Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru analiza de astazi in ce priveste plata TVA-ului, avem ca subiect un SRL-D nou-infiintat, neplatitor de TVA, care va beneficia de ajutorul de minimis din partea statului, intrunind conditiile impuse de lege.
In conditiile in care societatea e neplatitoare de TVA, se va stabili daca acest ajutor va acoperi si partea de TVA pe care SRL-D-ul o va plati catre societatile platitoare de TVA de la care va efectua achizitii sau daca societatea va trebui sa se declare platitoare de TVA.
Mentionam ca in situatia in care beneficiarul ajutorului de minimis nu este persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, valoarea TVA aferenta achizitiilor care urmeaza a se efectua de la furnizori persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA este cheltuiala eligibila. De altfel, acest aspect rezulta atat din Contractul de finantare, cat si din Ghidul de finantare.
In acest caz, valoarea TVA aferenta achizitiilor care urmeaza a se efectua si care nu se va deduce deoarece beneficiarul ajutorului de minimis este neinregistrat in scopuri de TVA va reintregi costul de achizitie al bunurilor si serviciilor cumparate in conformitate cu prevederile O.M.F.P. nr. 3055 din 29 octombrie 2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, sectiunea 8 "Reguli de evaluare" subsectiunea 8.1 "Reguli generale de evaluare" si implicit 8.1.1. "Evaluarea la data intrarii in entitate" punctul 50 si 51. Conform acestei reglementari, la data receptiei, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare. Valoarea de intrare este determinata de costul de achizitie al bunurilor care poate cuprinde:
- pretul de cumparare;
- taxele de import si alte taxe;
- comisioanele
- cheltuielile de transport si manipulare;
- taxele notariale
- cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
- diverse cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.
Regula generala prevede ca TVA eligibila, care este nedeductibila conform legislatiei fiscale nationale, este considerata nerecuperabila, motiv pentru care valoarea acesteia este cuprinsa in valoarea ajutorului primit, obtinut pe baza cererii de finantare insotita de documentele solicitate, enumerate in Ghidul solicitantului.
In cazul ajutorului de minimis, cheltuielile eligibile aferente investitiei sunt considerate fara TVA numai in situatia in care beneficiarul ajutorului este inregistrat in scopuri de TVA. De altfel, calitatea de platitor sau neplatitor al beneficiarului este mentionata in formularul de inscriere online a solicitantului ajutorului de minimis.
In situatia in care ajutorul de minimis se acorda din fonduri structurale, sunt aplicabile prevederile art. 11^1 de la alin. (1) la alin. (4) din H.G. nr. 759 din 11 iulie 2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale
" (1) Cheltuiala cu taxa pe valoarea adaugata nedeductibila, potrivit legii, este eligibila pentru toate programele operationale finantate din instrumente structurale.
(2) Pentru a fi eligibila, cheltuiala prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie aferenta unor cheltuieli eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.
(3) In vederea rambursarii cheltuielilor eligibile mentionate la alin. (1), beneficiarii au obligatia depunerii, ca anexa a fiecarei cereri de rambursare, a unei declaratii pe propria raspundere privind nedeductibilitatea taxei pe valoarea adaugata aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, certificata de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(4) Organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are obligatia certificarii declaratiei mentionate la alin. (3) in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii de catre beneficiar a unei solicitari in acest sens, insotita de documentele justificative necesare.".
Pentru a beneficia de rambursarea cheltuielilor eligibile reprezentand TVA nedeductibila, la depunerea fiecarei cereri de rambursare aveti obligatia de a depune ca anexa o declaratii pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, certificata de organul fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de maxim 3 zile lucratoare de la data depunerii acesteia.
Deci, pentru certificarea declaratiei pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA, solicitantul depune la organul fiscal competent, inainte de depunerea cererii de rambursare la autoritatea de management, Declaratia privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare.
Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau care poate fi descarcat de pe website-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul ANAF.
Declaratia se depune direct la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire, pe suport electronic insotit de formularul editat de persoana impozabila, semnat si stampilat in trei exemplare, din care, dupa certificare, un exemplar se depune la autoritatea de management si un exemplar ramane la solicitant.
Baza legala pentru rambursarea TVA de catre autoritatea de management este urmatoarea:
art. 11^1 din Hotararea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 517/2007;
Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 33/2012 pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare", publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 33/16.01.2012;
Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice nr. 426/2013 privind completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 33/2012 pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare", publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 203/10.04.2013.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
IMM Leasing de echipamente si utilaje. TOT ce trebuie sa stii despre acest programNoutati legislatie fiscala 5 - 9 octombrie 2009 - Monitorul OficialConsiliul IMM-urilor lanseaza “Capitala antreprenoriatului romanesc 2019â€Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial intre 08-12 aprilie 2024Oficial: Ghidul de finantare a Programului Rabla Plus 2020Ultimele articole
In Monitorul Oficial au fost publicate 3 noutati fiscale la final de august 2023In iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiGuvernul a aprobat Normele metodologice ale Programelor IMM Invest, IMM Factor si IMM Leasing. Ce s-a modificatOrdinul 3581/2020. A fost aprobata schema de AJUTOR DE MINIMIS din cadrul Programului -ELECTRIC UP-OUG 220/2020 care prevede aplicarea masurilor de protectie sociala pentru angajati si angajatori dupa 1 ianuarie 2021 a fost publicata in MonitorArticole similare
Nou: Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015Comunicat MFP: Noi companii si dezvoltarea antreprenoriatului in RomaniaFacilitati fiscale pentru SRL-D, eliminate de la 1 ianuarie 2018CNIPMMR despre proiectul de OUG - rectificarea bugetului de stat pe anul 2016Cum pot tinerii beneficia de credit nerambursabil chiar daca firma nu e IMMUltimele articole
PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINESocietatile de tip SRL-D pot ramane la plata impozitului micro din 2023 daca nu au angajati?SRL-D. Termen de depunere a formularului D112. Cand se trece la perioada fiscala lunara?Nerepartizare profit pentru investitii SRL-D. Cum se poate repartiza profitul pe dividende?Legea 94/2014 a dus la un numar dublu de afaceri incepute de intreprinzatorii debutantiArticole similare
Din categoria o intrebare pe zi!Cererile de inregistrare ca platitor de TVA. Ce trebuie sa stie firmele noi!Achizitie intracomunitara efectuata de catre o societate neplatitoare de TVAAjustare pozitiva a dreptului de deducere TVA (analiza)PFA neplatitoare de TVA. Depasire plafon TVAUltimele articole
Achizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma NEPLATITOARE TVA. Studiu de cazPrestari servicii intracomunitare. Firma neplatitoare de TVAArticole similare
Deducere TVA factura de la neplatitor de TVACare sunt obligatiile fiscale legate de evidenta contabila la o firma mica?Furnizor NEPLATITOR TVA, factura cu TVA colectataExpirarea perioadei de inactivitate inscrisa la Registrul Comertului. Cum se poate desfasura activitatea in prezent?Achizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de cazUltimele articole
Monografie achizitie intracomunitara NEPLATITOR TVAPFA si declaratia 112. Colaborare client NEPLATITOR TVA. Ce optiuni are PFA-ul?Achizitii intracomunitara de bunuri sub plafonul de 10.000 euro. Ce obligatii vor avea neplatitorii de TVA?Nerezidenti si certificat de nerezidenta. Ce documente sunt necesare?Deducere TVA | Intocmire retur marfaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"