Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel
la 30 Sep. 2016 Exclusiv
Regasiti mai jos trei acte normative importante cu incidenta in domeniul fiscal. De asemenea, sunt redate cateva informatii importante referitoare la aspectele de retinut in ce priveste noile modificari.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2070/2016 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal (M. Of. nr. 706 din 12 septembrie 2016)√ organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile pentru contribuabilii mijlocii, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, precum si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
√ Administratiile judetene ale finantelor publice sunt organe fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal si pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza lor teritoriala si care nu sunt inregistrati in evidentele fiscale ale organelor fiscale sus-mentionate.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2554/2016 privind aprobarea Procedurii de autorizare a importurilor de bunuri in regim de scutire de taxe vamale de catre organizatii sau institutii in aplicarea dispozitiilor art. 43 – 53, art. 57 – 59, art. 61 – 80 si ale art. 82 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale (M. Of. nr. 712 din 14 septembrie 2016)
√ se emit Decizii prin care se autorizeaza desfasurarea activitatii de import cu scutire de taxe vamale de catre organizatii sau institutii pentru:
– materiale educationale, stiintifice si culturale; instrumente si aparate stiintifice;

Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic

Agricultura Noutati fiscal-contabile Monografii contabile specifice

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
– echipamente importate in scopuri necomerciale de catre sau pentru o unitate sau organism de cercetare stiintifica care isi are sediul in afara Uniunii Europene;
– animale de laborator si substante biologice sau chimice utilizate in cercetare;
– instrumente si aparate destinate cercetarii medicale, stabilirii de diagnostice sau realizarii de tratamente medicale;
– substante de referinta pentru controlul calitatii medicamentelor;
– marfurile de uz general importate de organizatii de stat sau de alte organizatii de binefacere sau filantropice;
– marfurile destinate persoanelor cu handicap;
– marfurile importate de organizatii de stat sau de alte organizatii de binefacere sau filantropice in folosul victimelor catastrofelor;
– cadourile primite in contextul relatiilor internationale.
Ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri, al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 4947/899/2018/1840/906/2016 privind incadrarea in activitatea de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica (M. Of. nr. 718 din 16 septembrie 2016)
√ angajatii care desfasoara activitate de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica in Romania in baza unui contract individual de munca, raport de serviciu, a unui statut special prevazut de lege sau act de detasare incheiat cu/la o unitate/institutie de drept public sau de drept privat, cuprinse in sistemul national de cercetare-dezvoltare in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 3 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) postul face parte dintr-un compartiment de cercetare-dezvoltare, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment, laborator sau altele similare;
b) angajatul desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica eligibile, cuprinse intr-un proiect de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;
c) angajatul a absolvit cel putin ciclul I de studii universitare sau o forma de invatamant superior de lunga durata si detine o diploma de licenta sau echivalenta, conferita de o institutie acreditata de invatamant superior din Romania, sau o diploma obtinuta la absolvirea studiilor universitare de licenta la institutii acreditate de invatamant superior din strainatate, recunoscuta si echivalata de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice;
d) cheltuielile cu salariile si asimilate salariilor sunt prevazute in bugetul proiectului de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;
e) angajatorul are in obiectul de activitate si activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica.
Sursa: CECCAR Bihor
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Noutati legislative cu incidenta fiscala. Explicatii punctuale":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Anularea din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVAIn atentia celor care solicita reinregistrarea in scopuri de TVAContribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Consecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareANAF a publicat un nou proiect de ordin privind CAZIERUL FISCALUltimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?SPV, singura modalitate de transmitere la ANAF a cererilor, inscrisurilor, documentelor de catre persoane juridice, asocieri, PFA, II, IFCAZIERUL FISCAL poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVSolutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursareCod de TVA anulat. Corectare situatie fiscala
Mai multe articole despre cazierul fiscal
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 12-16 ianuarie 2009 - Monitorul OficialLista acte normative ANAF: Buletin cu incidenta fiscala din perioada 7-13 noiembrieANAF: NOUTATI LEGISLATIVE cu incidenta fiscala in perioada 6-12 februarie 2016Noutati legislatie Fiscala 23-27 februarie 2009 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 09-13 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Lista seminariilor web pentru luna ianuarie 2023 a fost publicata pe portalul ANAFSPV, singura modalitate de transmitere la ANAF a cererilor, inscrisurilor, documentelor de catre persoane juridice, asocieri, PFA, II, IFANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?Principalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Tot ce trebuie sa stiti despre telemunca in 2022. Ce prevederi NU mai sunt valabile?
Mai multe articole despre noutati legislative
Articole similare
Comisia Europeana distribuie 265 milioane euro pentru IMM-uri si CercetareCe trebuie sa stie firmele care aplica deducerea suplimentara la calculul rezultatului fiscal in cazul activitatilor de cercetare - dezvoltareOficial: Ghidul de finantare a Programului Rabla Plus 2020Impozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 30 si 31 maiUltimele articole
Cand se depun situatiile financiare in 2023?Situatii financiare anuale: Care este termenul pentru depunere in 2023Reduceri plata impozit micro si pe profit. Ce procent trebuie sa aplice firmele, conform OUG 153/2022, pentru trim. IV?Raportare in SAF-T: Termenele limita pentru depunerea D406 vor fi modificate de ANAFCooperative agricole. Termen limita pentru depunerea situatiilor financiare
Mai multe articole despre cercetare-dezvoltare
Articole similare
FACILITATI FISCALE acordate pentru companii care activeaza in domeniul ITLiderul PNL vrea ca IT-istii sa plateasca impozit pe venit. Patronatele din Industria IT: Rezultatul ar fi reducerea masiva a specialistilor din taraZoom fiscal: Ordonanta privind acordarea unor FACILITATI FISCALE a fost publicata in Monitorul OficialGuvernul majoreaza cu o luna termenul pentru anuntarea intentiei de restructurare financiaraLegea 120/2015. Legea Business Angels a intrat in vigoareUltimele articole
Legea 34/2023. Ce FACILITATI FISCALE prevede actul normativ pentru firme si angajatiCare este regimul fiscal pentru acordarea facilitatilor in constructii in 2023?Principalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Facilitati care se aplica in domeniul constructiilor de la 01 ianuarie 2023 pentru persoanele cu CIM partialFirme din constructii. Coduri CAEN care au obligatia majorarii salariului minim la 4.000 lei din ianuarie 2023
Mai multe articole despre facilitati fiscale

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"