Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a incheiat in aceasta luna si etapa concursurilor interne la nivel de executie, dupa ce la sfarsitul lunii noiembrie 2014 au fost finalizate concursurile interne pentru functiile de conducere (la nivel de director si sef serviciu). Peste 300 de angajati au participat la interviurile de selectie.
Ca urmare a acestui proces, personalul ASF s-a redus la 382 salariati in posturi de executie, 46 de sefi serviciu si 10 directori, iar 42 de posturi au ramas vacante. in acelasi timp, Fondul de Garantare a Asiguratilor are acum 28 de salariati. Rezulta astfel ca, dupa 1 martie 2015, ASF va avea un numar efectiv de 466 de salariati, o reducere de 143 de salariati fata de martie 2014 si mai putin cu 252 fata de totalul de 718 cati au fost preluati in 2013 de la CNVM, CSA si CSSPP prin OUG nr. 93/2012.
Cele 42 de posturi ramase vacante vor fi scoase la concurs - atat cu participare externa, cat si interna - ceea ce inseamna o reinnoire cu aproximativ 10% a echipei. De altfel, pentru cinci dintre posturile la nivel de conducere se deruleaza deja interviurile de evaluare a competentelor si abilitatilor candidatilor.
Procesul de restructurare a vizat, in principal, cresterea eficientei organizationale prin reorganizarea proceselor si activitatilor din ASF:
Reducerea nivelurilor ierarhice de la 5 la 3 - prin desfiintarea functiei de sef de departament (6 posturi) si a celei de director adjunct (24 posturi)
Reducerea numarului structurilor organizatorice prin desfiintare sau comasare a directiilor de la 25 la 17 si a serviciilor de la 106 la 53;
Reducerea numarului functiilor de conducere cu aproximativ 60%, de la 161 la 70 de posturi;
Cresterea posturilor de executie in total personal la aproximativ 86% in 2015 fata de 74% cat era in anul 2014.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

SAF-T Ghid de raportare corecta

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Strategia de Dezvoltare a ASF a stabilit un cadru general pentru procesul de reorganizare institutionala, derulat cu implicarea unor consultanti externi precum: Banca Mondiala, PricewaterhouseCoopers, Deloitte si Hay Group. in urma unei ample analize a structurii organizationale - rezultate din comasarea celor trei autoritati preluate - au fost identificate trei directii de actiune principale:
Structura organizationala si guvernanta - prin integrarea unor directii si servicii din cadrul celor trei sectoare, optimizarea numarului de angajati si introducerea unui sistem eficient de management al performantei;
Procesele si eficienta organizationala - prin standardizarea proceselor si procedurilor in vederea realizarii de sinergii in cadrul organizatiei;
Optimizarea structurii costurilor - prin revizuirea sistemului de compensare si beneficii, standardizarea si simplificarea arhitecturii IT, analizarea in profunzime a structurii veniturilor si cheltuielilor.
In paralel cu regandirea noii structuri organizatorice, in cursul anului 2014 a fost restructurat si cadrul de functionare institutionala dat de:
Politica de recrutare si selectie pentru ocuparea posturilor din structura organizatorica a ASF;
Regulamentul de Organizare si Functionare a ASF (cu anexele sale, Organigrama si noul Stat de Functii ale ASF);
Regulamentul Intern al Autoritatii de Supraveghere Financiara, aprobat prin Hotararea Consiliului ASF nr. 88/21.11.2014;
Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului ASF;
Codul de Etica si Integritate a personalului ASF.
Odata incheiata aceasta prima etapa, in perioada urmatoare ASF va dezvolta impreuna cu Banca Mondiala proiecte pe trei directii importante: o analiza-diagnostic a fluxurilor de operatiuni si a atributiilor personalului de executie, corelarea acestor atributiilor cu remuneratia, precum si dezvoltarea competentelor si pregatirii profesionale.
Sursa: ASF Romania

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati legislatie fiscala 5 - 9 octombrie 2009 - Monitorul OficialTabel comparativ TVA. Modificari in Codul fiscal aduse de OUG nr. 24Restrictii la deducerea taxei pentru vehicule miciPrestari intracomunitare de servicii. Ce consecinte apar la rambursarea TVA daca nu exista anexe pentru facturi?Deducerea TVA cu 50 la suta la pretul de intrare al autovehicului. Ce perioada se amortizeaza?Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiRegimul fiscal care se aplica persoanelor implicate in procesul de vaccinare impotriva COVID-19OUG 8/2021. Guvernul NU mai acorda vouchere de vacanta si nici transport gratuit pentru eleviMunca prin agent de munca temporara VS. Contract „clasic†de munca pe perioada determinataArticole similare
Bucurestiul e dator vandut: detine 38 la suta totalul restantelor populatiei si firmelorProgram de Guvernare: Cota unica de impozitare, reSTRUCTURArea ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea split TVAEconomie - DA, politichie - ba!MFP: Discutii despre implicarea bancii in privatizarea companiilorObligatii tert poprit. Ce consecinte apar daca sumele nu sunt virate la stat?Ultimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751TVA la imobiliare si terenuri. 5 intrebari esentiale pentru a aplica TVA-ul corectObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaArticole similare
Tichete de masa in 2022. Pot fi acordate si pentru angajatii cu CIM partial?Studiu de caz: In ce masura poate fi TVA-ul nedeductibil aferent combustibilului tratat ca o cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit?Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteNoutati fiscale: OUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normativeZoom fiscal: Deductibilitatea cheltuielilor la determinarea rezultatului fiscalUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleTichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?ONRC scoate la concurs 182 de posturi. Ce conditii trebuie sa indeplineasca candidatiiSituatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiareTichete de masa: Pot fi acordate si salariatilor care NU au baza la angajatorul respectiv?Articole similare
Ce implica transformarea ASF?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"