Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Regasiti mai jos trei acte normative importante cu incidenta in domeniul fiscal. De asemenea, sunt redate cateva informatii importante referitoare la aspectele de retinut in ce priveste noile modificari.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2070/2016 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal (M. Of. nr. 706 din 12 septembrie 2016)√ organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile pentru contribuabilii mijlocii, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, precum si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
√ Administratiile judetene ale finantelor publice sunt organe fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal si pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza lor teritoriala si care nu sunt inregistrati in evidentele fiscale ale organelor fiscale sus-mentionate.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2554/2016 privind aprobarea Procedurii de autorizare a importurilor de bunuri in regim de scutire de taxe vamale de catre organizatii sau institutii in aplicarea dispozitiilor art. 43 – 53, art. 57 – 59, art. 61 – 80 si ale art. 82 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale (M. Of. nr. 712 din 14 septembrie 2016)
√ se emit Decizii prin care se autorizeaza desfasurarea activitatii de import cu scutire de taxe vamale de catre organizatii sau institutii pentru:
– materiale educationale, stiintifice si culturale; instrumente si aparate stiintifice;
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
– echipamente importate in scopuri necomerciale de catre sau pentru o unitate sau organism de cercetare stiintifica care isi are sediul in afara Uniunii Europene;
– animale de laborator si substante biologice sau chimice utilizate in cercetare;
– instrumente si aparate destinate cercetarii medicale, stabilirii de diagnostice sau realizarii de tratamente medicale;
– substante de referinta pentru controlul calitatii medicamentelor;
– marfurile de uz general importate de organizatii de stat sau de alte organizatii de binefacere sau filantropice;
– marfurile destinate persoanelor cu handicap;
– marfurile importate de organizatii de stat sau de alte organizatii de binefacere sau filantropice in folosul victimelor catastrofelor;
– cadourile primite in contextul relatiilor internationale.
Ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri, al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 4947/899/2018/1840/906/2016 privind incadrarea in activitatea de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica (M. Of. nr. 718 din 16 septembrie 2016)
√ angajatii care desfasoara activitate de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica in Romania in baza unui contract individual de munca, raport de serviciu, a unui statut special prevazut de lege sau act de detasare incheiat cu/la o unitate/institutie de drept public sau de drept privat, cuprinse in sistemul national de cercetare-dezvoltare in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 3 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) postul face parte dintr-un compartiment de cercetare-dezvoltare, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment, laborator sau altele similare;
b) angajatul desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica eligibile, cuprinse intr-un proiect de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;
c) angajatul a absolvit cel putin ciclul I de studii universitare sau o forma de invatamant superior de lunga durata si detine o diploma de licenta sau echivalenta, conferita de o institutie acreditata de invatamant superior din Romania, sau o diploma obtinuta la absolvirea studiilor universitare de licenta la institutii acreditate de invatamant superior din strainatate, recunoscuta si echivalata de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice;
d) cheltuielile cu salariile si asimilate salariilor sunt prevazute in bugetul proiectului de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;
e) angajatorul are in obiectul de activitate si activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica.
Sursa: CECCAR Bihor
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Documentar fiscal: Inregistrarea in Registrul Operatorilor IntracomunitariConsecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareNoua lege TVA este in vigoare incepand de luniExplicatiile consultantului: Noi prevederi privind rambursarea TVASinteza OPANAF nr. 418 din 2012: Formularul 311Ultimele articole
Care este termenul de prescriere pentru solicitarea rambursarii TVAAdeverinta de venit, CAZIERUL FISCAL si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVPersoanele fizice care sosesc/pleaca, in/din Romania si au o sedere mai mare de 183 de zile au obligatia de a completa anumite formulareArticole similare
Noutati legislatie fiscala 7-11 iunie - Monitorul OficialCe beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si Buletinul informativ fiscal?Noutati legislatie Fiscala 8-12 septembrie 2008 - Monitorul OficialBuletin informativ: NOUTATI LEGISLATIVE cu incidenta fiscala in perioada 12-18 decembrie 2015NOUTATI LEGISLATIVE cu explicatii oferite de autoritatile din domeniu. Ce acte normative sunt importante?Ultimele articole
NOUTATI LEGISLATIVE referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceScutirea de taxa pe valoarea adaugata. Cand se aplica si reguli generale de aplicareDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiLegea 114/2023. NOUTATI LEGISLATIVE aprobate in cazul acordarii alocatiei pentru copiiArticole similare
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Raportarea unor indicatori de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publiceCand se depun situatiile financiare in 2023?ANAF modifica Formularul 101 si Formularul 120Cooperative agricole. Termen limita pentru depunerea situatiilor financiareUltimele articole
Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CTermene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Situatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Articole similare
Noile prevederi referitoare la facilitatile fiscale acordate incubatoarelor de afaceriAntreprenorii cer sprijin din partea statului. Se estimeaza cresterea mediului de afaceriBuletin informativ ANAF: Noutati fiscale publicate in Monitor la inceput de aprilie 2023Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Cand se depun si se platesc facturile fiscale?Reminder ANAF! Facilitati pentru debitorii care isi restructureaza obligatiile fiscale restante la data de 31 iulie 2020Ultimele articole
Procedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Amnistie fiscala. 4 conditii pe care trebuie sa le respecte contribuabiliiParteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Seminare online ANAF: Explicatii pentru TOATE facilitatile prevazute de OUG 107/2024Anularea creantelor fiscale prin OUG 107/2024. In ce situatii se acorda facilitatileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"