Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!

Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017.

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Ce obligatii fiscale avem si cum raportam facturile?

de InfoTva.ro la 27 Oct. 2016 Exclusiv
Tags: anularea inregistrarii, inregistrare in scop de tva, codul fiscal, contract de inchiriere

De la data de 01.08.2016, unei firme i s-a anulat din oficiu TVA-ul (expirare contract de inchiriere). Stabilim daca incepand cu aceasta data se inregistreaza TVA aferent livrarilor intr-un cont separat (de exemplu 462) pe care firma trebuie sa-l plateasca si daca achizitiile se inregistreaza cu TVA. De asemenea, stabilim daca toate facturile, dupa anularea TVA-ului, se raporteaza in formularul 311 sau doar livrarile pentru a evidentia TVA de plata.


In situatia prezentata, unei societati i se anuleaza de catre organul fiscal competent inregistrarea in scopuri de TVA avand in vedere ca societatea respectiva nu mai indeplinea conditiile cu privire la detinerea unui sediu social (expirare termen contract inchiriere).

Societatea are obligatia de a emite in continuare facturi de livrare cu TVA colectata pentru toate operatiunile taxabile desfasurate in perioada respectiva, fiind supusa obligatiei de plata a TVA colectate, conform art.11 alin.(8) Cod fiscal.
 
Societatea nu poate deduce TVA aferenta achizitiilor pe toata perioada in care inregistrarea sa a fost anulata pana in momentul in care va fi reinscrisa ca si persoana inregistrata in scopuri de TVA, conform art.11 alin.(9) Cod fiscal, cu exceptia livrarii de bunuri efectuata de catre persoane ce se afla in procedura de faliment, dar nu si a prestarilor de servicii efectuate de catre aceste persoane.
TVA aferenta achizitiilor va fi inregistrata de catre societatea respectiva in costul bunurilor/prestarilor de servicii.
 
Pe toata aceasta perioada, TVA colectata din facturile de livrare  se va inregistra in evidentele contabile prin cont analitic al contului 446, deci nu se vor mai inregistra rulaje prin conturile specifice TVA (4423, 4424, 4426, 4427, 4428).

TVA colectata se va declara ca si taxa datorata la organul fiscal competent prin Declaratia 311. Termenul de depunere al declaratiei 311, precum si termenul de plata a taxei datorate este 25 a lunii urmatoare in care s-a produs exigibilitatea taxei.
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii


 
Beneficiarii livrarilor efectuate de societatea in cauza nu pot deduce taxa aferenta achizitiilor, inscrisa in facturile emise de societatea a carei inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata, cu exceptia achizitiilor efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri (nu si de servicii) de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului, conform art.11 alin.(9) Cod fiscal.

In concluzie, societatea va emite facturi cu TVA colectata inscrisa pentru toate livrarile efectuate. TVA colectata se va inregistra in evidentele contabile in contul 446 analitic distinct si va fi declarata prin Declaratia 311. TVA deductibila din facturile de achizitie intra in costurile bunurilor ori ale prestarilor de servicii.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Ce obligatii fiscale avem si cum raportam facturile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Modificari privind TVA in Noul Cod Fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
TVA-ul s-a schimbat in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Noul Cod Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special actualizat in 2017

"Decontul de TVA - Erori majore care trebuie evitate"!
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton