Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru a sprijini mediul de afaceri si pentru a sustine cresterea economica, in perioada urmatoare vor fi aplicate masuri noi de catre Comisia Europeana care a simplificat normele si reglementarile actuale.
Astfel, Comisia a prezentat domeniile in care va intreprinde alte actiuni pentru a simplifica sau chiar retrage anumite acte legislative, cu scopul de a reduce din povara cu care se confrunta intreprinderile si de a facilita punerea in aplicare a legislatiei UE.
Aceasta initiativa face parte din Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT). Garantarea faptului ca legislatia UE este adecvata reprezinta un aspect esential pentru favorizarea cresterii si crearii de locuri de munca in UE.
Presedintele Barroso a declarat: "Rolul Europei este de a ajuta la gasirea unor solutii la marile provocari cu care ne confruntam. Cu toate acestea, pentru a fi eficienti, trebuie sa ne asiguram ca ne concentram pe prioritatile adecvate si ca impunem o reglementare corespunzatoare. Lucrurile bune nu se realizeaza doar la nivel european. Haideti sa ne gandim de doua ori inainte de a decide cand, daca si unde este necesar sa actionam la nivel european."
Aceste precizari sunt in concordanta cu mesajul presedintelui din discursul privind starea Uniunii, din 11 septembrie: "UE trebuie sa fie vizibila cand in joc sunt mize majore si mai discreta cand este vorba de aspecte de mai mica importanta."
Presedintele a continuat: "Prin intermediul REFIT, Comisia a initiat cel mai amplu exercitiu intreprins pana in prezent, menit sa simplifice legislatia UE. Aplicarea principiilor subsidiaritatii si proportionalitatii nu va pune in discutie avantajele importante pe care le confera reglementarea UE cetatenilor si intreprinderilor, in special dispozitiile care stau la baza pietei unice. Masurile prevazute de REFIT ofera o perspectiva pragmatica pentru viitorul reglementarii in Europa, cu doar cateva luni inainte de alegerile europene din mai 2014."
In plus, Comisia a publicat rezultatele unei revizuiri a legislatiei UE, care cuprind o serie de masuri aflate in curs sau in faza de propunere. Mai mult, Comisia a anuntat ca va publica un tablou de bord, pentru a urmari progresele inregistrate la nivel european si national.

SAF-T pentru Contribuabili Mici

Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii

Manual de politici contabile - Stick USB
Desi s-au inregistrat progrese, este nevoie sa urmarim mai clar prioritatile adecvate
Intreprinderile mici beneficiaza deja de o gama larga de masuri menite sa reduca sarcinile administrative. Printre acestea se numara mijloacele electronice de facturare a TVA-ului, precum si scutirile sau regimurile speciale in materie de contabilitate, deseuri electronice si statistici comerciale.
Intre 2007 si 2012, povara administrativa a fost redusa cu 25 %, in special raportarea inutila si cerintele de informare. Se preconizeaza ca acest lucru va duce la o crestere cu 1,4 % a PIB-ului UE, echivalentul a 150 de miliarde de euro.
Reformele majore la nivel de politici, care vizeaza simplificarea normelor si reducerea costurilor, prevad introducerea unui brevet unic european, elaborarea unei cod vamal al UE si reducerea costurilor pentru comunicatiile in banda larga.
De asemenea, s-a schimbat in mod semnificativ modul in care Comisia pregateste legislatia - in special, prin acordarea unei atentii deosebite nevoilor intreprinderilor mici si prin recurgerea sistematica la studii de impact, la consultari publice si la evaluari.
In curs de realizare
In prezent, se au in vedere peste 20 de initiative privind reducerea birocratiei, inclusiv masuri legate de siguranta produselor de consum si de sanatatea animala.
Pentru intreprinderi, existenta unei declaratii standard de TVA ar putea contribui la reducerea costurilor.
Pana la sfarsitul anului 2014, vor fi efectuate aproape 50 de evaluari legate de sarcinile aferente reglementarii. Astfel, se vor efectua controale planificate referitoare la normele din domenii precum sanatatea si siguranta la locul de munca, lucratorii temporari si serviciile financiare, acestea din urma facand obiectul unor noi reglementari europene.
In cele din urma, Comisia doreste sa retraga o serie de propuneri care sunt blocate in procesul legislativ si sa abroge unele legi deja adoptate, care ar putea sa nu mai fie necesare.
Colaborarea cu celelalte institutii ale UE si cu guvernele statelor membre
Succesul programului Comisiei privind procesul de reglementare va depinde in mod crucial de celelalte institutii ale UE si de statele membre. Este esential ca si acestea sa manifeste aceeasi ambitie.
De asemenea, va fi publicat un tablou de bord anual, prin care sa se urmareasca evolutia legislatiei europene si nationale si sa se incurajeze dialogul intre cetateni, guverne, intreprinderi si societatea civila in general.
Sursa: Comisia Europeana

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Care e termenul de prescriptie pentru restituirea accizelor in cazul scutirilor indirecte?TVA vanzare imobil. Cum procedam la facturare?Declaratia vamala de import. Cum procedam in ce priveste exercitarea dreptului de deducere a TVA?Codul fiscal 2011 - Titlul IVAlerta fiscalitate 30 iunie - 04 iulieUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIMasura privind investitiile in activitati productive pentru IMM-uri ar putea fi activa incepand cu martie 2022Codul fiscal 2011 - Titlul IXInformare ITM. Prevederi legale cu privire la regimul de munca al minorilorPlata unor cursuri de specializare. Emitem cu TVA factura catre societatea-mama?Ultimele articole
Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?ITM: Infomatii utile pentru angajat si angajator, cu privire la perioada de probaCe trebuie sa stie firmele despre protectia maternitatii la locul de muncaServiciile externe, responsabile cu activitatile de prevenire si protectie, verificate de Inspectia MunciiFirme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?Articole similare
Nu uitati!: Fisele fiscale pentru salariati trebuie depuse pana pe 28 Februarie. Mod de completare si depunereGhid pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori( Ministerul Muncii)Tratament fiscal necesar firmelor care acorda tichete cadouAchizitie autoturism. Deductibilitatea TVA si a cheltuielilor cu combustibilulBonuri de combustibil si TVA. Cum facem deducerea?Ultimele articole
Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteControale ITM la transportatori in luna noiembrie 2024. Ce sanctiuni au fost aplicateTichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaMuncitor calificat vs. muncitor necalificat. Precizari importante ITMArticole similare
Zoom fiscal: Modificari norme metodologice privind impozitul pe profit si pe veniturile microINTREPRINDERIlorPFA si II. Pot fi infiintate de aceeasi persoana fizica?In august se da startul pentru cererile de ajutoare de minimisANAF a emis un comunicat privind veniturile din activitati independenteAntifrauda: 283 de dosare penale pentru prejudicii de 1,53 miliarde de lei, in primele 4 luniUltimele articole
Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Articole similare
Declaratia privind nedeductibilitatea TVA se modificaRegimul TVA al achizitiilor de programe informatice pe cale electronica
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"