Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In urma modificarilor legislative aduse codului Fiscal prin OUG 24/2012, sunt nedeductibile fiscal la calculul impozitului pe profit "50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activit ii economice". Vom vedea astfel, in cazul in care persoanele care utilizeaza autoturismele firmei (detinute in leasing operational de catre companie) sunt o parte agenti de vanzari si o parte au alte functii, dar tuturor li se permite sa mearga cu masina de la birou la domiciliu si de la domiciliu la birou, inclusiv peste weekend au masina la dispozitie, acest lucru se poate considera ca masina nu este exclusiv utilizata in scopul activitatii economice si in consecinta 50% din cheltuielile cu autoturismul sunt nedeductibile fiscal.
Raspuns:Dispozitiile art. 21 alin 4 lit. t) pct. 2 din Codul fiscal prevad ca nu se aplica limitarea la 50% a cheltuielilor deductibile legate de autoturismele aflate in proprietatea sau folosinta societatii atunci cand sunt utilizate de agentii de vanzari, in conditiile prevazute la art. 145 indice 1, alin. (3), lit. b).
Aceste dispozitii au fost intarite de prevederile alin. 5 al pct. 45 indice 1 din HG 670/2012 privind normele metodologice de aplicare a art. 145 indice 1 alin. 3 lit. b, care considera ca utilizarea autoturismelor si in scop personal este neglijabila daca nu se poate face dovada "unei practici abuzive."
Se considera ca sunt utilizate in vederea desfasurarii activitatii unei societati, vehiculele puse la dispozitia agentilor de vanzari care se ocupa in principal cu prospectarea pietei, desfasurarea activitatii de merchandising, negocierea conditiilor de vanzare, derularea vanzarii bunurilor/serviciilor, asigurarea de servicii postvanzare si monitorizarea clientilor.
Recunoasterea cheltuielilor legate de utilizarea autovehiculelor de catre agentii de vanzari este limitata la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de vanzari.
Faptul ca autovehiculul respectiv este utilizat pentru activitatile exceptate, prevazute la art. 21, alin. (4), lit. t), din Codul fiscal trebuie sa rezulte din informatiile prezentate in functie de fiecare situatie in parte, legate de obiectul de activitate al persoanei juridice, dovada ca aceasta detine personal angajat cu calificare in domeniile prevazute de exceptii, foile de parcurs care trebuie sa contina date privind categoria masinii utilizate, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum de carburant a masinii etc. sau orice alte dovezi care pot fi utile.
În ceea ce priveste cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente autoturismelor utilizate de personalul cu functii de conducere si de administrare in societate (asa cum sunt acestea definite in Codul muncii) deductibilitatea cheltuielilor este limitata la 50% si la un singur autoturism (art. 21, alin. (3), lit. n) din Codul fiscal ). Limitarea se refera la cheltuielile de reparatii, de intretinere, cheltuielile cu lubrifiantii, cu piesele de schimb, cheltuielile cu combustibilul utilizat pentru functionarea vehiculului etc.).
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Utilizarea unui vehicul in folosul propriu de catre angajatii unei societati ori punerea la dispozitie in vederea utilizarii in mod gratuit altor persoane salariate, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice, este denumita in continuare uz personal.
Cheltuielile legate de utilizarea unui autovehicul cu o masa totala autorizata mai mica de 3.500 kg si cu mai putin de 9 scaune de catre salariati, alte persoane decat cele cu functii de conducere si de administrare si agentii de vanzari sunt considerate deductibile daca sunt folosite in scopul activitatii (in mod exclusiv), respectiv pentru deplasari in tara si strainatate in interesul activitatii, pentru deplasari la clienti si/sau furnizori, pentru deplasari la punctele de lucru, la banca, la vama, la autoritatile fiscale etc. Si pentru recunoasterea acestor cheltuieli este necesar sa se detina documente si sa se completeze foaia de parcurs.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cand colecteaza o societate TVA in cazul bunurilor degradate?Cheltuieli cu combustibilul. DeductibilitateTratament CONTABIL si FISCAL pentru acordarea voucherelor de vacanta, pensia facultativa si asigurarile voluntare de sanatateAcordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?Care sunt cotizatiile datorate catre organizatiile patronale?Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Cheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?PFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Prime acordate anagajatilor de Craciun. Sunt deductibile aceste cheltuieli?Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaArticole similare
Rabla Plus 2020: Noile conditii de acordare si valoarea maxima a ecovoucherelorAFM a publicat listele cu persoanele juridice aprobate in programele Rabla si Rabla PlusFolositi calculatorul ANAF pentru timbrul de mediu pentru autoVEHICULE 2014Noi modificari privind numarul de evidenta a platii. Proiect MFPS-a modificat legea privind numarul de evidenta a platiiUltimele articole
E-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITE-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024Cheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Cladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorArticole similare
ANAF: Procedura de solutionare a cererii de inregistrare optionaleLEASING OPERATIONAL si financiar: Cum deducem TVA-ul si cum inregistram in contabililtate?Bunuri primite spre prelucrare. Registrul bunurilor primite. Declaratia IntrastatOperatiuni pluripartite. Cum procedam privind TVA-ul si declaratiile?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaUltimele articole
Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliCum a fost modificat Codul Fiscal prin Legea 34/2023Masina achizitionata cu leasing financiar. In ce conditii se poate ajusta TVA-ul?Declaratia Intrastat: Normele pentru completarea declaratiei au fost aprobate prin Ordinul 1623/2022Articole similare
Cine are obligatia sa se inregistreze ca platitor de TVA in luna iulie 2012Noi modificari in Codul fiscal: a fost publicata Ordonanta nr. 24Tabel comparativ TVA. Modificari in Codul fiscal aduse de OUG nr. 24Scoaterea din evidenta TVA in 2013O.U.G. nr. 24 din 2012. Explicatii legislative privind contractul de leasingUltimele articole
Decontare cheltuieli transport, diurna, cazare salariati firmaInregistrarea in scopuri de TVA in anul 2012 dupa modificarea plafonuluiNoile modificari TVA: cum se aplica noul pragAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"