Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel
la 29 Iun. 2016 Exclusiv
Guvernul a adoptat la 29 iunie un pachet de masuri destinate simplificarii procedurilor si reducerii eforturilor cetatenilor de procurare a unor documente, precum si consolidarii procesului de digitalizare la nivelul administratiei publice centrale.
Cea mai mare parte a masurilor incluse in acest pachet raspund sugestiilor primite din partea cetatenilor prin intermediul platformei online de consultare publica "maisimplu.gov.ro", prin intermediul careia s-au primit peste 3.300 de propuneri si aproximativ 32.000 de persoane care au sustinut propunerile deja postate.Multe dintre solicitari au vizat plata taxelor online pentru cat mai multe categorii de taxe si impozite, reducerea numarului de taxe si hartii, precum si a numarului de copii de pe cartea de identitate, a copiilor legalizate solicitate cetateanului in relatia cu administratia publica, precum si recunoasterea documentelor emise in format electronic cu semnatura electronica.
Printr-o ordonanta de urgenta, Guvernul a introdus o serie de noutati pentru reducerea birocratiei, simplificarea si digitalizarea procedurii de reducere a documentelor, respectiv:
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic www.edirect.e-guvernare.ro, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale vor accepta si copia electronica dupa Cartea de Identitate, prin furnizarea unei adrese de posta electronica, atat pe pagina proprie de internet, cat si pe punctul de contact unic electronic. in termen de 30 de zile institutiile publice au obligatia sa anunte adresa de email unde se vor putea transmite; in cazul copiilor legalizate solicitate de catre institutii in furnizarea serviciilor publice, acestea vor fi inlocuite cu verificarea de catre functionar, la ghiseu, a conformitatii cu originalul.
Datele cu caracter personal necesare pentru furnizarea unui serviciu public, care sunt colectate, detinute sau gestionate de o alta autoritate sau institutie publica se iau direct de la respectiva autoritate sau institutie daca acest lucru a fost solicitat expres de catre beneficiarul serviciului public sau daca exista consimtamantul expres al acestuia.
Institutiile publice si organele administratiei publice centrale sunt obligate sa specifice pe formularele proprii durata de completare a fiecaruia si motivul colectarii informatiei.
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Va fi scutita de plata taxei extrajudiciare de timbru eliberarea cartii de identitate, eliberarea si prelungirea valabilitatii actelor de identitate pentru cetatenii straini si a cazierului judiciar. Aceasta masura a fost luata avand in vedere ca plata acestei taxe de valoare mica presupune deplasari la Posta si la Politie. La ridicarea cartii de identitate si a pasaportului cetatenii vor plati o singura taxa, intr-un singur loc. Taxele extrajudiciare de timbru ramase in vigoare se vor plati prin mijloace electronice, ordin de plata sau numerar, cu exceptia taxei pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza legii 18/1991, pentru taxele de pana la 50.000 lei.
Autoritatile si institutiile publice, altele decat cele din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, vor putea obtine certificatul de cazier judiciar in mod direct de la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), scutind cetateanul de obtinerea acestuia, caz in care taxa de eliberare si taxa extrajudiciara de timbru vor fi eliminate. Astfel, orice alta institutie publica, cu exceptia celor prevazute deja in lege, va solicita electronic unitatilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne, in baza consimtamantului scris al solicitantului, copie de pe cazierul judiciar al persoanei pentru care se efectueaza verificari specifice. Unitatile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne vor furniza electronic copiile solicitate intr-un termen de 24 de ore de la primirea solicitarii, iar persoana pentru care se efectueaza verificari specifice este scutita de plata serviciului.
In vederea simplificarii platii taxelor pentru pasaport, au fost comasate cele doua taxe astfel incat acestea se vor putea achita intr-un cont unic, facilitandu-se astfel si plata lor online.
O alta masura are in vedere obligativitatea institutiilor publice sa ofere metode alternative de plata a serviciilor publice furnizate contra cost, a amenzilor contraventionale si a taxelor si impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemelor electronice de plata, fie prin intermediul altor sisteme de plata.
