Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ana Maria Georgescu, valabil la 21-Ian-2011Intrebare: Societatea si-a suspendat activitatea cu data de 01.10.2010 pe o perioada de 3 ani. In anul 2009, 2010 societatea si-a modernizat o cladire si la ...
Ana Maria Georgescu, valabil la 21-Ian-2011Intrebare: Societatea si-a suspendat activitatea cu data de 01.10.2010 pe o perioada de 3 ani. In anul 2009, 2010 societatea si-a modernizat o cladire si la 01.10.2010 a facut o receptie partiala, autorizatia de constructie fiind pana in anul 2011. Va rugam sa-mi spune-ti daca e necesara ajustarea TVA pentru perioada de suspendare.
Raspuns:
Daca valoaarea transformarii/modernizarii este de cel putin 20% din valoarea totala a bunului imobil astfel trensformat sau modernizat, se ajusteaza conform art. 149 din Codul fiscal TVA dedusa pentru ca se considera ca in perioada de inactivitate bunul imobil este alocat activitatii fara drept de deducere.
Perioada de ajustare este de 20 de ani. In cazul prezentat perioada de ajustare a inceput la 1 ianuarie 2010.
Ajustarea TVA deduse aferente transformarii/modernizarii se face pentru perioada de inactivitate.
De asemenea se ajusteaza conform art. 149 din Codul fiscal, taxa dedusa aferenta mijloacelor fixe cu durata normala de functionare egala sau mai mare de 5 ani. Perioada de ajustare este de 5 ani si incepe de la 1 ianuarie a anului in care au fost achizitionat sau fabricat mijlocul fix.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Se ajusteaza conform art. 148 lit. c) din Codul fiscal, taxa dedusa aferenta mijloacelor fixe cu durata normala de functionare mai mica de 5 ani si care nu sunt amortizate integral.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
AJUSTARE TVA stoc expirat. Cum procedam fara a colecta TVA?AJUSTARE TVA teren achizitionat. Ce drepturi are societatea si cum va proceda?Incasare avansuri de la clienti si AJUSTARE TVA. Cum facem monografia contabila?AJUSTARE TVA la investitie intr-un spatiu inchiriat. Ce procedura urmam?Cum facem ajustarea de TVA pentru societati in insolventa?Ultimele articole
Manualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziAJUSTARE TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAMasina achizitionata cu leasing financiar. In ce conditii se poate ajusta TVA-ul?Cum se calculeaza valoarea despagubirii in cazul bunurilor deteriorate in timpul transportului. Monografie contabilaArticole similare
SUSPENDARE ACTIVITATE. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?SUSPENDARE ACTIVITATE si declarat inactiv. Ce obligatii declarative apar?SUSPENDARE ACTIVITATE PFA. TVA stoc existentSuspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?Masuri pentru prevenirea imbolnavirii cu Coronavirus: ANRE suspenda toate activitatile care implica relatia cu publiculUltimele articole
Obligatii declarative si de plata in cazul suspendarii activitatii PFA-urilorSomaj tehnic 2020: Perioada decontata de la bugetul asigurarilor de somajPatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFRegimul derogatoriu pentru o societate cu activitatea suspendata. Depunerea situatiei financiare anualeSUSPENDARE ACTIVITATE PFA. Care este tratamentul TVA?Articole similare
Contract de leaseback si leasing financiar. Cum facem AMORTIZAREa fiscala?Monografie deductibilitate cheltuieli si TVA aferente utilizarii unor autoturismeAchizitia unei intreprinderi. Tratament TVASpeta zilei: Ce cheltuieli sunt deductibile in cazul unui IFSinteza fiscala: Impunerea veniturilor realizate din operatiuni de fiducieUltimele articole
Regulile de completare a D101 privind impozitul pe profit, modificate! Care sunt noutatile din 2024Raportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Cum a fost modificat impozitul pe profit prin Legea 296/2023Profit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Articole similare
Ce situatii ne obliga sa depunem formularul 307?Legislatia cu privire la TVA impune organizarea evidentei fiscale doar pentru capitalul imobilizat in active corporale.Export echipamente. Tratament TVAGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVATVA 2012: Achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi si second handUltimele articole
Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Contabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliImpozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"