Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de InfoTva.ro
de InfoTva.ro la 16 Feb. 2018In analiza de mai jos, in data de 22.04.2016, societatea depune electronic la ANAF decontul de TVA aferent lunii martie 2016 cu sold negativ in valoare de 4.118.118 lei.
La aceeasi data este transmisa si cererea de compensare a obligatiilor de natura salariala cu TVA de rambursat la nivelul sumei de 4.118.118 lei.
Din eroare, se omite bifarea casetei pentru solicitarea TVA de rambursat si se depune in data de 04.05.2016 documentatia privind indreptarea erorii materiale conform Ordinului 3604/2015.
Pentru perioada 25.04.2016 – 04.05.2016, ANAF emite catre societate decizia de calcul accesorii aferenta obligatiilor de natura salariala solicitate la compensare cu TVA de incasat.
Vom vedea daca este corect cadrul legal.
Iata raspunsul specialistului!
In acest caz, se aplica prevederile Codului de Procedura Fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, astfel:
Potrivit art. 105 al Codului de Procedura Fiscala declaratia de impunere poate fi corectata de catre contribuabil/platitor, pe perioada termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale. Declaratia informativa poate fi corectata de catre contribuabil/platitor indiferent de perioada la care se refera, prin depunerea unei declaratii rectificative.
In cazul taxei pe valoarea adaugata, corectarea erorilor din deconturile de taxa se realizeaza potrivit prevederilor Codului fiscal. Erorile materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se corecteaza potrivit procedurii aprobate prin ordin al presedintelui ANAF.
Art. 174 arata:
(1) Dobanzile se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
(2) Pentru diferentele suplimentare de creante fiscale rezultate din corectarea declaratiilor sau modificarea unei decizii de impunere, dobanzile se datoreaza incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei creantei fiscale pentru care s-a stabilit diferenta si pana la data stingerii acesteia, inclusiv.
(3) In situatia in care diferentele rezultate din corectarea declaratiilor de impunere sau modificarea unei decizii de impunere sunt negative in raport cu sumele stabilite initial, se datoreaza dobanzi pentru suma datorata dupa corectare ori modificare, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei si pana la data stingerii acesteia, inclusiv.
Art. 176 arata:
(1) Penalitatile de intarziere se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Dispozitiile art. 174 alin. (2) - (4) si art. 175 sunt aplicabile in mod corespunzator.
Art. 178 arata:
In cazul creantelor fiscale stinse prin compensare, dobanzile si penalitatile de intarziere, dupa caz, se calculeaza pana la data prevazuta la art. 167 alin. (4).
Compensarea este definita astfel conform art. 167:
(1) Prin compensare se sting creantele statului sau unitatilor administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat cu creantele debitorului reprezentand sume de rambursat, de restituit sau de plata de la buget, pana la concurenta celei mai mici sume, cand ambele parti dobandesc reciproc atat calitatea de creditor, cat si pe cea de debitor, cu conditia ca respectivele creante sa fie administrate de aceeasi autoritate publica, inclusiv unitatile subordonate acesteia. Prin sume de plata de la buget se inteleg sumele pe care statul sau unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala trebuie st le plateasca unei persoane, inclusiv cele care rezulta din raporturi juridice contractuale, daca acestea sunt stabilite prin titluri executorii.
(2) Creantele debitorului se compenseaza cu obligatii datorate aceluiasi buget, urmand ca din diferenta ramasa sa fie compensate obligatiile datorate altor bugete, in mod proportional, cu respectarea conditiilor prevazute la alin. (1).
(4) Daca legea nu prevede altfel, compensarea opereaza de drept la data la care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile.
In situatia descrisa creanta fiscala provenita din TVA a devenit exigibila la momentul depunerii decontului rectificativ cand s-a bifat caseta de solicitare a TVA - 04.05.2016 si cand a putut sa se opereze si cererea de compensare.
Accesoriile stabilite de organul fiscal pentru obligatiile fiscale neachitate la termen (25.04.2016) au fost calculate corect potrivit art. 174 si 175 din Codul de procedura fiscala si ele nu pot fi contestate.
Organul fiscal competent trebuie sa comunice debitorului decizia cu privire la efectuarea compensarii, in termen de 7 zile de la data efectuarii operatiunii.