In cazul platii amenzii rutiere, dificultatea semnalata de un numar semnificativ de cetateni este reprezentata de obligativitatea de a transmite dovada platii amenzii la unitatea de politie. in sensul eliminarii acestei proceduri, actul normativ introduce posibilitatea transmiterii dovezii de plata si prin posta electronica, respectiv eliminarea acestei obligativitati atunci cand plata se realizeaza prin mijloace electronice. Astfel, art. 28 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor va fi completat in consecinta, facilitand plata prin Sistemul National Electronic de Plata si a altor mijloace electronice de plata.
De asemenea, pentru a reduce riscurile de coruptie in obtinerea permisului auto si avand in vedere cazurile mediatizate care au scos la iveala riscuri la adresa sigurantei circulatiei pe drumurile publice, se va implementa un sistem de monitorizare si verificare a desfasurarii examenului pentru obtinerea permiselor auto. Proba teoretica se inregistreaza video, iar cea practica audio si video.
In cazul procedurii de inmatriculare auto, se introduce posibilitatea platii intr-un cont unic a tarifelor aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare permanenta, de proba, temporare si provizorii, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential, pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare, precum si contravaloarea certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.
Prin Memorandumul care insoteste Ordonanta de simplificare au fost introduse principiile necesare acestor simplificari in randul institutiilor publice. O prevedere importanta din Memorandum este aceea ca se pot plati online amenzi de circulatie prin Ghiseul.ro
Sursa: Guvernul Romaniei
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Masurile de simplificare demarate si adoptate de Guvernul Ciolos":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
MFP propune o serie de masuri legislative importante pentru mediul economic: REDUCEREA BIROCRATIEI ANAF si scaderea TVA la alimenteDezbatere MMPS: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca. Au fost propuse 7 modificari ale Legii 53/2003Noua propunere de la ANAF: Registrul national electronic de evidenta a caselor de marcatGuvernul MODIFICA Codul Fiscal! Anumite categorii de persoane vor beneficia de anularea contributiei la sanatatePrioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Ultimele articole
Transferul activitatilor de inmatriculare auto ar putea trece in competenta RAR, incepand cu data de 1 ianuarie 2022Liderul PSD vrea sa puna ANAF-ul pe capul multinationalelor: Ministrul de Finante sa faca o analiza!Ministrul Finantelor: Contribuabilii pentru care au fost emise somatii triplate vor primi decizii de corectie in scurt timpPremierul Romaniei anunta cand vor fi adoptate Codul administrativ, amnistia fiscala si reducerea TVA6 masuri care ne vizeaza in noul Plan concret de actiuni pentru REDUCEREA BIROCRATIEI
Mai multe articole despre reducerea birocratiei
Articole similare
Certificatul fiscal si obligatia achitarii impozitelor inainte de emitereRomania si Germania sunt pe primele locuri la ponderea IMM-urilor in economieNoutati legislatie Fiscala 8-12 septembrie 2008 - Monitorul OficialCum devine microintreprinderea platitoare de impozit pe profitDeblocarea financiara a unor unitati administrativ-teritoriale. Ce a modificat OG 99 din 2013?Ultimele articole
TAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETA
Mai multe articole despre taxe si impozite
Articole similare
Guvernul introduce folosirea semnaturii electronice la incheierea CIM, a actelor aditionale, dar si pentru intocmirea inscrisurilor din domeniuToate actele normative privind Split TVA. Oficial ANAFTVA cursuri. Cum pot fi incluse in categoria celor scutite fara drept de deducere?Nicio firma nu va mai fi obligata sa aplice sistemul split TVA. Proiect adoptat de senatoriObligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiUltimele articole
Pana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareCalendar ANAF: Pana cand se depun declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFLuni, 22 ianuarie 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareMFP despre E-Factura: Peste 5 milioane de facturi au fost inregistrate in sistem in primele zile de functionare
Mai multe articole despre institutiile publice
Articole similare
Cartea de identitate va fi acceptata obligatoriu de institutii si in format electronicGuvernul sprijina firmele care reduc timpul de lucru al angajatilor si ofera indemnizatii in acest caz. Cum se acorda sumeleEste OFICIAL! Parintii care revin mai devreme la munca primesc un stimulent de 1500 leiHotararea 719/2020 aproba procedura de decontare si de plata a sumelor acordate in baza OUG 132/2020. Documente necesare
Mai multe articole despre contact unic electronic
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"