Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In urma modificarilor legislative aduse codului Fiscal prin OUG 24/2012, sunt nedeductibile fiscal la calculul impozitului pe profit "50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activit ii economice". Vom vedea astfel, in cazul in care persoanele care utilizeaza autoturismele firmei (detinute in leasing operational de catre companie) sunt o parte agenti de vanzari si o parte au alte functii, dar tuturor li se permite sa mearga cu masina de la birou la domiciliu si de la domiciliu la birou, inclusiv peste weekend au masina la dispozitie, acest lucru se poate considera ca masina nu este exclusiv utilizata in scopul activitatii economice si in consecinta 50% din cheltuielile cu autoturismul sunt nedeductibile fiscal.
Raspuns:Dispozitiile art. 21 alin 4 lit. t) pct. 2 din Codul fiscal prevad ca nu se aplica limitarea la 50% a cheltuielilor deductibile legate de autoturismele aflate in proprietatea sau folosinta societatii atunci cand sunt utilizate de agentii de vanzari, in conditiile prevazute la art. 145 indice 1, alin. (3), lit. b).
Aceste dispozitii au fost intarite de prevederile alin. 5 al pct. 45 indice 1 din HG 670/2012 privind normele metodologice de aplicare a art. 145 indice 1 alin. 3 lit. b, care considera ca utilizarea autoturismelor si in scop personal este neglijabila daca nu se poate face dovada "unei practici abuzive."
Se considera ca sunt utilizate in vederea desfasurarii activitatii unei societati, vehiculele puse la dispozitia agentilor de vanzari care se ocupa in principal cu prospectarea pietei, desfasurarea activitatii de merchandising, negocierea conditiilor de vanzare, derularea vanzarii bunurilor/serviciilor, asigurarea de servicii postvanzare si monitorizarea clientilor.
Recunoasterea cheltuielilor legate de utilizarea autovehiculelor de catre agentii de vanzari este limitata la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de vanzari.
Faptul ca autovehiculul respectiv este utilizat pentru activitatile exceptate, prevazute la art. 21, alin. (4), lit. t), din Codul fiscal trebuie sa rezulte din informatiile prezentate in functie de fiecare situatie in parte, legate de obiectul de activitate al persoanei juridice, dovada ca aceasta detine personal angajat cu calificare in domeniile prevazute de exceptii, foile de parcurs care trebuie sa contina date privind categoria masinii utilizate, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum de carburant a masinii etc. sau orice alte dovezi care pot fi utile.
În ceea ce priveste cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente autoturismelor utilizate de personalul cu functii de conducere si de administrare in societate (asa cum sunt acestea definite in Codul muncii) deductibilitatea cheltuielilor este limitata la 50% si la un singur autoturism (art. 21, alin. (3), lit. n) din Codul fiscal ). Limitarea se refera la cheltuielile de reparatii, de intretinere, cheltuielile cu lubrifiantii, cu piesele de schimb, cheltuielile cu combustibilul utilizat pentru functionarea vehiculului etc.).
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Utilizarea unui vehicul in folosul propriu de catre angajatii unei societati ori punerea la dispozitie in vederea utilizarii in mod gratuit altor persoane salariate, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice, este denumita in continuare uz personal.
Cheltuielile legate de utilizarea unui autovehicul cu o masa totala autorizata mai mica de 3.500 kg si cu mai putin de 9 scaune de catre salariati, alte persoane decat cele cu functii de conducere si de administrare si agentii de vanzari sunt considerate deductibile daca sunt folosite in scopul activitatii (in mod exclusiv), respectiv pentru deplasari in tara si strainatate in interesul activitatii, pentru deplasari la clienti si/sau furnizori, pentru deplasari la punctele de lucru, la banca, la vama, la autoritatile fiscale etc. Si pentru recunoasterea acestor cheltuieli este necesar sa se detina documente si sa se completeze foaia de parcurs.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Utilizarea semnaturii electronice in relatiile de munca este optionala incepand cu data de 25 iulie 2021Angajatorii sunt OBLIGATI sa asigure salariatilor apa in perioadele cu temperaturi extreme. ConditiiNoile reguli referitoare la TVA si impozitul pe profit in 2014. Ce a modificat HG 77/2014?Zoom fiscal: Deducerea TVA si a cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate din 2016Tiltul IVUltimele articole
PFA si salariat in 2024. Cum va plati CASS-ul?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliAdministrator fara contract de mandat sau CIM. Cheltuielile personale pot fi deductibile?Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteArticole similare
Firmele pot incheia contracte de colaborare cu persoane fizice daca acestea NU sunt inregistrate ca PFA?Presedintele ANOFM: Persoanele aflate in somaj tehnic nu ar trebui sa isi piarda locul de muncaFirmele cu lucratori la negru si cele care declara salarii mai mici vor fi verificate de Ministerul MunciiTimbrul de mediu va scuti de la plata taxei unele categorii autoBuletin informativ ANAF: 6 noutati fiscale publicate in Monitor la final de aprilie 2023Ultimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiControale ITM in perioada 11-15 martie 2024. Ce angajatori au fost vizatiE-Factura: Platile se fac inainte sau dupa ce sunt urcate in sistem facturile?Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Emitere facturi in relatia B2C. Facturile trebuie trimise in SPV?Articole similare
Cota TVA si faptul generator pentru 8 tipuri de operatiuni economiceCaz practic privind leasingul operationalAnunt ANAF: Deductibilitate amortizare fiscalaPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineasca129 Monografii contabile detaliate care traduc OMFP 1802/2014Ultimele articole
Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliCum a fost modificat Codul Fiscal prin Legea 34/2023Masina achizitionata cu leasing financiar. In ce conditii se poate ajusta TVA-ul?Declaratia Intrastat: Normele pentru completarea declaratiei au fost aprobate prin Ordinul 1623/2022Articole similare
Decontare cheltuieli transport, diurna, cazare salariati firmaNoile modificari TVA: cum se aplica noul pragCine are obligatia sa se inregistreze ca platitor de TVA in luna iulie 2012Noi modificari in Codul fiscal: a fost publicata Ordonanta nr. 24Scoaterea din evidenta TVA in 2013Ultimele articole
O.U.G. nr. 24 din 2012. Explicatii legislative privind contractul de leasingInregistrarea in scopuri de TVA in anul 2012 dupa modificarea plafonuluiTabel comparativ TVA. Modificari in Codul fiscal aduse de OUG nr. 24Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"