Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In analiza de mai jos, subiectul nostru il reprezinta societatea X (producatoare de materiale) care utilizeaza coeficientul de repartitie pentru repartizarea diferentelor de pret asupra valorii bunurilor iesite si asupra stocurilor. Conform OMFP 1802/2014 se precizeaza: "Acest coeficient se inmulteste cu valoarea bunurilor iesite din gestiune la pret de inregistrare, iar suma rezultata se inregistreaza in conturile corespunzatoare in care au fost inregistrate bunurile iesite."
Vom vedea care este modalitatea de a calcula valoarea bunurilor iesite din gestiune la pret de inregistrare, precum si in ce conturi se inregistreaza suma rezultata. De asemenea, vom vedea care ar fi modalitatea cea mai usoara de a nu mai utiliza acest coeficient de repartitie.
Pretul de inregistrate al bunurilor iesite din gestiune, la care se face referire la pct. 286 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 se determina prin aplicarea uneia din metodele descrise la pct. 96 din reglementari, respectiv: metoda costului mediu ponderat – CMP, metoda primul intrat-primul iesit – FIFO si metoda ultimul intrat-primul iesit – LIFO.
Modalitatea de calcul se detaliaza de societate prin manualul de politici contabile si se bazeaza pe aplicarea uneia dintre cele trei metode. Cea mai utilizata metoda este FIFO potrivit careia bunurile iesite din gestiune se evalueaza la costul de achizitie sau de productie al primei intrari (lot). Pe masura epuizarii lotului, bunurile iesite din gestiune se evalueaza la costul de achizitie sau de productie al lotului urmator, in ordine cronologica.
Valoarea la pret de inregistrare a bunurilor iesite din gestiune se inregistreaza in creditul conturilor in care s-au inregistrat bunurile la momentul intrarii lor in gestiune (spre exemplu, 301 "Materii prime", 345 "Produse finite"). Separat, diferentele de pret aferente acestor bunuri, determinate cu ajutorul coeficientului de repartizare se contabilizeaza prin intermediul conturilor de diferente (spre exemplu, 308 "Diferente de pret la materii prime si materiale", 348 "Diferente de pret la produse"), in debit sau in credit, in functie de natura diferentei (favorabila, nefavorabila).
Coefiecientul de repartizare este menit sa ajute la reflectarea valorii stocurilor la costul efectiv de achizitie ori de productie, dupa caz, atunci cand bunurile sunt inregistrate la pret (standard, prestabilit etc.) de inregistrare. El nu s-ar mai utiliza daca bunurile ar fi inregistrate la momentul intrarii in gestiune la cost efectiv (de achizitie, de productie). Daca in cazul materiilor prime, materialelor etc. aprovizionate de la furnizori este mai usor posibila inregistrarea la cost efectiv in momentul receptiei si intrarii in gestiune (caz in care s-ar putea renunta la inregistrarea bunurilor la pret de inregistrare si, implicit, la calculul coeficientului de repartizare), in cazul produselor finite acest lucru este putin posibil intrucat determinarea costului de productie presupune efectuarea unei calculatii la finele perioadei de gestiune.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Pret de inregistrare bunuri iesite din gestiune. Se poate renunta la coeficientul de repartizare a diferentelor de pret?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ajustarea TVA marfuri la iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Ce procedura urmam?Aplicarea sau scutirea de TVA. Bunuri in regim de consignatieConsignatie produse spre vanzare. Ce inregistrari contabile si ce documente justificative intocmim?Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Returnare marfa. Cum procedam la stornarea facturii?Ultimele articole
ANPC: Sanctiuni de peste 2,5 milioane de lei pentru comerciantii de bauturi racoritoare si apa imbuteliataAjustarea TVA in cazul iesirii prin optiune din sfera TVA si modificarea cotei standard de TVA. Cum facem inregistrarile contabile?Ajustare TVA ca urmare a iesirii din evidenta platitorilor de TVA. Cum procedam?Schimbarea cotei de TVA. Cum procedeaza magazinele?Lipsuri in gestiune imputabile. Cum se poate recupera paguba de catre firma?
Mai multe articole despre diferente de pret
Articole similare
Evidenta stocurilor in cazul sistemului de comert en detailComercializarea serviciilor de piata. Comertul en detail
Mai multe articole despre coeficient de repartizare
Articole similare
Distribuire rezerve din reevaluare. Cum procedam?Angajare absolvent. Tratament contabil pentru subventiiMicroentitati si ONG. Situatii financiare anuale. Cand intocmim note explicative?Achizitii intracomunitare de bunuri. Declarare TVA si inregistrare contabila. Situatii specialeModificarea paragrafului din raportul de audit privind raportul administratoruluiUltimele articole
Amanarea la plata a ratelor de leasing. Cum se face inregistrarea dobanzilor capitalizate conform OUG 37/2020?Microintreprinderea in 2021. Venituri care se exclud din baza de impozitareGrant pentru capital de lucru conform O.U.G. nr. 130. Monografie contabilaMONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)Impozit pe profit de recuperat la sfarsitul anului. Inregistrari contabile
Mai multe articole despre omfp 1802/2014
Articole similare
Examen de admitere CECCAR 2015. Spete, intrebari, raspunsuri si comentariiAtentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneSeminarul National de Contabilitate, Ziua II - Totul despre Ordinul 3055TVA - Factura la achizitiile intracomunitareMetoda de contabilitate utilizata in comertul cu amanuntul. Ce optiuni avem?Ultimele articole
Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart BillGestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselor
Mai multe articole despre fifo
Articole similare
Bunuri lipsa din GESTIUNE, imputabile. Regim TVAAvizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Proiectul noului cod fiscal. Noi operatiuni supuse masurilor de simplificareBonurile fiscale de la benzinarii sunt deductibile indiferent de valoareAtentie la cum tratati corespondenta de la domiciliul fiscal!Ultimele articole
Taxe si impozite MINIME! Solutiile sunt disponibile pe un stick de memorieProprietate inchiriata. Inregistrare impozite si taxe in numele proprietaruluiPlatforma de administrare a training-urilor - Un instrument de imputernicire a angajatilor si Training ManagerilorLegea 193/2020 prevede noi obligatii pentru firmele care NU angajeaza persoane cu handicapMonografie contabila pentru inregistrarea facturilor de chirie si garantie. Renuntarea la contract.
Mai multe articole despre gestiune

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"