keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Procedura de insolventa. Ce implicatii fiscale apar?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 05 Dec. 2014 Exclusiv
Tags: procedura de insolventa, obligatii, insolventa, contract, datorie, acte

In cazul de mai jos, subiectul il reprezinta o societate comerciala, intrata in procedura de insolventa in cursul anului 2014, care a contractat un credit bancar, credit gajat cu bunuri apartinand administratorului statutar ca persoana fizica. Banca s-a inscris la masa credala cu creditul restant si dobanzile aferente.


Ulterior intocmirii tabelului de creante, administratorul statutar doreste preluarea creantei datorata bancii, la aceeasi valoare, la o alta firma afiliata firmei in insolventa, care va achita in continuare ratele scadente la banca, banca urmand sa renunte la creanta inscrisa in tabelul de creante.


Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societatea care preia datoria catre banca, precum si pentru societatea aflata in insolventa, precum si care sunt inregistrarile contabile aferente pentru fiecare parte.


     Operatiunea prezentata este o preluare de datorie de la o societate catre o alta societate.

     Intre cele doua societati se incheie un contract de preluare a datoriei.

     Potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".

     Dupa intrarea in reorganizare judiciara sau faliment, actele si corespondenta vor purta mentiunea "in reorganizare judiciara".

        Debitorul si/sau, dupa caz, administratorul judiciar sunt/este obligati/obligat sa intocmeasca si sa pastreze o lista cuprinzand toate incasarile, platile si compensarile efectuate dupa deschiderea procedurii, cu precizarea naturii si valorii acestora, precum si a datelor de identificare a cocontractantilor.

        in perioada de observatie, debitorul va putea sa continue desfasurarea activitatilor curente si poate efectua plati catre creditorii cunoscuti, care se incadreaza in conditiile obisnuite de exercitare a activitatii curente, dupa cum urmeaza:

    a) sub supravegherea administratorului judiciar, daca debitorul a facut o cerere de reorganizare,

   b) sub conducerea administratorului judiciar, daca debitorului i s-a ridicat dreptul de administrare.

       

            Inregistrarea contabila a scoaterii din gestiune a datoriei preluate, la societatea aflata in insolventa

            162/banca                                         =                                  462/societate afiliata                                                                                  

            Inregistrarea in contabilitate  a datoriei preluate la societatea care preia datoria fata de banca

            461/societatea afiliata aflata in insolventa                      =                      162/ banca

Fiind vorba de o preluare a unei datorii catre o banca, aceassta operatiune nu intra in sfera de aplicare a TVA.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016