Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, exista un debitor care a intrat in insolventa. Firma s-a inscris la masa credala si procedura insolventei simplificate s-a incheiat fara sa se poata recupera vreun debit. Aceste date au fost obtinute de pe Portalul Tribunalului, firma lichidatoare nedorind sa colaboreze cu societatea in cauza.
1. Care era procedura corecta pentru a afla la timp rezultatele si care era obligatia lichidatorului privind informarea si transmiterea documentelor in legatura cu acest caz?
2. Care este procedura contabila pentru a scoate din evidenta acest debit si recuperarea TVA-ului?
1. In primul rand dumneavoastra ca si creditor trebuia sa faceti parte din masa credala/adunarea creditorilor, iar informarile, rapoartele lichidatorului judiciar trebuiau sa va parvina, iar daca acest lucru nu s-a intamplat, dvs. ca si parte interesata aveati obligatia sa urmariti procedura prin intermediul publicarii rapoartelor, in Buletinul Procedurilor de Insolventa sau prin consultarea dosarului la biroul practicianului in insolventa. Obligatia practicianului in insolventa este de a publica actele din timpul procedurii in BPI si/sau pe site-ul acestuia, dar publicarea in PBI este opozabila si suficienta. Iar in baza Incheierii judecatoresti privind falimentul si dispunerea de catre judecatorul sindic a radierii societatii este necesar sa faceti o cerere in scris la tribunal sau puteti prelua informatia de pe internet prin intermediul Portalului Instantelor si este o dovada relevanta ce o puteti pune la dosarul clientului.
2. Sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate pentru care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Din punctul de vedere al TVA ajustarea bazei de impozitare se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2014 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este permisa numai in situatia in care data declararii falimentului beneficiarilor a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2004, inclusiv pentru facturile emise inainte de aceasta data, daca contravaloarea bunurilor livrate/serviciilor prestate ori taxa pe valoarea adaugata aferenta consemnata in aceste facturi nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.
Etapele ajustarii:
In vederea ajustarii bazei de impozitare se parcurg urmatoarele etape:

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manual de politici contabile - Stick USB

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- se va emite factura de ajustare cu valori inscrise cu semnul minus, deoarece baza de impozitare se reduce. Aceasta factura nu va fi transmisa si beneficiarului aflat in stare de faliment;
- se va evidentia factura emisa in jurnalul de vanzari prin inscrierea cu semnul minus a valorii totale, delimitata prin cele doua elemente de identificare, respectiv baza de impozitare si TVA colectata aferenta;
- se va raporta operatiunea la randul 15 din decontul de TVA in baza jurnalului pentru vanzari.
La acest rand se evidentiaza sumele rezultate din corectarea informatiilor din deconturile anterioare, precum si orice alte sume rezultate din regularizarile datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial.
Monografie contabila:
1. Inregistrarea clientilor incerti/litigiu prin decizie a administratorului societatii, la propunerea compartimentului financiar-contabil:
4118 = 4111
2. Scoaterea din activ a creantelor incerte, in baza deciziei administratorului societatii cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic:
654 = 4118
3. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata:
4427 = 4118
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 03 - 07 august 2009 - Monitorul OficialPlan de masuri ANAF: Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale. Facilitati pentru bunii platitoriANAF: Precizari privind noul Cod al InsolventeiAJFP Brasov: Popriri de peste 88 milioane de lei pe conturile persoanelor fizice, in primele 9 luni din 2023Plata efectuata catre asociat. Ce aspecte contabile si fiscale sunt relevante?Ultimele articole
Reminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Termenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorANAF a publicat lista contribuabililor cu obligatii fiscale RESTANTE la 30 septembrie 2024Articole similare
Hotararea Nr. 3 din 2010 a Uniunii Nationale a Practicienilor in INSOLVENTA din RomaniaAjustarea TVA in cazul falimentului, conform Codului fiscalAjustarea TVA in cazul clientilor incertiCum va arata noua schema de ajutor de stat, dedicata proiectelor de mici dimensiuniContribuabilii pot depune cererile pentru esalonarea la plata simplificata pana la 31 martie 2021 inclusivUltimele articole
Controale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleArticole similare
Masuri pentru prevenirea imbolnavirii cu Coronavirus: ANRE suspenda toate activitatile care implica relatia cu publiculStudiu de caz: Societate platitoare de TVAVouchere obtinute prin tombola. Ce tratament fiscal aplicam?Fuziunea prin absorbtie intre doua societati. Care sunt aspectele contabile si fiscale de care tinem cont?Schimbare perioada fiscala pentru TVA in cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri. Cum procedam?Ultimele articole
Codul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiCota TVA de 21%. Cum sa procedati daca ati primit facturi cu TVA de 19% in luna AUGUST 2025SAGA software. Cum sa modificati cota TVA in programAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereDeclaratia 010. Pana cand o poti depune pentru a renunta la codul de TVA prin optiuneArticole similare
Cedarea folosintei autoturismului detinut in leasing. INREGISTRARI CONTABILERetinere impozit pe nerezidenti de catre client. Creditul fiscal. INREGISTRARI CONTABILEOrdin al MFP nr. 864 din 2010 - Sistemul de raportare anuala la 31 decembrie 2009Achizitie mostre in scopul distribuirii. INREGISTRARI CONTABILE si tratament fiscal107 monografii contabile, la dispozitia dvs!Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Sistemul de Raportare Contabila la 30 iunie 2020. Stuctura si mod de completare. Entitati care au obligatia depunerii bilantuluiAnulare inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscalFirma platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii: Achizitie autoturisme. TVA deductibila si amortizare fiscalaOG nr. 8 din 2013 | Impozit nerezidenti si pe reprezentantele firmelor straineCand suntem obligati sa ne inregistram in Registrul Operatorilor Intracomunitari?Ultimele articole
Diurna ADMINISTRATOR. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna in 2025. Mai poate fi acordata diurna in cazul unui CIM suspendat?Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaTVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integrala
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"