Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Este unanim acceptata ideea ca o administratie publica eficienta este un motor important al competitivitatii firmelor din statele membre UE. De-a lungul ciclului de existenta, firmele interactioneaza frecvent cu adminsitratia publica pentru servicii variate. Aceste interactiuni sunt costisitoare pentru firme, datorita sarcinilor birocratice greoaie.
Comisia Europeana a subliniat importanta unui sistem de administratie publica eficient, eficace si transparent in cadrul Strategiei Europa 2020 si a luat deja o serie de masuri pentru a reduce costurile suportate de firme atunci cand interactioneaza cu administratiile publice.
Initiativele in acest domeniu implica, printre altele, Small Business Act, Programul de actiune pentru reducerea obligatiilor administrative in Uniunea Europeana.
Raportul precizeaza sapte indicatori care descriu calitatea unei Administratii publice: guvernare; instrumentele de modernizare administrativa; coruptia; posibilitatea initierii unei afaceri; achizitiile publice; respectarea obligatiilor fiscale si administrarea fiscala; si sistemul de justitie civila eficient.
Corelatia intre termenii de performanta si diferitele dimensiuni ale Administratiei publice dintr-o anumita tara au relevat costuri si particularitati diferite. In 2002, de exemplu, Albania prezinta costurile cea mai ridicata in patru din cele sase dimensiuni ale Administratiei publice. In anul 2008 Romania prezenta cele mai mari costuri pentru patru din cei sapte indicatori (coruptie, servicii vamale si comerciale, acordarea autorizatiilor, taxe administrative). Sapte tari din esantion au prezentat o crestere a costurilor percepute asociate cu administrarea fiscala asupra firmelor, cele mai mari cresteri inregistrandu-se in Ungaria, Romania si Croatia. In aceste tari administratia fiscala devine un obstacol major in raport cu dezvoltarea firmelor.
Sursa: Comisia Europeana - Raportul anual asupra competitivitatii
![Registrul de Evidenta Fiscala PFA](https://www.rs.ro/dbimg/product/2867-registrul-de-ev.jpg)
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
![Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/3210-dosarul-permane.jpg)
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Nou proiect privind transparenta decizionala in ADMINISTRATIA PUBLICA. Vezi modificarileVioleta Alexandru anunta schimbari majore in administratie. Va fi reluat proiectul “fara ziduri†la Casele de pensiiNoutati fiscale privind Declaratia P 2000De la 1 MARTIE 2022, Institutiile/autoritatile publice sunt obligate sa se inroleze in Sistemul Informatic PatrimVen, pentru a obtine documente fiscaleSalariile din ADMINISTRATIA PUBLICA cresc, de la 1 iunie, la nivelul stabilit pentru anul 2022 prin legea salarizarii unitare in sectorul publicUltimele articole
Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFSeminar ANAF: Inrolarea in Patrimven a autoritatilor/institutiilor publice sau de interes publicFacturarea electronica, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru TOATE tranzactiile intre firme Inspectia Muncii: Proiectului tehnic aferent REGES-ONLINE a fost pus in consultare publicaSalariati cu program inegal de lucru. Cum se acorda tichetele de masa in acest caz?Articole similare
Vanzare activ din patrimoniul FIRMEi unui asociatCe trebuie sa stie FIRMEle dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisDificultati pentru IMM-uri si rezolvari pe care le asteptam. Care au fost declaratiile minstrului Jianu?Fiscul anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVALa vanatoare de... sepciUltimele articole
ITM: Informare privind actiunile de supraveghere a pietei in trim. II 2024Microintreprindere in 2024. Cum se stabileste corect cota de impozitare de 1 sau de 3%Controale ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024Formularul c801 – Ghidul CompletImportant pentru FIRME! Masuri de protectie pe timp de caniculaArticole similare
Dobanzile datorate nerezidentilor. Cum se impoziteaza?Regim fiscal TVA pentru IFN beneficiar de servicii scutite de TVA fara drept de deducereCum a simplificat Comisia legislatia fiscalaProiect MFP privind modificarea Legii pietii de capitalComisia Europeana: nu am impus taxa de autostradaUltimele articole
Firmele pot incheia contracte de colaborare cu persoane fizice daca acestea NU sunt inregistrate ca PFA?Export de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireCum pot fi emise facturile in cazul livrarilor de bunuri si care este tratamentul TVAFacturarea electronica, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru TOATE tranzactiile intre firme Finantele modifica Ordinul 1525/2022 privind Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentaraArticole similare
ANAF: firmele mici isi vor putea reesalona datoriile pe 5 ani, fara garantiiUnde se duc fondurile UE pentru mediul rural cand se duc?Divergentele dintre tarile UE subrezesc economiaNoi prevederi pentru obtinerea fondurilor UE. Acces mai rapid pentru agentii economiciIn atentia firmelor: Noi drepturi pentru lucratorii detasatiUltimele articole
Finantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Guvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul publicIMM-urile din Romania vor primi garantii directe cu valoare totala de 1 miliard de euroNormele privind detasarea transnationala, modificate de Ministerul Muncii (Proiect de Hotarare)Articole similare
Studiu de caz: Achizitii de bunuri cu TVA de catre persoana neinregistrata in scopuri de TVANoutati ANAF: S-a modificat depunerea declaratiilor onlineConsignatie versus regim second-handSe modifica inregistrarea la cerere in scopuri de TVA. Noul proiect ANAF!Documentar fiscal: Se datoreaza CASS si pentru alte categorii de venituriUltimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Marti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394ANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024E-Factura. Ce trebuie sa contina un bon fiscal echivalent unei facturi simplificate![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"