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Mariana Prejbeanu, expert contabil, consultant fiscal si auditor financiar.
Din eroare, se omite bifarea casetei pentru solicitarea TVA de rambursat si se depune in data de 04.05.2016 documentatia privind indreptarea erorii materiale conform Ordinului 3604/2015.
Pentru perioada 25.04.2016 – 04.05.2016, ANAF emite catre societate decizia de calcul accesorii aferenta obligatiilor de natura salariala solicitate la compensare cu TVA de incasat.
Vom vedea daca este corect cadrul legal.
Iata raspunsul specialistului!
In acest caz, se aplica prevederile Codului de Procedura Fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, astfel:
Potrivit art. 105 al Codului de Procedura Fiscala declaratia de impunere poate fi corectata de catre contribuabil/platitor, pe perioada termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale. Declaratia informativa poate fi corectata de catre contribuabil/platitor indiferent de perioada la care se refera, prin depunerea unei declaratii rectificative.
In cazul taxei pe valoarea adaugata, corectarea erorilor din deconturile de taxa se realizeaza potrivit prevederilor Codului fiscal. Erorile materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se corecteaza potrivit procedurii aprobate prin ordin al presedintelui ANAF.
Art. 174 arata:
(1) Dobanzile se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
(2) Pentru diferentele suplimentare de creante fiscale rezultate din corectarea declaratiilor sau modificarea unei decizii de impunere, dobanzile se datoreaza incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei creantei fiscale pentru care s-a stabilit diferenta si pana la data stingerii acesteia, inclusiv.
(3) In situatia in care diferentele rezultate din corectarea declaratiilor de impunere sau modificarea unei decizii de impunere sunt negative in raport cu sumele stabilite initial, se datoreaza dobanzi pentru suma datorata dupa corectare ori modificare, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei si pana la data stingerii acesteia, inclusiv.
Art. 176 arata:
(1) Penalitatile de intarziere se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Dispozitiile art. 174 alin. (2) - (4) si art. 175 sunt aplicabile in mod corespunzator.
Art. 178 arata:
In cazul creantelor fiscale stinse prin compensare, dobanzile si penalitatile de intarziere, dupa caz, se calculeaza pana la data prevazuta la art. 167 alin. (4).
Compensarea este definita astfel conform art. 167:
(1) Prin compensare se sting creantele statului sau unitatilor administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat cu creantele debitorului reprezentand sume de rambursat, de restituit sau de plata de la buget, pana la concurenta celei mai mici sume, cand ambele parti dobandesc reciproc atat calitatea de creditor, cat si pe cea de debitor, cu conditia ca respectivele creante sa fie administrate de aceeasi autoritate publica, inclusiv unitatile subordonate acesteia. Prin sume de plata de la buget se inteleg sumele pe care statul sau unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala trebuie st le plateasca unei persoane, inclusiv cele care rezulta din raporturi juridice contractuale, daca acestea sunt stabilite prin titluri executorii.
(2) Creantele debitorului se compenseaza cu obligatii datorate aceluiasi buget, urmand ca din diferenta ramasa sa fie compensate obligatiile datorate altor bugete, in mod proportional, cu respectarea conditiilor prevazute la alin. (1).
(4) Daca legea nu prevede altfel, compensarea opereaza de drept la data la care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile.
In situatia descrisa creanta fiscala provenita din TVA a devenit exigibila la momentul depunerii decontului rectificativ cand s-a bifat caseta de solicitare a TVA - 04.05.2016 si cand a putut sa se opereze si cererea de compensare.
Accesoriile stabilite de organul fiscal pentru obligatiile fiscale neachitate la termen (25.04.2016) au fost calculate corect potrivit art. 174 si 175 din Codul de procedura fiscala si ele nu pot fi contestate.
Organul fiscal competent trebuie sa comunice debitorului decizia cu privire la efectuarea compensarii, in termen de 7 zile de la data efectuarii operatiunii.
