Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Facturi neincasate si initiere faliment. Cum procedeaza firma pentru a avea castig?

de InfoTva.ro la 23 Mar. 2017 Exclusiv
Tags: facturi neincasate, faliment, codul fiscal, deducere tva

Fiecare procedura trebuie indeplinita in conformitate cu prevederile in vigoare, avand grija sa nu iesim in pierdere in urma unor erori, oricat de mici.

In urmatorul studiu de caz se dau urmatoarele date: "Firma are un client cu facturi neincasate din perioada 2001-2007. In anul 2008 s-a deschis procedura de faliment pentru client. In anul 2015 s-a inchis falimentul prin Hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila. In anul 2017 se opereaza in contabilitate trecerea pe costuri a clientului falimentar drept pierdere din creanta. In anul 2017, odata cu trecerea pe costuri se poate face si ajustarea TVA aferenta facturilor din perioada 2001-2007 sau scoaterea din evidenta pe pierderi din creante se face la valoarea inclusiv TVA nefiind permisa ajustarea taxei pe valoare adaugata?".

Potrivit art. 287 din Codul Fiscal baza de impozitare se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata.
 
Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz.
 
In cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate.
 
Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, prevazuta la art. 287 lit. d) din Codul fiscal, este permisa pentru facturile emise care se afla in cadrul termenului de prescriptie prevazut in Codul de procedura fiscala.
 
Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 cuprindea de asemenea prevederi referitoare la ajustarea bazei de impozitare  a TVA in cazul pronuntarii falimentului beneficiarilor. Astfel, art. 138 din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015  prevedea ca baza de impozitare se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila.
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


 
Astfel, pentru facturile pentru care nu se mai poate realiza incasarea ca urmare a falimentului beneficiarului, confirmat prin hotarare judecatoreasca definitiva se realizeaza ajustarea TVA colectata.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Facturi neincasate si initiere faliment. Cum procedeaza firma pentru a avea castig?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016