Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a incheiat in aceasta luna si etapa concursurilor interne la nivel de executie, dupa ce la sfarsitul lunii noiembrie 2014 au fost finalizate concursurile interne pentru functiile de conducere (la nivel de director si sef serviciu). Peste 300 de angajati au participat la interviurile de selectie.
Ca urmare a acestui proces, personalul ASF s-a redus la 382 salariati in posturi de executie, 46 de sefi serviciu si 10 directori, iar 42 de posturi au ramas vacante. in acelasi timp, Fondul de Garantare a Asiguratilor are acum 28 de salariati. Rezulta astfel ca, dupa 1 martie 2015, ASF va avea un numar efectiv de 466 de salariati, o reducere de 143 de salariati fata de martie 2014 si mai putin cu 252 fata de totalul de 718 cati au fost preluati in 2013 de la CNVM, CSA si CSSPP prin OUG nr. 93/2012.
Cele 42 de posturi ramase vacante vor fi scoase la concurs - atat cu participare externa, cat si interna - ceea ce inseamna o reinnoire cu aproximativ 10% a echipei. De altfel, pentru cinci dintre posturile la nivel de conducere se deruleaza deja interviurile de evaluare a competentelor si abilitatilor candidatilor.
Procesul de restructurare a vizat, in principal, cresterea eficientei organizationale prin reorganizarea proceselor si activitatilor din ASF:
Reducerea nivelurilor ierarhice de la 5 la 3 - prin desfiintarea functiei de sef de departament (6 posturi) si a celei de director adjunct (24 posturi)
Reducerea numarului structurilor organizatorice prin desfiintare sau comasare a directiilor de la 25 la 17 si a serviciilor de la 106 la 53;
Reducerea numarului functiilor de conducere cu aproximativ 60%, de la 161 la 70 de posturi;
Cresterea posturilor de executie in total personal la aproximativ 86% in 2015 fata de 74% cat era in anul 2014.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Strategia de Dezvoltare a ASF a stabilit un cadru general pentru procesul de reorganizare institutionala, derulat cu implicarea unor consultanti externi precum: Banca Mondiala, PricewaterhouseCoopers, Deloitte si Hay Group. in urma unei ample analize a structurii organizationale - rezultate din comasarea celor trei autoritati preluate - au fost identificate trei directii de actiune principale:
Structura organizationala si guvernanta - prin integrarea unor directii si servicii din cadrul celor trei sectoare, optimizarea numarului de angajati si introducerea unui sistem eficient de management al performantei;
Procesele si eficienta organizationala - prin standardizarea proceselor si procedurilor in vederea realizarii de sinergii in cadrul organizatiei;
Optimizarea structurii costurilor - prin revizuirea sistemului de compensare si beneficii, standardizarea si simplificarea arhitecturii IT, analizarea in profunzime a structurii veniturilor si cheltuielilor.
In paralel cu regandirea noii structuri organizatorice, in cursul anului 2014 a fost restructurat si cadrul de functionare institutionala dat de:
Politica de recrutare si selectie pentru ocuparea posturilor din structura organizatorica a ASF;
Regulamentul de Organizare si Functionare a ASF (cu anexele sale, Organigrama si noul Stat de Functii ale ASF);
Regulamentul Intern al Autoritatii de Supraveghere Financiara, aprobat prin Hotararea Consiliului ASF nr. 88/21.11.2014;
Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului ASF;
Codul de Etica si Integritate a personalului ASF.
Odata incheiata aceasta prima etapa, in perioada urmatoare ASF va dezvolta impreuna cu Banca Mondiala proiecte pe trei directii importante: o analiza-diagnostic a fluxurilor de operatiuni si a atributiilor personalului de executie, corelarea acestor atributiilor cu remuneratia, precum si dezvoltarea competentelor si pregatirii profesionale.
Sursa: ASF Romania
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Angajatorii pot publica anunturi de angajare gratuit pe FOKUS Jobs, noua platforma de RECRUTARE lansata de FDSRegimul cheltuielilor si deductibilitatea TVA ocazionate de achizitia de autoturisme si combustibilul consumatCodul fiscal 2011 - Titlul IIIVesti bune pentru angajatori: acum pot publica anunturi de angajare GRATUIT, pe platforma FOKUS JobsSocietati aflate in inactivitateUltimele articole
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiRegimul fiscal care se aplica persoanelor implicate in procesul de vaccinare impotriva COVID-19OUG 8/2021. Guvernul NU mai acorda vouchere de vacanta si nici transport gratuit pentru eleviMunca prin agent de munca temporara VS. Contract „clasic†de munca pe perioada determinataPlasarea fortei de munca. Obligatii si conditiiArticole similare
Constructie speciala. Lamuriri privind declaratiile si termenele aferenteCerere corectie decont TVA. Cum se face corectarea materiala din decontul TVA cod 300?Alocare serie de facturi externe. Cum procedam?Declaratia 394 in 2022. Explicatii necesare contribuabililor pentru evitarea amenzilor de pana la 14.000 leiTransfer de active. Achizitie intracomunitara de materii primeUltimele articole
Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiColectarea veniturilor la bugetul general consolidat in primul trimestru din 2024TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAsociat in doua microintreprinderi. Pot ramane ambele firme la plata impozitului micro?Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 03-07 noiembrie 2008 - Monitorul OficialDrept de deducere pentru achizitie de autoturism. Cum procedeaza firma daca nu i se acorda drept de rambursare?Inegalitatea de gen din companii se mentine. In Romania doar 11 la suta din membrii consiliilor de administratie in marile companii sunt femeiSocietati aflate in inactivitateTichete de masa de 100 lei si premii in bani pentru persoanele care se vaccineaza impotriva Covid-19Ultimele articole
Majorari salariale 2024. In ce domenii vor fi aplicate cresterile, incepand cu 1 martie 2024Masuri fiscal-bugetare 2024. Cresc anumite salarii, iar unele facilitati sunt amanate sau eliminate, conform OUG 115/2023Vechimea in munca necesara pensionarii pentru limita de varsta poate fi cumparata pana la sfarsitul anului 2024Cum a fost modificat Codul Fiscal prin HG 653/2023. Schimbarile, in vigoare din 4 august 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteArticole similare
Ce implica transformarea ASF?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"