Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Problema:Societatea a achizitionat in data de 30.11.2010 un obiect de inventar pe baza de factura in suma totala de 316 lei, din care TVA 61 lei, pe care am achitat-o cu ordin de plata. Din pacate nu ...
Problema:Societatea a achizitionat in data de 30.11.2010 un obiect de inventar pe baza de factura in suma totala de 316 lei, din care TVA 61 lei, pe care am achitat-o cu ordin de plata. Din pacate nu am verificat pe site-ul ANAF si respectivul furnizor s-a dovedit a fi declarat inactiv din punct de vedere al TVA. Prin urmare trebuie sa facem rectificativa la declaratia 394. Evident ca in aceste conditii cheltuiala cu TVA este nedeductibila fiscal, dar cheltuiala aferenta obiectului de inventar in suma de 255 lei este deductibila?
Solutie:
Conform cu Legea 571/2003 privind Codul fiscal, Art. 11 pct.1, "La stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe in intelesul prezentului cod, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unui tranzactii pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei".
Mai mult, la pct. 1^1 al aceluiasi articol, se precizeaza ca "Autoritatile fiscale nu vor lua in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita".
Prin urmare, avand in vedere prevederile Art. 11 din Codul fiscal tranzactiile efectuate cu un contribuabil inactiv nu sunt luate in considerare de catre autoritatile fiscale si de asemenea, tranzactiile efectuate de un contribuabil inactiv pot sa nu fie luate in considerare.
Din punct de vedere al calculului impozitului pe profit, cheltuielile inregistrate in contabilitate pe baza facturilor emise de un contribuabil inactiv sunt considerate cheltuieli nedeductibile conform cu Art. 21 pct. 4 (r) din Codul fiscal:
"4. Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Cartea verde a contabilitatii 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
r) cheltuielile inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv al carui certificat de inregistrare fiscala a fost suspendat in baza ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Microintreprindere. Taxa platita la OSIM in numele clientilor. Care e regimul TVA la refacturarea taxei?Evidenta stocurilor in cazul sistemului de comert en detailDeclaratia 100 ar putea fi modificata. Vezi proiectul de ordin!Cum beneficiem de scutirea indirecta de accize?Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareUltimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataArticole similare
TVA cheltuiala eligibila. Proiect finantare ONGFacturi prestari servicii cercetare. Decont TVAUnde se duc veniturile din taxa de pe stalpRegularizare TVA nededus ca urmare a depasirii plafonului de 220.000 RONModificari in vigoare de la 1 ianuarie 2024 cu privire la retinerea impozitului pentru veniturile din pensiiUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Atentie! Noi versiuni pentru Declaratia 112: Soft A si Soft JNoua procedura de obtinere a regimului de declarare derogatoriu pentru contribuabilii aflati in inactivitate temporaraConectarea caselor de marcat la ANAF. Cum se completeaza Formularul 4101?Recuperare TVA pentru combustibilul achizitionat. Care este tratamentul contabil?Neraportarea tranzactiilor de optimizare fiscala va poate aduce amenzi de pana la 100.000 lei, conform OG 5/2020Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatANAF extinde lista firmelor cu risc la rambursarea TVA: ce se schimba dupa publicarea Ordinului nr. 1.123/2026[MODEL] Contestatie anulare din oficiu cod TVA + reglementari cheieArticole similare
Atentie la cum completati Formularul 394 incepand cu luna octombrie!Modificari in DECLARATIA 394 de la 1 octombrie. Cum vom proceda?Vanzare deseuri.Declararea prin formularele 300 si 394Totul despre DECLARATIA 394Intocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruUltimele articole
DECLARATIA 394: 4 intrebari frecvente despre completare si depunereSe pot inregistra facturile si bonurile fiscale pe un furnizor generic, in loc de furnizorul real? Ce riscuri exista?D394 in 2026. Cum corectati facturile intocmite in mod eronatInregistrare in scopuri de TVA cu intarziere. Facturare, TVA si documente utile in 2026DECLARATIA 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibil
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



