Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, exista un debitor care a intrat in insolventa. Firma s-a inscris la masa credala si procedura insolventei simplificate s-a incheiat fara sa se poata recupera vreun debit. Aceste date au fost obtinute de pe Portalul Tribunalului, firma lichidatoare nedorind sa colaboreze cu societatea in cauza.
1. Care era procedura corecta pentru a afla la timp rezultatele si care era obligatia lichidatorului privind informarea si transmiterea documentelor in legatura cu acest caz?
2. Care este procedura contabila pentru a scoate din evidenta acest debit si recuperarea TVA-ului?
1. In primul rand dumneavoastra ca si creditor trebuia sa faceti parte din masa credala/adunarea creditorilor, iar informarile, rapoartele lichidatorului judiciar trebuiau sa va parvina, iar daca acest lucru nu s-a intamplat, dvs. ca si parte interesata aveati obligatia sa urmariti procedura prin intermediul publicarii rapoartelor, in Buletinul Procedurilor de Insolventa sau prin consultarea dosarului la biroul practicianului in insolventa. Obligatia practicianului in insolventa este de a publica actele din timpul procedurii in BPI si/sau pe site-ul acestuia, dar publicarea in PBI este opozabila si suficienta. Iar in baza Incheierii judecatoresti privind falimentul si dispunerea de catre judecatorul sindic a radierii societatii este necesar sa faceti o cerere in scris la tribunal sau puteti prelua informatia de pe internet prin intermediul Portalului Instantelor si este o dovada relevanta ce o puteti pune la dosarul clientului.
2. Sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate pentru care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Din punctul de vedere al TVA ajustarea bazei de impozitare se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2014 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este permisa numai in situatia in care data declararii falimentului beneficiarilor a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2004, inclusiv pentru facturile emise inainte de aceasta data, daca contravaloarea bunurilor livrate/serviciilor prestate ori taxa pe valoarea adaugata aferenta consemnata in aceste facturi nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.
Etapele ajustarii:
In vederea ajustarii bazei de impozitare se parcurg urmatoarele etape:

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Examen Consultant Fiscal 2025
- se va emite factura de ajustare cu valori inscrise cu semnul minus, deoarece baza de impozitare se reduce. Aceasta factura nu va fi transmisa si beneficiarului aflat in stare de faliment;
- se va evidentia factura emisa in jurnalul de vanzari prin inscrierea cu semnul minus a valorii totale, delimitata prin cele doua elemente de identificare, respectiv baza de impozitare si TVA colectata aferenta;
- se va raporta operatiunea la randul 15 din decontul de TVA in baza jurnalului pentru vanzari.
La acest rand se evidentiaza sumele rezultate din corectarea informatiilor din deconturile anterioare, precum si orice alte sume rezultate din regularizarile datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial.
Monografie contabila:
1. Inregistrarea clientilor incerti/litigiu prin decizie a administratorului societatii, la propunerea compartimentului financiar-contabil:
4118 = 4111
2. Scoaterea din activ a creantelor incerte, in baza deciziei administratorului societatii cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic:
654 = 4118
3. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata:
4427 = 4118
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Majorare si diminuare capital social. VIDEOColectare creante fiscale. Au fost inlocuite modelele unor formulare din domeniu (Informare ANAF)Cont selectat gresit si plata datoriilor in alt cont. Cum remediem problema?Masuri de guvernare prioritare (semestrul II, 2019): Cresterea salariului mediu brut, impozit ZERO pentru anumiti contribuabili si vouchere pentru elevii care nu chiulesc!Sinteza modificari si completari ale Codului de Procedura FiscalaUltimele articole
Reminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Termenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorANAF a publicat lista contribuabililor cu obligatii fiscale RESTANTE la 30 septembrie 2024Articole similare
Split TVA. Operatiuni care dau dreptul la debitarea contului de TVARegim fiscal aplicabil insolventeiMonitorul Oficial: Formularul 086 valabil pentru 2018Finantare pentru IMM-uri. Noi parteneriate potrivite pentru finantari inteligenteAjustare TVA in cazul falimentului clientilor. Cum calculam termenul de prescriptie si care sunt implicatiile fiscale?Ultimele articole
Controale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleArticole similare
Noi masuri impotriva fraudelor: Comisia propune instituirea Parchetului EuropeanVindeti produse online? Iata ce trebuie sa stiti despre plafoanele pentru vanzari la distanta!Isarescu: Efectul maximal al majorarii TVA asupra inflatiei va fi de 3,9 la sutaImpozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturaleModificari - discrete - ale Codului fiscal ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2010Ultimele articole
Majorare TVA 2025. 3 situatii explicate de specialistAchizitie intracomunitara. 4 obligatii care NU le revin firmelor neplatitoare de TVAPlatitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMajorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Panourile fotovoltaice. Reguli, cote TVA si taxa de timbru verdeArticole similare
Factura de reparatii achitata de asigurator. INREGISTRARI CONTABILE. TVAAchizitie intracomunitara de bunuri in conditia de livrare ex works. Cum declaram?Lipsuri in gestiune imputabile. Cum se poate recupera paguba de catre firma?Serviciile de reparatii auto. Regim TVA. INREGISTRARI CONTABILERegimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handUltimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
De la 1 ianuarie 2015, nivelul accizelor va fi exprimat in lei. OUG aprobatLeasing autovehicul. Inregistrarea unui leasing si deducerea TVANoutati legislatie Fiscala 21-25 iulie 2008 - Monitorul OficialCe spune legea contabilitatii referitor la situatiile financiareNumirea ADMINISTRATORului. Ce obligatii de plata si declarative revin societatii?Ultimele articole
Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaTVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaLeasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieli
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"