Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, exista un debitor care a intrat in insolventa. Firma s-a inscris la masa credala si procedura insolventei simplificate s-a incheiat fara sa se poata recupera vreun debit. Aceste date au fost obtinute de pe Portalul Tribunalului, firma lichidatoare nedorind sa colaboreze cu societatea in cauza.
1. Care era procedura corecta pentru a afla la timp rezultatele si care era obligatia lichidatorului privind informarea si transmiterea documentelor in legatura cu acest caz?
2. Care este procedura contabila pentru a scoate din evidenta acest debit si recuperarea TVA-ului?
1. In primul rand dumneavoastra ca si creditor trebuia sa faceti parte din masa credala/adunarea creditorilor, iar informarile, rapoartele lichidatorului judiciar trebuiau sa va parvina, iar daca acest lucru nu s-a intamplat, dvs. ca si parte interesata aveati obligatia sa urmariti procedura prin intermediul publicarii rapoartelor, in Buletinul Procedurilor de Insolventa sau prin consultarea dosarului la biroul practicianului in insolventa. Obligatia practicianului in insolventa este de a publica actele din timpul procedurii in BPI si/sau pe site-ul acestuia, dar publicarea in PBI este opozabila si suficienta. Iar in baza Incheierii judecatoresti privind falimentul si dispunerea de catre judecatorul sindic a radierii societatii este necesar sa faceti o cerere in scris la tribunal sau puteti prelua informatia de pe internet prin intermediul Portalului Instantelor si este o dovada relevanta ce o puteti pune la dosarul clientului.
2. Sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate pentru care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Din punctul de vedere al TVA ajustarea bazei de impozitare se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2014 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este permisa numai in situatia in care data declararii falimentului beneficiarilor a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2004, inclusiv pentru facturile emise inainte de aceasta data, daca contravaloarea bunurilor livrate/serviciilor prestate ori taxa pe valoarea adaugata aferenta consemnata in aceste facturi nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.
Etapele ajustarii:
In vederea ajustarii bazei de impozitare se parcurg urmatoarele etape:

Manual de politici contabile - Stick USB

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- se va emite factura de ajustare cu valori inscrise cu semnul minus, deoarece baza de impozitare se reduce. Aceasta factura nu va fi transmisa si beneficiarului aflat in stare de faliment;
- se va evidentia factura emisa in jurnalul de vanzari prin inscrierea cu semnul minus a valorii totale, delimitata prin cele doua elemente de identificare, respectiv baza de impozitare si TVA colectata aferenta;
- se va raporta operatiunea la randul 15 din decontul de TVA in baza jurnalului pentru vanzari.
La acest rand se evidentiaza sumele rezultate din corectarea informatiilor din deconturile anterioare, precum si orice alte sume rezultate din regularizarile datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial.
Monografie contabila:
1. Inregistrarea clientilor incerti/litigiu prin decizie a administratorului societatii, la propunerea compartimentului financiar-contabil:
4118 = 4111
2. Scoaterea din activ a creantelor incerte, in baza deciziei administratorului societatii cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic:
654 = 4118
3. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata:
4427 = 4118
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Achizitie servicii certificare produse si impozit venituri persoane juridice nerezidenteANAF nu mai pune poprire pe conturile persoanelor cu datorii mai mici de 2.000 de leiFisa de cont pentru operatiuni diverse (Cod 14-6-22)Obligatii tert poprit. Ce consecinte apar daca sumele nu sunt virate la stat?Noua anulare de creante fiscale din partea ANAFUltimele articole
Reminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Termenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorANAF a publicat lista contribuabililor cu obligatii fiscale RESTANTE la 30 septembrie 2024Articole similare
Vesti bune pentru companii. Insolventele s-au redusDe ce legislatia privind INSOLVENTA nu se poate aplica bancilorAjustarea TVA clienti incerti. Raportare in D300 si D394. Monografie contabilaNoile termene din 2017 pentru achizitia de case de marcat cu jurnal electronicConcediu medical in perioada starii de urgentaUltimele articole
Controale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleArticole similare
Ce cota de TVA se aplica in ...Vanzare drepturi litigioase. Care este regimul TVA la vanzarea drepturilor respective?TVA nerecuperabila aferenta achizitiilor de combustibilDecontare servicii turistice pentru salariati. Implicatii fiscale (impozit pe profit, TVA)TOT ce trebuie sa stii despre Declaratia speciala de TVA si utilizarea Regimului special UE pentru vanzarile intracomunitare de bunuri(OSS)Ultimele articole
Transport marfa. Cota TVA in SEPTEMBRIE 2025 pentru serviciile aferente lunii IULIECe trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingPlafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Terenuri de vanzare. Regimul TVA se schimba atunci cand cumparatorul este firma sau persoana fizica?Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareArticole similare
Depasirea plafonului de TVA si influentele la stocuriCum sa rezolvati de 2 ori mai multe probleme de contabilitate intr-un timp de 2 ori mai scurtMarfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Nedeductibilitatea cheltuielilor si TVA la bunuri declasate. Cum procedam?Analiza comparata a aplicarii TVA la achizitiile de autoturismeUltimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Arhivarea documentelor financiar-contabile pe server extern. Cum va proceda o societate?Cum se aplica din 2016 impozitul pe cladirile nerezidentiale?Cheltuieli pentru formarea profesionala a ADMINISTRATORului. DeductibilitateProcedura de modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVA. Comunicat FinanteSinteza OPANAF nr. 418 din 2012: Formularul 311Ultimele articole
Diurna ADMINISTRATOR. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna in 2025. Mai poate fi acordata diurna in cazul unui CIM suspendat?Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaTVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integrala
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"