Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, exista un debitor care a intrat in insolventa. Firma s-a inscris la masa credala si procedura insolventei simplificate s-a incheiat fara sa se poata recupera vreun debit. Aceste date au fost obtinute de pe Portalul Tribunalului, firma lichidatoare nedorind sa colaboreze cu societatea in cauza.
1. Care era procedura corecta pentru a afla la timp rezultatele si care era obligatia lichidatorului privind informarea si transmiterea documentelor in legatura cu acest caz?
2. Care este procedura contabila pentru a scoate din evidenta acest debit si recuperarea TVA-ului?
1. In primul rand dumneavoastra ca si creditor trebuia sa faceti parte din masa credala/adunarea creditorilor, iar informarile, rapoartele lichidatorului judiciar trebuiau sa va parvina, iar daca acest lucru nu s-a intamplat, dvs. ca si parte interesata aveati obligatia sa urmariti procedura prin intermediul publicarii rapoartelor, in Buletinul Procedurilor de Insolventa sau prin consultarea dosarului la biroul practicianului in insolventa. Obligatia practicianului in insolventa este de a publica actele din timpul procedurii in BPI si/sau pe site-ul acestuia, dar publicarea in PBI este opozabila si suficienta. Iar in baza Incheierii judecatoresti privind falimentul si dispunerea de catre judecatorul sindic a radierii societatii este necesar sa faceti o cerere in scris la tribunal sau puteti prelua informatia de pe internet prin intermediul Portalului Instantelor si este o dovada relevanta ce o puteti pune la dosarul clientului.
2. Sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate pentru care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Din punctul de vedere al TVA ajustarea bazei de impozitare se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2014 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este permisa numai in situatia in care data declararii falimentului beneficiarilor a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2004, inclusiv pentru facturile emise inainte de aceasta data, daca contravaloarea bunurilor livrate/serviciilor prestate ori taxa pe valoarea adaugata aferenta consemnata in aceste facturi nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.
Etapele ajustarii:
In vederea ajustarii bazei de impozitare se parcurg urmatoarele etape:
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Manual de politici contabile - Stick USB
- se va emite factura de ajustare cu valori inscrise cu semnul minus, deoarece baza de impozitare se reduce. Aceasta factura nu va fi transmisa si beneficiarului aflat in stare de faliment;
- se va evidentia factura emisa in jurnalul de vanzari prin inscrierea cu semnul minus a valorii totale, delimitata prin cele doua elemente de identificare, respectiv baza de impozitare si TVA colectata aferenta;
- se va raporta operatiunea la randul 15 din decontul de TVA in baza jurnalului pentru vanzari.
La acest rand se evidentiaza sumele rezultate din corectarea informatiilor din deconturile anterioare, precum si orice alte sume rezultate din regularizarile datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial.
Monografie contabila:
1. Inregistrarea clientilor incerti/litigiu prin decizie a administratorului societatii, la propunerea compartimentului financiar-contabil:
4118 = 4111
2. Scoaterea din activ a creantelor incerte, in baza deciziei administratorului societatii cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic:
654 = 4118
3. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata:
4427 = 4118
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.43 din 5 din 7 voturi
Articole similare
Determinarea indicatorilor Total sume si Rulaje. Clarificari!Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum aplicam taxarea inversa?Avansurile achitate pentru achizitii intracomunitare de bunuriPractici privind vanzarile cu pret redus. Care vor fi implicatiile fiscale si contabile?OUG nr. 39 din 2010 privind Codul de procedura fiscalaUltimele articole
TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleCalculul impozitului pe dividende: ghid completRaportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVACesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleArticole similare
Ajustarea TVA. Sume de recuperat si de plata mai vechi de 3 aniDebitorii pot beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata pentru fiecare imprumutOUG 9/2021. Modificari privind Fondul de garantare pentru plata creantelor salarialeAlte state privesc INSOLVENTA diferitVor fi acordate noi facilitati fiscale persoanelor fiziceUltimele articole
Ajustari de TVA. Cand se vor declara in D300Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliCe este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteMicrointreprinderi in INSOLVENTA. Va fi afectat in acest caz sistemul de impunere?Articole similare
Institutiile publice si activitatile impozabileSume pentru protectia sociala. TVAMarfa neconforma. Documente necesare pentru ajustare TVA. Termen emitere facturaCresterea economica a Romaniei isi va lua avant abia in 2015Ordinul 1105/2016 pentru modificarea OpANAF 3769 privind declararea livrarilorUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024TVA Intracomunitar: ghidul completLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalRegimul de facturare al penalitatilor de intarziereInformare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAArticole similare
Tratament CONTABIL si FISCAL pentru acordarea voucherelor de vacanta, pensia facultativa si asigurarile voluntare de sanatateMarfa importata neconforma calitativ. Cum procedam pentru inregistrare credit-note?Consignatie produse spre vanzare. Ce INREGISTRARI CONTABILE si ce documente justificative intocmim?Societate inregistrata in scop de TVA ca urmare a depasirii plafonului. Cum efectuam ajustarea TVA?Stocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?Ultimele articole
Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleMONOGRAFIE contabila pentru abonamentele de sport platite angajatilorSistemul de Garantie-Returnare (SGR) Romania. 2 studii de caz importanteCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleRegimul special pentru agricultori - spete utileArticole similare
Ce modifica Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceIdentificarea clientilor. Reprezentarea societatilor comercialeClient radiat. Scoatere din evidenta creantaCheltuieli nejustificate efectuate de asociat. Incidenta fiscalaNoutati Legislatie Fiscala 06 - 10 iulie 2009 Monitorul OficialUltimele articole
Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiCheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiConditii de incadrare in regimul micro conform noilor modificari aduse de OUG 31/2024Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateInformare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"