Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Recent a fost publicat un nou ordin de catre Ministerul de Finante Publice prin care sunt aduse modificari semnificative in domeniul TVA. Odata cu OMFP nr. 102/2016 se modifica astfel masurile de simplificare pentru operatiunile pluripartite desfasurate in mai multe state membre si care constau in lucrari asupra bunurilor mobile corporale.
Se impun prin noul act normativ prevederi care reglementeaza operatiunile intracomunitare generate de garantiile de buna executie in perioada de garantie si postgarantie.
In concret, asa cum a explicat recent consultatul Adrian Benta intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro, noul ordin vine cu exemple concrete reprezentand un model de aplicare a masurilor de simplificare, alaturi de tratamentul fiscal al cheltuielilor cu bunuri transportate intracomunitar aferente perioadei de garantie sau postgarantie.
Acesta reaminteste, totodata, ca masurile de simplificare reprezinta "masuri alternative fata de procedurile uzuale din Codul fiscal si au ca efect general scutirea la inregistrarea in scopuri de TVA a unui tert ce intervine intr-o tranzactie de achizitii sau livrari intracomunitare cand sunt implicate mai multe persoane impozabile".
De asemenea, aceste masuri de simplifcare a TVA-ului, "reprezentand lucrari asupra bunurilor mobile corporale" pot fi efectuate atunci cand "toti partenerii sunt inregistrati in scopuri de TVA in state diferite si fiecare stat membru permite aplicarea masurilor de simplificare".
Consultantul fiscal Adrian Benta explica astfel ca atunci cand aceste masuri nu se aplica, exista posibilitatea ca "unii participanti la tranzactii pluripartite sa fie obligati sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul de unde se efectueaza livrarea iar tranzactiile sa nu mai fie asimilate livrarilor/achizitiilor intracomunitare".
Redam mai jos cateva exemple de aplicare a masurilor de simplificare, cu mentiunea ca ordinul prezinta astfel si tratamentul fiscal pentru cheltuielile cu bunuri transportate intracomunitar aferente perioadei de garantie sau postgarantie.
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Manual de politici contabile - Stick USB
Puteti consulta aici Ordinul 102/2016 integral alaturi de toate exemplele date de legiuitor.
Cazuri in care se aplica masurile de simplificare
Articolul 1
Primul caz: Prezentare
(1) O persoana impozabila stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in statul membru 2 si denumita in continuare A sau contractor principal cumpara bunuri de la o alta persoana impozabila din statul membru 1, denumita in continuare B.
(2) A dispune expedierea bunurilor catre alta persoana impozabila din statul membru 1, denumita in continuare C, in vederea prelucrarii. Ambalajele, accesoriile pentru confectii, partile componente ale unui motor si orice alte bunuri care nu sufera transformari in procesul de prelucrare realizat de C pot fi supuse masurilor de simplificare daca sunt livrate de B catre A si daca sunt in legatura directa cu bunurile prelucrate de C.
(3) Dupa prelucrare, bunurile sunt transportate/expediate de C din statul membru 1 in statul membru 2, unde A este stabilit si inregistrat in scopuri de TVA.
(4) A furnizeaza lui B si lui C codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din statul membru 2.
Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fara aplicarea masurilor de simplificare
(1) Livrarea bunurilor de la B la A: livrare ce are loc in statul membru 1 in care incepe transportul, conform art. 275 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar B, in principiu, trebuie sa aplice TVA din statul membru 1, intrucat bunurile nu se transporta direct in statul membru 2.
(2) Executarea lucrarilor asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, in care este stabilit A, conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal sau echivalentului sau din legislatia altui stat membru.
(3) Atunci cand, dupa prelucrare, produsele prelucrate sunt transportate din statul membru 1 in statul membru 2:
a) A efectueaza un transfer in statul membru 1, conform art. 270 alin. (10) din Codul fiscal sau conform echivalentului sau din legislaþia altui stat membru, pentru care A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 1, iar acest transfer este scutit de TVA in conditiile art. 294 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau conform echivalentului sau din legislaþia altui stat membru;
b) A efectueaza o achiziþie intracomunitara asimilata in statul membru 2, conform art. 273 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului sau din legislatia altui stat membru.
Articolul 7
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fara aplicarea masurilor de simplificare
(1) Livrarea de bunuri de la B catre A are loc in statul membru 1, din care incepe transportul, conform art. 275 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru. Aceasta livrare intracomunitara este scutita de taxa, conform art. 294 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.
(2) A efectueaza o achizitie intracomunitara ce are loc in statul membru 3, conform art. 276 alin. (1) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 3.
(3) Efectuarea de lucrari asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, in care este stabilit A, conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.
(4) Atunci cand, dupa prelucrare, produsele prelucrate se transporta din statul membru 3 in statul membru 2:
a)A efectueaza un transfer din statul membru 3 in statul membru 2, conform art. 270 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 3. Acest transfer este scutit de taxa in conditiile art. 294 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru;
b)A efectueaza o achizitie intracomunitara asimilata in statul membru 2, conform art. 273 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Titlul VI Capitolul IVMASURI DE SIMPLIFICARE la aplicarea TVATVA - Documente emise pentru livrarile in consignatie sau stocuri puse la dispozitia clientului informatii necesareMASURI DE SIMPLIFICARE. Cum procedam privind raportarea de livrari prin declaratia informativa 394?Vanzare imobil. Care va fi tratamentul fiscal?Ultimele articole
Vanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileContribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieDeclarare TVA in facturile intracomunitare. MONOGRAFIE contabilaMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiLocul livrarii de bunuri. Conditii pentru ca o livrare sa fie impozabila in RomaniaArticole similare
Impozitul pe profit in 2013 | Depunere Declaratia 101VIDEO: PFA. Tratament fiscal aplicabil contractului de creditRaportarea operatiunilor prin formularul 394. Ce obligatii apar privind TVA-ul?Scoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Cum procedam?ORDIN Nr. 3.417 din 2009 al ministrului finantelor publiceUltimele articole
Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaMarti, 30 aprilie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Reminder ANAF! Din 1 ianuarie 2024 sistemul E-Factura este OBLIGATORIU pentru toti operatorii economiciMarti, 30 aprilie 2024, termen limita pentru depunere a Declaratiei speciale de TVACalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024Articole similare
Etapele de implementare a instrumentelor financiare pentru IMM in cadrul programelor finantate din fonduri ESI pentru 2014-2020Contract de leasing. Cum facem inregistrarea diferentelor de curs?Codul fiscal 2008 - Capitolul XV. Dispozitii tranzitorii - art. 161-161^2Leasing financiar. Cum stabilim cursul valutar utilizat la inregistrarea ratelor de leasing?Garantii de buna executie. Tratament fiscal. Lichidare cont 442.8Ultimele articole
Provizioane pentru garantii. Care va fi tratamentul fiscal?Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveProvizioane garantii. Cum se pot constitui si cum deducem?GARANTIILE DE BUNA EXECUTIECodul fiscal 2011 - Titlul VIArticole similare
Operatiuni de prelucrare asupra bunurilor mobile. Cum identificam corect un nontransfer?Articole similare
ORDIN Nr. 3.417 din 2009 al ministrului finantelor publiceMasuri de simplificare pentru OPERATIUNI PLURIPARTITEPrelucrare piese. Declaratia 390OPERATIUNI PLURIPARTITE. Cum procedam privind TVA-ul si declaratiile?Factura. Cum declaram in D 300 si D 390?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"