keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Valoare premii in natura. Evaluare baza de impozitare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 26 Iun. 2012 Exclusiv
Tags: premii in natura, tva, baza de impozitare, codul fiscal

Analizam cazul unei societati care a acordat in cadrul unei campanii promotionale drept premii bunuri, parte dintre ele achizitionate din EU (produse pe care firma le comercializeaza in mod uzual), parte achizitionate din Romania (produse care nu sunt comercializate de firma, dar achizitionate special in scopul acordarii lor ca premii - e.g. tricouri, camere foto etc.). Raspundem astfel urmatoarelor intrebari:

1. Esre deductibila TVA aferenta bunurilor mentionate mai sus (atat cele provenite de pe piata din Romania, cat si cele achizitionate din UE)?
2. In calculul impozitului datorat pentru veniturile din premii se ia in considerare valoarea bunurilor inclusiv TVA (pentru bunurile achizitionate din Romania)?
3. Pentru bunurile achizitionate din UE si care sunt comercializate in mod uzual de firma, la calculul valorii premiului, se poate considera valoarea de vanzare a acestora (pretul de lista) la care se adauga TVA?


Raspuns:

Iata punctul nostru de vedere cu privire la aplicarea cadrului fiscal al TVA la bunurile acordate in mod gratuit in campanii de reclama si publicitate cunoscute ca si campanii promotionale:

Potrivit prevederilor de la art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal , se include in cheltuielile de reclama si publicitate si valoarea bunurilor acordate in cadrul unor promotii, bunuri acordate in scopul stimularii vanzarii, mostre, bunuri pentru incercarea unor produse, bunuri utilizate in demonstratii la punctele de vanzare.

Astfel, in opinia noastra, contravaloarea acestor bunuri sunt cheltuieli considerate deductibile la determinarea impozitului pe profit.

Din punctul de vedere al TVA, consideram ca sunt aplicabile prevederile de la art. 128 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal , ce stabileste ca nu este o livrare si implicit nu se colecteaza TVA pentru bunurile utilizate in actiuni de reclama si publicitate, marketing, mostre, pentru stimularea vanzarilor. Normele metodologice pentru acest articol stabilesc ca trebuie sa se faca dovada ca exista o legatura intre bunurile si serviciile livrate/prestate de societatea dvs si beneficiarii mostrelor si produselor acordate gratuit.

Potrivit art. 145 alin. (3) din Codul fiscal , este permisa deducerea TVA de la achizitia initiala a bunurilor acordate in mod gratuit in campanii de reclama si publicitate, astfel ca nu se impune ajustarea TVA de la achizitia stocului.

Ce nu precizeaza cu exactitate legea, si probabil nici nu ar putea sa precizeze avand in vedere multitudinea de situatii din practica, este documentele ce se intocmesc cu aceste bunuri acordate. Astfel, consideram ca orice document corect intocmit ce atesta predarea acestor bunuri la clienti este un document justificativ. Pentru ca un document sa fie corect intocmit, trebuie sa contina elementele minimale prevazute in OMFP nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

In cazul de fata, intocmirea unui aviz de insotire a marfii cu titularul persoana fizica care a  beneficiat de bunuri in mod gratuit, este un document ce poate fi utilizat cu succes pentru aceasta situatie. Insa, consideram necesar ca acesta sa fie analizat in contextul intregii activitati de acordare de bunuri in mod gratuit, ca urmare a unei campanii de reclama si publicitate, cum ar fi alocarea unui buget, stabilirea unei perioade de valabilitate a acestei promotii, stabilirea unor obiective privind vanzarile si fidelizarea clientelei. In acest caz, consideram ca trebuie intocmite bugete de promotie aprobate de persoana autorizata cu gestionarea activitatii economice a operatorului economic.

Din punctul de vedere al venitului realizat de persoana fizica, avem in vedere prevederile de la art.10 alin. (2) din Codul fiscal ce stabileste ca momentul in care sunt exprimate valori decontate in natura se va avea in vedere pretul de piata, astfel in momentul in care se va stabili impozitul, acesta trebuie sa se reflecte la valoarea de piata.

Pentru persoana fizica pretul de piata cuprinde si TVA-ul pe care l-ar fi achitat in legatura cu bunurile primite in campaniile de reclama si publicitate.

Ca ultima sectiune a intrebarii consideram ca daca preturile dvs. de lista sunt preturile de piata, atunci la evaluarea valorii in bani a premiului se va cuprinde si TVA deoarece pretul decontarii bunului intre persoana fizica si dvs. ar fi cuprins si TVA.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016