keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Ambalaje reutilizabile. Facturarea valorii de garantie. Cum procedam?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 21 Oct. 2016 Exclusiv
Tags: ambalaje reutilizabile, facturare, ambalaje, factura, tva

In analiza de mai jos, avem situatia in care, in cazul ambalajelor reutilizabile a caror valoare nu este evidentiata distinct in documente si care se returneaza furnizorilor externi, inregistrarea in evidentele contabile se face prin atribuirea unei valori de garantie. Aceasta valoare de garantie se atribuie la fiecare aprovizionare, in functie de cantitatile de ambalaje reutilizabile primite, respectiv restituite.

Stabilim astfel daca aceasta valoarea de garantie trebuie facturata de furnizorul extern la fiecare intrare/retur sau daca se poate primi de la furnizorul extern o factura centralizatoare la sfarsitul lunii cu valoarea garantie totala aferenta cantitatii totale intrate si respectiv un credit-note cu valoarea garantiei pentru intreaga cantitate de ambalaje returnate in luna respectiva.

Avand in vedere ca valoarea garantiei se atribuie la fiecare aprovizionare, ar trebui ca ea sa fie evidentiata intr-un document emis de furnizor la fiecare intrare sau iesire de ambalaje. Oricum, chiar daca ambalajele sunt reutilizabile si nu au o valoare distincta, cantitatile intrate, respectiv returnate trebuie obligatoriu evidentiate intr-un document de predare-primire (spre exemplu, aviz de insotire). Totusi, conform intelegerii dintre parti, furnizorul poate intocmi un document centralizator la sfarsitul fiecarei luni cu valoarea garantiei pentru ambalajele intrate si/sau returnate conform documentelor de predare-primire intocmite la momentul fiecarei operatiuni din cursul lunii.
 
Nu este neaparat nevoie ca documentul centralizator sa fie factura, avand in vedere ca ambalajele care circula intre furnizorii de marfa si clienti prin schimb, fara facturare, nu se includ in baza de impozitare a TVA, chiar daca beneficiarul achita o garantie baneasca in schimbul ambalajelor primite, dupa cum se prevede la art. 286 alin. 4 lit. d din Codul fiscal si pct. 31 alin. 9 din Normele metodologice de aplicare.
 
Dupa cum se precizeaza si la pct. 31 alin. 10 din Normele metodologice furnizorul va emite obligatoriu factura doar pentru cantitatile de ambalaje scoase din evidenta ca urmare a distrugerii, uzurii, lipsurilor sau altor cauze de aceeasi natura (deci, cand furnizorul va retine garantia - daca aceasta a fost achitata efectiv de beneficiar sau, daca aceasta valoare de garantie garantie -  informativa initial - se transforma in contravaloarea ambalajelor distruse, uzate ori lipsa).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa -  Economist


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016