Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, avem situatia in care, in cazul ambalajelor reutilizabile a caror valoare nu este evidentiata distinct in documente si care se returneaza furnizorilor externi, inregistrarea in evidentele contabile se face prin atribuirea unei valori de garantie. Aceasta valoare de garantie se atribuie la fiecare aprovizionare, in functie de cantitatile de ambalaje reutilizabile primite, respectiv restituite.
Stabilim astfel daca aceasta valoarea de garantie trebuie facturata de furnizorul extern la fiecare intrare/retur sau daca se poate primi de la furnizorul extern o factura centralizatoare la sfarsitul lunii cu valoarea garantie totala aferenta cantitatii totale intrate si respectiv un credit-note cu valoarea garantiei pentru intreaga cantitate de ambalaje returnate in luna respectiva.Avand in vedere ca valoarea garantiei se atribuie la fiecare aprovizionare, ar trebui ca ea sa fie evidentiata intr-un document emis de furnizor la fiecare intrare sau iesire de ambalaje. Oricum, chiar daca ambalajele sunt reutilizabile si nu au o valoare distincta, cantitatile intrate, respectiv returnate trebuie obligatoriu evidentiate intr-un document de predare-primire (spre exemplu, aviz de insotire). Totusi, conform intelegerii dintre parti, furnizorul poate intocmi un document centralizator la sfarsitul fiecarei luni cu valoarea garantiei pentru ambalajele intrate si/sau returnate conform documentelor de predare-primire intocmite la momentul fiecarei operatiuni din cursul lunii.
Nu este neaparat nevoie ca documentul centralizator sa fie factura, avand in vedere ca ambalajele care circula intre furnizorii de marfa si clienti prin schimb, fara facturare, nu se includ in baza de impozitare a TVA, chiar daca beneficiarul achita o garantie baneasca in schimbul ambalajelor primite, dupa cum se prevede la art. 286 alin. 4 lit. d din Codul fiscal si pct. 31 alin. 9 din Normele metodologice de aplicare.
Dupa cum se precizeaza si la pct. 31 alin. 10 din Normele metodologice furnizorul va emite obligatoriu factura doar pentru cantitatile de ambalaje scoase din evidenta ca urmare a distrugerii, uzurii, lipsurilor sau altor cauze de aceeasi natura (deci, cand furnizorul va retine garantia - daca aceasta a fost achitata efectiv de beneficiar sau, daca aceasta valoare de garantie garantie - informativa initial - se transforma in contravaloarea ambalajelor distruse, uzate ori lipsa).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Atentie la noile prevederi aduse de Legea ambalajelor!Procedura mai rar intalnita: Circulatia ambalajelor si modul de facturareArticole similare
Reducere comerciala inscrisa pe factura. Cum gestionam preturile produselor din punct de vedere fiscal si contabil?Studiu de caz: Emiterea facturilor si regimul TVA in cazul unei agentii de turismNoile norme pentru eliberarea adeverintei pentru inmatricularea autovehiculelorAchizitie si vanzare bunuri pe teritoriul unui stat tert. Care va fi tratamentul TVA?Pentru invoice trebuie sa emitem si factura?Ultimele articole
Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAANAF SPV. Mai transmiteti in sistem facturile emise INAINTE de 1 iulie 2024, dar primite in 2025?Energie electrica. Ce cota de TVA se aplica in cazul refacturariiANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemCheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu cazarea si masa pot fi deductibile?Articole similare
Cota TVA aplicabila in cazul facturilor storno. Cum procedam?Minusuri la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaNorme TVA in 2013: Ajustarea bazei de impozitareAntreprenorii tineri din productie isi vor putea expune produsele in hypermarketuriLimitele admisibile de perisabilitate la marfuri s-ar putea modificaUltimele articole
Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulE-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITControale fiscale pe TVA. 10 tipuri de erori pe care le vizeaza inspectoriiObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Articole similare
Livrari intracomunitare. Emitem FACTURA cu sau fara TVA?Completare declaratia 394. Taxare inversaDeducerea TVA pentru cheltuielile de deplasareComert cu autoturisme second-hand. Cum procedam in ce priveste scutirea de TVA?Studiu de caz - Transferul dreptului de a dispune de bunuri ca si un proprietar este considerat livrare de bunuriUltimele articole
Drepturile de autor si PFA in 2025. Trebuie sau nu sa emiti FACTURAPlatitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAe-FACTURA in 2025: Mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie?Cota TVA modificata de la 1 august 2025. EXEMPLU pentru regularizarea avansurilorFACTURA avans achizitii intracomunitare. Se declara sau nu aceste operatiuni in D300 si D390Articole similare
Cum tratam bonurile emise de casele de marcat?Inchiriere utilaje. Cum facem ajustarea de TVA?Noi conditii de intrare in sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilorCe inregistrari contabile facem pentru corectia de achizitie combustibili?Refacturare costuri intre societatile din grup. Ce tratament fiscal si TVA se aplica?Ultimele articole
Majorare plafon TVA la 395.000 lei, conform OG 22/2025. EXEMPLU concret de aplicare pentru firmeDeclaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMFormularele 010, 020, 700 folosite pentru inregistrarea in scop de TVA, actualizate prin Ordinul 2420/2025Ghid ANAF 2025: TOT ce trebuie sa fie firmele despre plafonul de scutire TVA, modificat prin OG 22/2025Lichidare societate. 3 intrebari cheie despre TVA, creante si dividende la lichidare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



