keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Ajutor de minimis. Cum gestionam TVA-ul?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 15 Mai. 2014 Exclusiv
Tags: ajutor de minimis, srl-d, neplatitoare tva, neplatitor tva, certificat nedeductibilitatea tva

Pentru analiza de astazi in ce priveste plata TVA-ului, avem ca subiect un SRL-D nou-infiintat, neplatitor de TVA, care va beneficia de ajutorul de minimis din partea statului, intrunind conditiile impuse de lege.


In conditiile in care societatea e neplatitoare de TVA, se va stabili daca acest ajutor va acoperi si partea de TVA pe care SRL-D-ul o va plati catre societatile platitoare de TVA de la care va efectua achizitii sau daca societatea va trebui sa se declare platitoare de TVA.

Mentionam ca in situatia in care beneficiarul ajutorului de minimis nu este persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, valoarea TVA  aferenta achizitiilor care urmeaza a se efectua de la furnizori persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA este cheltuiala eligibila. De altfel, acest aspect rezulta atat din Contractul de finantare, cat si din Ghidul de finantare.

In acest caz,  valoarea TVA aferenta achizitiilor care urmeaza a se efectua si care nu se va deduce deoarece beneficiarul ajutorului de minimis este neinregistrat in scopuri de TVA  va reintregi costul de achizitie al bunurilor si serviciilor cumparate in conformitate cu prevederile O.M.F.P. nr.  3055 din 29 octombrie 2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, sectiunea 8 "Reguli de evaluare" subsectiunea 8.1 "Reguli generale de evaluare" si implicit 8.1.1. "Evaluarea la data intrarii in entitate" punctul 50 si 51. Conform acestei reglementari, la data receptiei, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare. Valoarea de intrare este determinata de costul de achizitie al bunurilor care poate cuprinde:

-    pretul de cumparare;
-    taxele de import si alte taxe;
-    comisioanele
-    cheltuielile de transport si manipulare;
-    taxele notariale
-    cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile
-    diverse  cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

 
Regula generala prevede ca TVA eligibila, care este nedeductibila conform legislatiei fiscale nationale, este considerata nerecuperabila, motiv pentru care valoarea acesteia este cuprinsa in valoarea ajutorului primit, obtinut pe baza cererii de finantare insotita de documentele solicitate, enumerate in Ghidul solicitantului.
   In cazul ajutorului de minimis, cheltuielile eligibile aferente investitiei sunt  considerate fara TVA numai in situatia in care beneficiarul ajutorului este inregistrat in scopuri de TVA. De altfel, calitatea de platitor sau neplatitor al beneficiarului este mentionata in formularul de inscriere online a solicitantului ajutorului de minimis.
 
In situatia in care ajutorul de minimis se acorda din fonduri structurale, sunt aplicabile prevederile art. 11^1 de la alin. (1) la alin. (4) din H.G. nr. 759 din 11 iulie 2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale

    " (1) Cheltuiala cu taxa pe valoarea adaugata nedeductibila, potrivit legii, este eligibila pentru toate programele operationale finantate din instrumente structurale.

     (2) Pentru a fi eligibila, cheltuiala prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie aferenta unor cheltuieli eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale.

    (3) In vederea rambursarii cheltuielilor eligibile mentionate la alin. (1), beneficiarii au obligatia depunerii, ca anexa a fiecarei cereri de rambursare, a unei declaratii pe propria raspundere privind nedeductibilitatea taxei pe valoarea adaugata aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, certificata de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

    (4) Organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are obligatia certificarii declaratiei mentionate la alin. (3) in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii de catre beneficiar a unei solicitari in acest sens, insotita de documentele justificative necesare.".
 
  Pentru a beneficia de  rambursarea  cheltuielilor eligibile reprezentand TVA nedeductibila, la depunerea fiecarei cereri de rambursare aveti  obligatia de a depune   ca anexa o  declaratii pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, certificata de organul fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de maxim 3 zile lucratoare de la data depunerii acesteia.
 Deci, pentru certificarea declaratiei pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA, solicitantul depune la organul fiscal competent, inainte de depunerea cererii de rambursare la autoritatea de management, Declaratia privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare.

          Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau care poate fi descarcat de pe website-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul ANAF.

               Declaratia se depune direct la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire, pe suport electronic insotit de formularul editat de persoana impozabila, semnat si stampilat in trei exemplare, din care, dupa certificare, un exemplar se depune la autoritatea de management si un exemplar ramane la solicitant.
Baza legala pentru rambursarea TVA de catre autoritatea de management este urmatoarea:

    art. 11^1 din Hotararea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 517/2007;
     Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 33/2012 pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare", publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 33/16.01.2012;

Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice nr. 426/2013 privind completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 33/2012 pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare", publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 203/10.04.2013.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016