Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Primire facturi dupa expirarea termenului de prescriptie. Cum procedam corect?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 02 Mai. 2017 Exclusiv
Tags: facturare, prescriptie, datorii comerciale, termen de prescriptie

Conditiile in care se aplica prescriptia sunt prezentate clar si in detaliu intr-o analiza care porneste de la un caz cat se poate de concret. Astfel, in cazul urmator, in luna aprilie 2017, societatea a primit de la un furnizor o situatie din care reiese ca nu a avut inregistrate in contabilitate facturi din anul 2012 in valoare de 900 lei (inclusiv TVA). Societatea a trimis anual la inventariere extrase de cont pentru confirmarea soldurilor, dar in niciun an nu a primit un raspuns de la acest furnizor. In aceasta situatie, avand in vedere ca a trecut mai mult de 3 ani, stabilim in ce masura firma e obligata sa mai primeasca aceste facturi.

 
Iata raspunsul specialistului!

Prescriptia nu se aplica automat, ci ca ea poate produce efecte doar atunci cand este invocata in instanta. Totusi, puteti informa furnizorul ca acele facturi sunt in afara termenului de prescriptie.
 
Presupun ca prin extrasele de cont trimise furnizorului nu ati recunoscut datoria (nu aveati acele facturi inregistrate), deci, in cazul unui litigiu cu furnizorul respectiv, societatea dumneavoastra nu ar pierde in instanta.
 
In concluzie, puteti primi aceste facturi deoarece prescriptia nu se aplica automat, dar le puteti refuza prevalandu-va de incheierea dreptului de presctiptie de 3 ani care se aplica datoriilor comerciale.
 
 Prescriptia nu se aplica automat, ci ca ea poate produce efecte doar atunci cand este invocata in instanta. Totusi, puteti informa furnizorul ca acele facturi sunt in afara termenului de prescriptie.
 
Presupun ca prin extrasele de cont trimise furnizorului nu ati recunoscut datoria (nu aveati acele facturi inregistrate), deci, in cazul unui litigiu cu furnizorul respectiv, societatea dumneavoastra nu ar pierde in instanta.
In concluzie, puteti primi aceste facturi deoarece prescriptia nu se aplica automat, dar le puteti refuza prevalandu-va de incheierea dreptului de presctiptie de 3 ani care se aplica datoriilor comerciale.
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
 
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Primire facturi dupa expirarea termenului de prescriptie. Cum procedam corect?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016