrarilor de bunuri si care este tratamentul TVACodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul XIII - ObligatiiTVA - O firma din Romania livreaza marfuri in Franta, insa produsele finite sunt facturate unei societati din ElvetiaExonerarea de raspundere in cazul neindeplinirii obligatiilor fiscaleCodul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilUltimele articole
Obligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFComert online. Regimul fiscal TVA in cazul vanzarii catre persoane din UEDeclaratia 398 (Declaratia speciala de TVA). Cine depune D398, termen depunereCum se stabileste TVA-ul pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si serviciiMaterial ANAF: Locul taxarii cu TVA in cazul prestarilor de serviciiArticole similare
CE: Statele membre pot impune in anumite conditii restrictii la vanzarea terenurilor agricoleMinistrii din UE s-au reunit pentru a gasi solutii privind revigorarea economieiCanalul Dunare-Bucuresti, proiectul minune de un miliard de euroInregistrare gratuita a firmei si zero costuri. Cum arata noile masuri pentru sustinerea antreprenorilor romani?Functionarul public ar putea fi inlocuit cu personalul contractualUltimele articole
Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Precizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CArticole similare
PFA cu venituri sub 12 salarii minime brute pe tara. Este OBLIGATA sa plateasca CAS optional?Transport de bunuri. Exista obligativitatea stampilarii CMR-ului de catre ambele parti implicate pentru justificarea scutirii de TVA?Achizitie autoturism din alt stat UE cu TVA. Consideram achizitie intracomunitara?Formular pentru aplicarea optionala a sistemului TVA la incasare de la 1 ianuarie 2014. Cum il depunem?Avans pentru o achizitie intracomunitara. Care este tratamentul TVA?Ultimele articole
Ce TAXE platesti cand cumperi un apartamentEvaziunea fiscala. Ce este, tipuri si exemple de evaziune + SANCTIUNIModificare cota TVA. Ce trebuie sa stii despre refacturari incepand cu 1 august 2025Voucherele de vacanta: Reguli, Impozite, CAS si CASS in 2025TAXE PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



