Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, exista un debitor care a intrat in insolventa. Firma s-a inscris la masa credala si procedura insolventei simplificate s-a incheiat fara sa se poata recupera vreun debit. Aceste date au fost obtinute de pe Portalul Tribunalului, firma lichidatoare nedorind sa colaboreze cu societatea in cauza.
1. Care era procedura corecta pentru a afla la timp rezultatele si care era obligatia lichidatorului privind informarea si transmiterea documentelor in legatura cu acest caz?
2. Care este procedura contabila pentru a scoate din evidenta acest debit si recuperarea TVA-ului?
1. In primul rand dumneavoastra ca si creditor trebuia sa faceti parte din masa credala/adunarea creditorilor, iar informarile, rapoartele lichidatorului judiciar trebuiau sa va parvina, iar daca acest lucru nu s-a intamplat, dvs. ca si parte interesata aveati obligatia sa urmariti procedura prin intermediul publicarii rapoartelor, in Buletinul Procedurilor de Insolventa sau prin consultarea dosarului la biroul practicianului in insolventa. Obligatia practicianului in insolventa este de a publica actele din timpul procedurii in BPI si/sau pe site-ul acestuia, dar publicarea in PBI este opozabila si suficienta. Iar in baza Incheierii judecatoresti privind falimentul si dispunerea de catre judecatorul sindic a radierii societatii este necesar sa faceti o cerere in scris la tribunal sau puteti prelua informatia de pe internet prin intermediul Portalului Instantelor si este o dovada relevanta ce o puteti pune la dosarul clientului.
2. Sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate pentru care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Din punctul de vedere al TVA ajustarea bazei de impozitare se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2014 privind procedura insolventei, hotarare ramasa definitiva si irevocabila. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este permisa numai in situatia in care data declararii falimentului beneficiarilor a intervenit dupa data de 1 ianuarie 2004, inclusiv pentru facturile emise inainte de aceasta data, daca contravaloarea bunurilor livrate/serviciilor prestate ori taxa pe valoarea adaugata aferenta consemnata in aceste facturi nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.
Etapele ajustarii:
In vederea ajustarii bazei de impozitare se parcurg urmatoarele etape:
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
![Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale](https://www.rs.ro/dbimg/product/3113-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
![Contabilitatea organizatiilor non-profit](https://www.rs.ro/dbimg/product/1977-contabilitatea-.png)
Contabilitatea organizatiilor non-profit
- se va emite factura de ajustare cu valori inscrise cu semnul minus, deoarece baza de impozitare se reduce. Aceasta factura nu va fi transmisa si beneficiarului aflat in stare de faliment;
- se va evidentia factura emisa in jurnalul de vanzari prin inscrierea cu semnul minus a valorii totale, delimitata prin cele doua elemente de identificare, respectiv baza de impozitare si TVA colectata aferenta;
- se va raporta operatiunea la randul 15 din decontul de TVA in baza jurnalului pentru vanzari.
La acest rand se evidentiaza sumele rezultate din corectarea informatiilor din deconturile anterioare, precum si orice alte sume rezultate din regularizarile datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial.
Monografie contabila:
1. Inregistrarea clientilor incerti/litigiu prin decizie a administratorului societatii, la propunerea compartimentului financiar-contabil:
4118 = 4111
2. Scoaterea din activ a creantelor incerte, in baza deciziei administratorului societatii cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic:
654 = 4118
3. Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata:
4427 = 4118
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.43 din 5 din 7 voturi
Articole similare
Plata facuta catre un tert in numele societatii debitoare. Cum gestionati facturile corect!Achizitii intracomunitare de servicii. Cod special de TVA si depunere D3890Reducere impozit pe veniturile microintreprinderilor. Calcul bonificatie conform OUG 153/2020Impozit pe profit de recuperat la sfarsitul anului. Inregistrari contabileAchizitie combustibil de pe teritoriul comunitar. Restituirea prin formularul cod 318. Care e procedura?Ultimele articole
Speta zilei. Model de completare a D101 pentru firmele platitoare de impozit pe profitPrescriptie creante fiscale. Mai pot fi recuperate sumele achitate in plus? In ce conditii?Cum se ajusteaza taxa deductibila dupa achizitionarea unui autoturismActe normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial intre 08-12 aprilie 2024TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleArticole similare
Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareNoutati fiscale: Ordinul nr. 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 300Procedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021TVA la incasare. Prescrierea creantelor in cazul falimentuluiCodul insolventei ar putea fi aprobat in vara de GuvernUltimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaAjustari de TVA. Cand se vor declara in D300Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din RomaniaArticole similare
Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaMicrogrant pentru capital de lucru. Plata TVA aferenta achizitiilor este eligibila?Ce obligatii apar la achizitia unor produse de la persoane fizice?Ce declaratii fiscale depunem in luna iulie 2015 la Fisc?A fost publicata lista oficiala si actualizata cu toate unitatile ANAF din tara (Ordinul 1940/2021)Ultimele articole
E-Factura: Ce inregistrari contabile sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Formularul c801 – Ghidul CompletDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneRegimul special de scutire pentru intreprinderile miciCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 10 iulie 2024Articole similare
Microintreprinderi: Ce procedura urmam pentru a deduce TVA aferent cheltuieli protocol?Influente fiscale ale pensiilor facultative la calcul salarial si la impozitul pe profit – Plionul IIICumparare bun cu plata in rate. Cum aplicam sistemul TVA la incasare?Achizitie intracomunitara de bunuri in conditia de livrare ex works. Cum declaram?Stoc si ajustarea TVA. Cum facem inregistrarile contabile?Ultimele articole
E-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorCum se ajusteaza taxa deductibila dupa achizitionarea unui autoturismCum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleMONOGRAFIE contabila pentru abonamentele de sport platite angajatilorArticole similare
Formularul 402 si formularul 403: Noul ordin 2727/2015A fost actualizata Declaratia 088Pilonul III de pensii. Etape de parcurs pentru angajatori si salariatiCe obligatii fiscale are boss-ul?Contract de mandat incheiat cu o persoana fizica nerezidenta. Cum facem raportarea in D 112?Ultimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletCheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Firme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anului![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"