Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru a sprijini mediul de afaceri si pentru a sustine cresterea economica, in perioada urmatoare vor fi aplicate masuri noi de catre Comisia Europeana care a simplificat normele si reglementarile actuale.
Astfel, Comisia a prezentat domeniile in care va intreprinde alte actiuni pentru a simplifica sau chiar retrage anumite acte legislative, cu scopul de a reduce din povara cu care se confrunta intreprinderile si de a facilita punerea in aplicare a legislatiei UE.
Aceasta initiativa face parte din Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT). Garantarea faptului ca legislatia UE este adecvata reprezinta un aspect esential pentru favorizarea cresterii si crearii de locuri de munca in UE.
Presedintele Barroso a declarat: "Rolul Europei este de a ajuta la gasirea unor solutii la marile provocari cu care ne confruntam. Cu toate acestea, pentru a fi eficienti, trebuie sa ne asiguram ca ne concentram pe prioritatile adecvate si ca impunem o reglementare corespunzatoare. Lucrurile bune nu se realizeaza doar la nivel european. Haideti sa ne gandim de doua ori inainte de a decide cand, daca si unde este necesar sa actionam la nivel european."
Aceste precizari sunt in concordanta cu mesajul presedintelui din discursul privind starea Uniunii, din 11 septembrie: "UE trebuie sa fie vizibila cand in joc sunt mize majore si mai discreta cand este vorba de aspecte de mai mica importanta."
Presedintele a continuat: "Prin intermediul REFIT, Comisia a initiat cel mai amplu exercitiu intreprins pana in prezent, menit sa simplifice legislatia UE. Aplicarea principiilor subsidiaritatii si proportionalitatii nu va pune in discutie avantajele importante pe care le confera reglementarea UE cetatenilor si intreprinderilor, in special dispozitiile care stau la baza pietei unice. Masurile prevazute de REFIT ofera o perspectiva pragmatica pentru viitorul reglementarii in Europa, cu doar cateva luni inainte de alegerile europene din mai 2014."
In plus, Comisia a publicat rezultatele unei revizuiri a legislatiei UE, care cuprind o serie de masuri aflate in curs sau in faza de propunere. Mai mult, Comisia a anuntat ca va publica un tablou de bord, pentru a urmari progresele inregistrate la nivel european si national.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Desi s-au inregistrat progrese, este nevoie sa urmarim mai clar prioritatile adecvate
Intreprinderile mici beneficiaza deja de o gama larga de masuri menite sa reduca sarcinile administrative. Printre acestea se numara mijloacele electronice de facturare a TVA-ului, precum si scutirile sau regimurile speciale in materie de contabilitate, deseuri electronice si statistici comerciale.
Intre 2007 si 2012, povara administrativa a fost redusa cu 25 %, in special raportarea inutila si cerintele de informare. Se preconizeaza ca acest lucru va duce la o crestere cu 1,4 % a PIB-ului UE, echivalentul a 150 de miliarde de euro.
Reformele majore la nivel de politici, care vizeaza simplificarea normelor si reducerea costurilor, prevad introducerea unui brevet unic european, elaborarea unei cod vamal al UE si reducerea costurilor pentru comunicatiile in banda larga.
De asemenea, s-a schimbat in mod semnificativ modul in care Comisia pregateste legislatia - in special, prin acordarea unei atentii deosebite nevoilor intreprinderilor mici si prin recurgerea sistematica la studii de impact, la consultari publice si la evaluari.
In curs de realizare
In prezent, se au in vedere peste 20 de initiative privind reducerea birocratiei, inclusiv masuri legate de siguranta produselor de consum si de sanatatea animala.
Pentru intreprinderi, existenta unei declaratii standard de TVA ar putea contribui la reducerea costurilor.
Pana la sfarsitul anului 2014, vor fi efectuate aproape 50 de evaluari legate de sarcinile aferente reglementarii. Astfel, se vor efectua controale planificate referitoare la normele din domenii precum sanatatea si siguranta la locul de munca, lucratorii temporari si serviciile financiare, acestea din urma facand obiectul unor noi reglementari europene.
In cele din urma, Comisia doreste sa retraga o serie de propuneri care sunt blocate in procesul legislativ si sa abroge unele legi deja adoptate, care ar putea sa nu mai fie necesare.
Colaborarea cu celelalte institutii ale UE si cu guvernele statelor membre
Succesul programului Comisiei privind procesul de reglementare va depinde in mod crucial de celelalte institutii ale UE si de statele membre. Este esential ca si acestea sa manifeste aceeasi ambitie.
De asemenea, va fi publicat un tablou de bord anual, prin care sa se urmareasca evolutia legislatiei europene si nationale si sa se incurajeze dialogul intre cetateni, guverne, intreprinderi si societatea civila in general.
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Achizitie imobil in leasing financiar. Cum facem amortizarea contabila si fiscala?Reduceri comerciale acordate. Cum tratam discountul?Locul prestarilor de servicii conform Directivei a 8- a C.E. din 12 februarie 2008Reevaluarea mijloacelor fixe. SocoteliContract de mandat. Cum se stabilesc contributiile datorate?Ultimele articole
TAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAArticole similare
Informare ITM. Prevederi legale cu privire la regimul de munca al minorilorActivitate inspectorilor antifrauda se modifica. Noi reglementari adoptateCererile de inregistrare ca platitor de TVA. Ce trebuie sa stie firmele noi!Deschidere procedura faliment debitor/aprobarea planului de reorganizare: Ajustare TVA. Modificari 2019Oficial: Noile norme privind achizitiile publice: proceduri online, transparenta si calitateUltimele articole
Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleControale ITM. Ce neconformitati au fost identificate in urma controalelor din decembrie 2023Raportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Evaluare cladiri: Cand trebuie redepuse rapoartele de evaluare, la 3 sau la 5 ani?Articole similare
Ultima ora: Legislatia contabila a suferit modificariO parte din angajatii DGASPC vor fi izolati preventiv la LOCUL DE MUNCA (MMPS)Activitati de control ITM! Principalele neconformitati constatate de inspectori in aceasta perioadaNorme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIRegimul fiscal al cheltuielilor cu transportul salariatilor la si de la LOCUL DE MUNCAUltimele articole
Controale ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiControale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si amenzi de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriMin. Muncii: Legea privind prevenirea si eliminarea violentei si hartuirii la LOCUL DE MUNCA a fost promulgataContractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatiiControale ITM la inceputul lunii martie 2024 pentru firmele cu cod CAEN 3831Articole similare
Redirectionare impozit pe venit. Pana cand se poate redirectiona venitul microINTREPRINDERIlor din 2023?IMM-uri: Ghid de utilizare combinata a diferitelor instrumente financiareContract de comision cu PFA. Declaratia 600Regularizare TVA. Deducerea taxei pe valoarea adaugata de pe facturile de avansModificarile Codului fiscal nu au respectat principiile fiscalitatii!Ultimele articole
Masuri ITM pentru reducerea accidentelor de munca din constructii, in contextul venirii calduriiCum se infiinteaza microINTREPRINDERIle in cursului anuluiUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeMicrointreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiRectificarea impozitului pe veniturile microINTREPRINDERIlorArticole similare
Declaratia privind nedeductibilitatea TVA se modificaRegimul TVA al achizitiilor de programe informatice pe cale electronicaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"