Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Noile proiecte ANAF si relatia cu mediul de afaceri. Interviu cu seful ANAF

de Miruna Petrache la 11 Mai. 2016 Exclusiv
Tags: anaf, proiecte, serverul anaf, casele de marcat, combaterea evaziunii fiscale

ANAF pregateste proiecte noi si isi propune sa continue lupta impotriva evaziunii fiscale. Un nou sistem informatic de transmitere a datelor va fi implementat la nivel national pentru a colecta datele tuturor caselor de marcat din Romania. Seful ANAF, Dragos Doros, a vorbit recent despre noile proiecte pe care le are ANAF pe agenda de lucru.

Intr-un interviu acordat recent Agerpres, Dragos Doros, presedintele ANAF a vorbit despre proiectul "Conectarea caselor de marcat la un server ANAF" si a amintit ca implementarea acestuia inseamna combaterea evaziunii fiscale la nivelul intregii tari.

"In urma acestui proiect, toate casele de marcat vor fi legate online cu un server al ANAF si numarul de bon fiscal nu va fi dat de casa de marcat ci va fi generat de serverul ANAF . Cu alte cuvinte, serverul ANAF va sti in mod online cate bonuri sunt si fiecare bon de catre cine este emis si daca o casa de marcat este in functiune sau nu. Pentru ca in acel moment poti sa te duci sa vezi daca magazinul este deschis si daca acea casa de marcat nu functioneaza. Acesta este un proiect foarte important in ceea ce priveste combaterea evaziunii fiscale. Se discuta de 2 ani, dar acum este momentul in care am pus presiune mare pe toate institutiile implicate si l-am demarat", a declarat acesta pentru Agerpres.

In plus, toate facturile din Romania vor avea un numar generat de un al doilea server ANAF care va ajuta institutia sa stie care au fost facturile emise si sa poata astfel urmari circuitul tranzactional al marfurilor din Romania.

In ce priveste relatia ANAF cu mediul de afaceri, in cadrul interviului acordat Agerpres, Dragos Doros a declarat:


"Este foarte important ca ANAF isi doreste sa isi schimbe imaginea. Contribuabilii din Romania sunt in jur de 800.000. Marea majoritate platesc cu regularitate sau isi doresc sa plateasca cu regularitate, dar nu stiu cum sau nu au posibilitatea. O parte semnificativ mai mica o reprezinta cei care nu isi doresc sa plateasca taxe. Noi ne dorim sa intarim dialogul cu contribuabilii si sa avem o legatura constanta cu ei. Si avem Directia Generala a marilor contribuabili si opt directii regionale de contribuabili mijlocii in tara, care s-au infiintat tocmai in ideea aceasta de a-i structura pe cei care aduc venituri mari la buget si de a-i administra cat de bine se poate.
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Pentru contribuabilii mici, care sunt raspanditi in toata tara si pentru care au ramas agentiile de finante publice judetene, avem un program prin care simplificam procedurile sau emitem ghiduri care sa faciliteze o mai buna administrare si o interactiune cat mai mica cu Fiscul. si dumnealor isi doresc acelasi lucru. Este mult mai important sa ai un dialog constant si sa stii mult mai clar si tu ca administratie, dar si contribuabilul ce dai si cand trebuie sa ii dai. Este mult mai important decat sa te duci odata la cinci ani in controale si sa constati sume suplimentare. Iar pentru cei care nu isi doresc sa plateasca taxele, cei de la Antifrauda trebuie sa apese pedala si mai tare. Pana la urma, este rolul nostru sa curatam piata de astfel de contribuabili, ca sa lasam loc mai mult pentru cei care vor sa plateasca".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Noile proiecte ANAF si relatia cu mediul de afaceri. Interviu cu seful ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016