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Mariana Prejbeanu, expert contabil, consultant fiscal si auditor financiar.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Compensare TVA":
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi
Articole similare
Coronavirus trimite contribuabilii acasa. ANAF recomanda interactiunea la distantaMinistrul Finantelor, despre modificarea OUG 114/2018: Eliminarea taxei pe lacomie nu afecteaza bugetulCum putem redirectiona sume din impozitul pe venit aferent anului 2019 – Formularul 230Formularul 163 - ANAF a actualizat cererea de inscriere in Registrul entitatilor pentru care se acorda deduceri fiscaleANAF a publicat Ordinul nr. 1768 privind Formularul 096Ultimele articole
Informare ANAF! Declaratiile 097 si 700 pentru notificarea intrarii ori iesirii din sistemul de TVA la incasare au fost modificateSpeta zilei cu Ionut Jinga! Aspecte fiscale privind impozitul pe venituri din dividendeModalitati prin care puteti depune Declaratia Unica in 2021 si care este termenul limita de transmiterePlati anticipate in contul impozitului pe profit. Care este indicele pretului de consum utilizat in 2021?REMINDER! 7 aprilie, termenul limita pentru depunerea formularului 092
Mai multe articole despre anaf
Articole similare
Factura inregistrata de doua ori. Corectie DECONT TVAAjustare TVA stocuri la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Cum procedam?Formular NOU pentru Decontul de TVARectificarea tranzactiilor nedeclarate in perioada de raportare anterioara. Cum procedam?DECONT TVA pentru o achizitie intracomunitara. Se declara in formularul 390?Ultimele articole
Garantii de buna executie, inregistrare in jurnal de cumparari si in decontul de TVAAchizitie de servicii publicitate. Decont special de TVAANAF ramburseaza TVA in valoare de aproape 2 miliarde de lei, in aprilieDECONT TVA cod 300 si declaratia cod 394 pentru ONG (persoana partial impozabila)Achizitii intracomunitare de servicii. Cod special de TVA si depunere D3890
Mai multe articole despre decont tva
Articole similare
OUG nr. 39 din 2010 privind Codul de procedura fiscalaFacilitatea privind reducerea penalitatilor de intarziere expira la 30 iunie a.c.Noutati privind deconturile cu COMPENSARE. Afla totalul TVA rambursat de ANAF!Bun obtinut prin executare silita. Regim TVABeneficiezi de scutirea de penalitati daca aplici corect OG 30 din 2011Ultimele articole
OUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plataGuvernul a adoptat o noua masura pentru sprijinirea consumatorilor vulerabili de energie. Suplimentul va fi acordat tot anulPrevederi speciale cu privire la durata concediului de odihna in 2021Neconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)
Mai multe articole despre compensare
Articole similare
Dreptul de prescriere a TVA de recuperat. In ce limita de timp se poate recupera TVA-ul?Compensarea TVA de rambursat cu obligatii de plataSistemul TVA la incasare, anularea dreptului de deducere TVARambursarea TVA de recuperat cu inspectie fiscala ulterioara. Cum se face compensarea TVA de recuperat cu alte datorii fiscale?Ce modifica noul guvern in privinta TVA
Mai multe articole despre compensare tva
Articole similare
A fost actualizata Declaratia 088Schimbul de bunuri. Cum gestionam cheltuielile si deducerea de TVA?Certificarea declaratiilor de catre consultantul fiscalAprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareSenatul a adoptat OG privind plata TVA la incasare incepand cu 2013Ultimele articole
OUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plataANAF modifica modelul si continutul formularului 300. Instructiuni de completareBuletin informativ ANAF. Actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in perioada 15-19 martie 2021Obligatie de raportare conform DAC 6 pentru operatiuni in cadrul grupului si plata unor venituri din comisionStudiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscala
Mai multe articole despre codul de procedura fiscala

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
MIRONICA MARIUS 2018-02-20 15:58:49
O Sc avand ca obiect de activitate comertul cu amanuntul , platitoare de tva si impozit microintreprindere , in urma inventarului efectuat , a rezultat o lipsa de marfa in gestiune in valoare de 100000 lei.1). cum ar trebui sa procedeze societatea in situatia in care suma se imputa gestionarului , dar si in situatia in care nu se imputa ?
2). este obligata societatea sa plateasca impozit micro si sa ajusteze tva ul dedus ?
3) implicatiile fiscale si temeiul legal
va multumesc anticipat !