Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va reamintim ca incepand de la 1 octombrie 2012 au intrat in vigoare noile prevederi referitoare la pierderile fiscale.
Art. 26 din Codul fiscal actualizat stabileste astfel ca pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani consecutivi. Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora.Pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care isi inceteaza existenta ca efect al unei operatiuni de fuziune sau divizare se recupereaza de catre contribuabilii nou-infiintati ori de catre cei care preiau patrimoniul societatii absorbite sau divizate, dupa caz, proportional cu activele si pasivele transferate persoanelor juridice beneficiare, potrivit proiectului de fuziune/divizare. Pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care nu isi inceteaza existenta ca efect al unei operatiuni de desprindere a unei parti din patrimoniul acestora, transferata ca intreg, se recupereaza de acesti contribuabili si de cei care preiau partial patrimoniul societatii cedente, dupa caz, proportional cu activele si pasivele transferate persoanelor juridice beneficiare, potrivit proiectului de divizare, respectiv cu cele mentinute de persoana juridica cedenta. (in vigoare de la 1 octombrie 2012)
Va reamintim ca n cazul persoanelor juridice straine, prevederile alin. (1) art. 26 se aplica luandu-se in considerare numai veniturile si cheltuielile atribuibile sediului permanent in Romania.
Contribuabilii care au fost platitori de impozit pe venit si care anterior au realizat pierdere fiscala intra sub incidenta prevederilor alin. (1), respectiv alin. (5), de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de prezentul titlu. Aceasta pierdere se recupereaza pe perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 5 ani, respectiv 7 ani, dupa caz.
Examen Consultant Fiscal 2026
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pierderea fiscala anuala realizata incepand cu anul 2009, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Amanare calcul dobanzi si penalitati, conform OUG 29/2020. Obligatii fiscaleSocietate aflata in insolventa. Cum tratam impozitul pe venit microintreprinderi si impozitul pe profit?Pierdere fiscala in 2023. Cum se calculeaza impozitul pe profitDecontare servicii turistice pentru salariati. Implicatii fiscale (impozit pe profit, TVA)Inspectii fiscale ANAF: Peste 688,38 mii lei sume stabilite suplimentar, in urma controalelor efectuate in ianuarie 2023Ultimele articole
SAF-T ANAF. Pot fi depuse declaratiile rectificative D406 in timpul inspectiei fiscale?Impozit micro. In calculul plafonului pentru trecere la impozit pe profit intra si avansurile?ONG fara activitate economica in 2025. Obligatii declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleFirme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Articole similare
Titlul II Capitolul VIICartea Verde a Fiscalitatii 2016 contine si Calendarul obligatiilor fiscale!Pierdere fiscala in 2023. Cum se calculeaza impozitul pe profitNoul proiect care aduce in discutie impozitul forfetar de la 1 ianuarie 2016Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIIUltimele articole
Angajatorii pot acorda tichete de masa daca societatea are PIERDERI FISCALE?Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleCe trebuie sa stie contribuabilii care realizeaza transporturi nationale si internationale cu risc fiscal ridicatCase de marcat electronice. Pot fi deduse costurile din alt impozit dupa schimbarea regimului de impunere?Pierderile fiscale NU se mai pot recupera decat in limita a 7 ani consecutivi. Declaratii necesareArticole similare
Declaratia 200 se depune pana la 25 mai 2015. Documentar fiscal completD212 in 2024: Cum se completeaza formularul daca dividendele depasesc 24 salarii minimeObligatii declarative ale persoanelor juridiceIn ce conditii facturam in moneda straina?Ordinul 1679/2022: Cum se face redirectionarea impozitului pe profit/pe veniturile micro pentru efectuarea de sponsorizariUltimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Regimul de TVA pentru inchirierea in regim Airbnb de catre PERSOANE JURIDICERetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrateLegea 239/2025. Cine are obligatia dotarii cu POS din 1 ianuarie 2026Plafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Articole similare
Situatii financiare sunt supuse auditului. Categorii de entitati si obligatii privind depunerea situatiilor financiareCum functioneaza contractele de franciza in Romania?Microintreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Scaderi ale ACTIVElor fondurilor locale de investitii. Raportul lunii trecuteContabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ultimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Inregistrarea in scopuri de TVA: ce TVA poate fi dedusa retroactiv si cum se ajusteaza taxa pentru stocuri si mijloace fixeCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Divizare cu transfer de ACTIVE: Implicatiile asupra TVA de recuperat si ale ajustarii TVATitluri de stat FIDELIS iunie 2026: dobanzi de pana la 7,60%, venituri neimpozabile si avantaje speciale pentru donatorii de sange
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



