Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru a sprijini mediul de afaceri si pentru a sustine cresterea economica, in perioada urmatoare vor fi aplicate masuri noi de catre Comisia Europeana care a simplificat normele si reglementarile actuale.
Astfel, Comisia a prezentat domeniile in care va intreprinde alte actiuni pentru a simplifica sau chiar retrage anumite acte legislative, cu scopul de a reduce din povara cu care se confrunta intreprinderile si de a facilita punerea in aplicare a legislatiei UE.
Aceasta initiativa face parte din Programul privind o reglementare adecvata si functionala (REFIT). Garantarea faptului ca legislatia UE este adecvata reprezinta un aspect esential pentru favorizarea cresterii si crearii de locuri de munca in UE.
Presedintele Barroso a declarat: "Rolul Europei este de a ajuta la gasirea unor solutii la marile provocari cu care ne confruntam. Cu toate acestea, pentru a fi eficienti, trebuie sa ne asiguram ca ne concentram pe prioritatile adecvate si ca impunem o reglementare corespunzatoare. Lucrurile bune nu se realizeaza doar la nivel european. Haideti sa ne gandim de doua ori inainte de a decide cand, daca si unde este necesar sa actionam la nivel european."
Aceste precizari sunt in concordanta cu mesajul presedintelui din discursul privind starea Uniunii, din 11 septembrie: "UE trebuie sa fie vizibila cand in joc sunt mize majore si mai discreta cand este vorba de aspecte de mai mica importanta."
Presedintele a continuat: "Prin intermediul REFIT, Comisia a initiat cel mai amplu exercitiu intreprins pana in prezent, menit sa simplifice legislatia UE. Aplicarea principiilor subsidiaritatii si proportionalitatii nu va pune in discutie avantajele importante pe care le confera reglementarea UE cetatenilor si intreprinderilor, in special dispozitiile care stau la baza pietei unice. Masurile prevazute de REFIT ofera o perspectiva pragmatica pentru viitorul reglementarii in Europa, cu doar cateva luni inainte de alegerile europene din mai 2014."
In plus, Comisia a publicat rezultatele unei revizuiri a legislatiei UE, care cuprind o serie de masuri aflate in curs sau in faza de propunere. Mai mult, Comisia a anuntat ca va publica un tablou de bord, pentru a urmari progresele inregistrate la nivel european si national.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Desi s-au inregistrat progrese, este nevoie sa urmarim mai clar prioritatile adecvate
Intreprinderile mici beneficiaza deja de o gama larga de masuri menite sa reduca sarcinile administrative. Printre acestea se numara mijloacele electronice de facturare a TVA-ului, precum si scutirile sau regimurile speciale in materie de contabilitate, deseuri electronice si statistici comerciale.
Intre 2007 si 2012, povara administrativa a fost redusa cu 25 %, in special raportarea inutila si cerintele de informare. Se preconizeaza ca acest lucru va duce la o crestere cu 1,4 % a PIB-ului UE, echivalentul a 150 de miliarde de euro.
Reformele majore la nivel de politici, care vizeaza simplificarea normelor si reducerea costurilor, prevad introducerea unui brevet unic european, elaborarea unei cod vamal al UE si reducerea costurilor pentru comunicatiile in banda larga.
De asemenea, s-a schimbat in mod semnificativ modul in care Comisia pregateste legislatia - in special, prin acordarea unei atentii deosebite nevoilor intreprinderilor mici si prin recurgerea sistematica la studii de impact, la consultari publice si la evaluari.
In curs de realizare
In prezent, se au in vedere peste 20 de initiative privind reducerea birocratiei, inclusiv masuri legate de siguranta produselor de consum si de sanatatea animala.
Pentru intreprinderi, existenta unei declaratii standard de TVA ar putea contribui la reducerea costurilor.
Pana la sfarsitul anului 2014, vor fi efectuate aproape 50 de evaluari legate de sarcinile aferente reglementarii. Astfel, se vor efectua controale planificate referitoare la normele din domenii precum sanatatea si siguranta la locul de munca, lucratorii temporari si serviciile financiare, acestea din urma facand obiectul unor noi reglementari europene.
In cele din urma, Comisia doreste sa retraga o serie de propuneri care sunt blocate in procesul legislativ si sa abroge unele legi deja adoptate, care ar putea sa nu mai fie necesare.
Colaborarea cu celelalte institutii ale UE si cu guvernele statelor membre
Succesul programului Comisiei privind procesul de reglementare va depinde in mod crucial de celelalte institutii ale UE si de statele membre. Este esential ca si acestea sa manifeste aceeasi ambitie.
De asemenea, va fi publicat un tablou de bord anual, prin care sa se urmareasca evolutia legislatiei europene si nationale si sa se incurajeze dialogul intre cetateni, guverne, intreprinderi si societatea civila in general.
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Regimul de declarare derogatoriu. Cum procedam in cazul unei firme fara activitate?Alerta fiscalitate 14-18 iulie 2008Determinarea impozitului pe venitul din salarii. Norme privind deducerea personalaAntreprenorii romani pot beneficia de cursuri de mentorat in afaceriTaxarea pe profit versus impozitul forfetar. Ce crede GrapiniUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Ludovic Orban: Vom prelungi somajul tehnic pentru anumite sectoare de munca, incepand cu 1 iunieSaptamana 04 - 10 februarie 2008Contract de leaseback si leasing financiar. Cum facem amortizarea fiscala?Proiect de ordin – implementarea prevederilor privind repartizarea trimestriala a dividendelorJocul de-a deductibilitatea: imobilizari achizitionate in leasing financiarUltimele articole
Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?ITM: Infomatii utile pentru angajat si angajator, cu privire la perioada de probaCe trebuie sa stie firmele despre protectia maternitatii la locul de muncaServiciile externe, responsabile cu activitatile de prevenire si protectie, verificate de Inspectia MunciiFirme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?Articole similare
OUG 36/2021. Angajatii NU sunt obligati sa utilizeze semnatura electronica la incheierea CIMNoul proces-verbal pe care il folosesc inspectorii pentru controlul veniturilor obtinute de persoanele fiziceHotararea nr. 1045/2018 – au fost publicate Normele metodologice de aplicare a Legii privind acordarea biletelor de valoarePlatforma de administrare a training-urilor - Un instrument de imputernicire a angajatilor si Training ManagerilorStudiu de caz: TVA deductibil la achizitionarea unui autoturismUltimele articole
Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaMuncitor calificat vs. muncitor necalificat. Precizari importante ITMTop 3 moduri de a-ti spori veniturlieControale ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024Important pentru firme! Masuri de protectie pe timp de caniculaArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 27 - 31 iulie 2009 - Monitorul OficialPana pe 29 mai 2024 microINTREPRINDERIle trebuie sa depuna situatiile financiare anualeServicii achizitionate in anii 2007 si 2010. Regim TVA. Obligatii declarativeOUG 153/2020: Se mai aplica reducerile cu privire la impozite si in 2023?Cele 62 de modificari noi in Codul fiscal 2016Ultimele articole
Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAFacturi emise cu TVA zero. Acestea se declara in D394? Sau nu se declara deloc?Case de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernCum se face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneArticole similare
Regimul TVA al achizitiilor de programe informatice pe cale electronicaDeclaratia privind nedeductibilitatea TVA se modificaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"