Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru a sprijini mediul de afaceri si pentru a sustine cresterea economica, in perioada urmatoare vor fi aplicate masuri noi de catre Comisia Europeana care a simplificat normele si reglementarile actuale.
Astfel, Comisia a prezentat domeniile in care va intreprinde alte actiuni pentru a simplifica sau chiar retrage anumite acte legislative, cu scopul de a reduce din povara cu care se confrunta intreprinderile si de a facilita punerea in aplicare a legislatiei UE.
Aceasta initiativa face parte din Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT). Garantarea faptului ca legislatia UE este adecvata reprezinta un aspect esential pentru favorizarea cresterii si crearii de locuri de munca in UE.
Presedintele Barroso a declarat: "Rolul Europei este de a ajuta la gasirea unor solutii la marile provocari cu care ne confruntam. Cu toate acestea, pentru a fi eficienti, trebuie sa ne asiguram ca ne concentram pe prioritatile adecvate si ca impunem o reglementare corespunzatoare. Lucrurile bune nu se realizeaza doar la nivel european. Haideti sa ne gandim de doua ori inainte de a decide cand, daca si unde este necesar sa actionam la nivel european."
Aceste precizari sunt in concordanta cu mesajul presedintelui din discursul privind starea Uniunii, din 11 septembrie: "UE trebuie sa fie vizibila cand in joc sunt mize majore si mai discreta cand este vorba de aspecte de mai mica importanta."
Presedintele a continuat: "Prin intermediul REFIT, Comisia a initiat cel mai amplu exercitiu intreprins pana in prezent, menit sa simplifice legislatia UE. Aplicarea principiilor subsidiaritatii si proportionalitatii nu va pune in discutie avantajele importante pe care le confera reglementarea UE cetatenilor si intreprinderilor, in special dispozitiile care stau la baza pietei unice. Masurile prevazute de REFIT ofera o perspectiva pragmatica pentru viitorul reglementarii in Europa, cu doar cateva luni inainte de alegerile europene din mai 2014."
In plus, Comisia a publicat rezultatele unei revizuiri a legislatiei UE, care cuprind o serie de masuri aflate in curs sau in faza de propunere. Mai mult, Comisia a anuntat ca va publica un tablou de bord, pentru a urmari progresele inregistrate la nivel european si national.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Desi s-au inregistrat progrese, este nevoie sa urmarim mai clar prioritatile adecvate
Intreprinderile mici beneficiaza deja de o gama larga de masuri menite sa reduca sarcinile administrative. Printre acestea se numara mijloacele electronice de facturare a TVA-ului, precum si scutirile sau regimurile speciale in materie de contabilitate, deseuri electronice si statistici comerciale.
Intre 2007 si 2012, povara administrativa a fost redusa cu 25 %, in special raportarea inutila si cerintele de informare. Se preconizeaza ca acest lucru va duce la o crestere cu 1,4 % a PIB-ului UE, echivalentul a 150 de miliarde de euro.
Reformele majore la nivel de politici, care vizeaza simplificarea normelor si reducerea costurilor, prevad introducerea unui brevet unic european, elaborarea unei cod vamal al UE si reducerea costurilor pentru comunicatiile in banda larga.
De asemenea, s-a schimbat in mod semnificativ modul in care Comisia pregateste legislatia - in special, prin acordarea unei atentii deosebite nevoilor intreprinderilor mici si prin recurgerea sistematica la studii de impact, la consultari publice si la evaluari.
In curs de realizare
In prezent, se au in vedere peste 20 de initiative privind reducerea birocratiei, inclusiv masuri legate de siguranta produselor de consum si de sanatatea animala.
Pentru intreprinderi, existenta unei declaratii standard de TVA ar putea contribui la reducerea costurilor.
Pana la sfarsitul anului 2014, vor fi efectuate aproape 50 de evaluari legate de sarcinile aferente reglementarii. Astfel, se vor efectua controale planificate referitoare la normele din domenii precum sanatatea si siguranta la locul de munca, lucratorii temporari si serviciile financiare, acestea din urma facand obiectul unor noi reglementari europene.
In cele din urma, Comisia doreste sa retraga o serie de propuneri care sunt blocate in procesul legislativ si sa abroge unele legi deja adoptate, care ar putea sa nu mai fie necesare.
Colaborarea cu celelalte institutii ale UE si cu guvernele statelor membre
Succesul programului Comisiei privind procesul de reglementare va depinde in mod crucial de celelalte institutii ale UE si de statele membre. Este esential ca si acestea sa manifeste aceeasi ambitie.
De asemenea, va fi publicat un tablou de bord anual, prin care sa se urmareasca evolutia legislatiei europene si nationale si sa se incurajeze dialogul intre cetateni, guverne, intreprinderi si societatea civila in general.
Sursa: Comisia Europeana

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitie autoturism. Ce obligatii are microintreprinderea?Conditiile impuse pentru rambursarea TVADeficitul bugetar e stabil, iar veniturile au crescutTratamentul fiscal bazat pe articolul 133 - beneficiarul de serviciiDenuntarea clauzelor abuzive din contracte ar putea fi amanataUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Scandalul diurnei si al firmelor care risca sa fie inchise, explicat de ANAFConcurenta neloiala, combatuta printr-un nou proiect MFPITM: Infomatii utile pentru angajat si angajator, cu privire la perioada de probaCe obligatii are angajatorul/conducatorul institutiei privind purtarea mastiiLegea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, modificata! (proiect de Ordonanta)Ultimele articole
Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Ce trebuie sa stie firmele despre protectia maternitatii la locul de muncaServiciile externe, responsabile cu activitatile de prevenire si protectie, verificate de Inspectia MunciiFirme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiArticole similare
Nou acord incheiat un acord pentru combaterea evaziunii fiscaleLeasign operational. Care este tratamentul contabil si fiscal?Declaratia 112 in 2023: Ce venituri neimpozabile trebuie trecute in formular?Model de Declaratie pe propria raspundere si masurile anti-Covid-19 pe durata starii de alerta(Informare MAI)Cum stabilim in 2016 impozitul pe veniturile microintreprindere in functie de numarul de salariati?Ultimele articole
Activitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileSalariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteControale ITM la transportatori in luna noiembrie 2024. Ce sanctiuni au fost aplicateTichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Modificarile Codului fiscal nu au respectat principiile fiscalitatii!MicroINTREPRINDERIle FARA angajati in trim. I 2023 vor ramane la plata impozitului micro sau trec la impozit pe profit?Finantare pentru IMM-uri. Noi parteneriate potrivite pentru finantari inteligenteImpozitarea pe veniturile microINTREPRINDERIlor din factuarea cheltuielilor. Cum procedam corect?INTREPRINDERI legate si plata impozitului micro. Veniturile din donatii intra in plafonul de 500.000 euro?Ultimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
Regimul TVA al achizitiilor de programe informatice pe cale electronicaDeclaratia privind nedeductibilitatea TVA se modifica
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"