Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Saptamana aceasta, Camera Deputatilor a adoptat proiectul de lege pentru aprobarea OUG nr. 91/2014 privind obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola de hartie.
Noul proiect va intra in vigoare dupa ce va fi promulgat de Presedinte si dupa publicarea in Monitorul Oficial.
Aceasta masura a fost luata pentru modernizarea sistemelor de fiscalizare, asa cum aminteau la inceputul anului reprezentanti ai Ministerului de Finante Publice:
"Masura legislativa urmareste ca intr-o perioada de tranzitie (...) sa alinieze sistemul de aparate de marcat fiscale utilizate in Romania cu cele folosite de celelalte tari europene, Romania fiind singura tara europeana in care se mai utilizeaza aparate de generatie veche, cu role martor de hartie. De subliniat, de asemenea, avantajul pe care noul sistem de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic il aduce comerciantilor, prin eliminarea costurilor cu achizitia rolelor de hartie si spatiile de depozitare a acestora".
Modificarile aduse de proiectul de lege implic inlocuirea treptata a acestor case de marcat, iar termenul se amana pentru marii contribuabili pana la 1 octombrie 2016.
Incepand cu 1 ianuarie 2017 se aplica obligatia similara si pentru contribuabilii mijlocii.
Pentru contribuabilii mici, termenul-limita stabilit este de 1 mai 2017.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Noile case de marcat cu jurnal electronic vor fi conectate la un sistem de supraveghere si monitorizare, pentru transmiterea datelor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), iar casele de marcat cu rola jurnal (hartie) nu vor mai fi comercializate incepand cu 1 iulie 2016.
De asemenea, evidenta va fi tinuta de catre ANAF printr-un registru national electronic de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti.
Un element de noutate il reprezinta faptul ca odata cu aparatele cu jurnal electronic pe bonul fiscal va fi inscris si codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, la cererea acestuia.
Sursa: PortalContabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF prezinta Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizeaza venituri comercialeMai trebuie depus F4109 daca CASELE DE MARCAT au fost defiscalizate?Atentie la facturi si stabilirea cotei de TVA din 2017! Noul TVA si posibilele erori7 recomandari ITM pentru prevenirea raspandirii infectiei cu Covid-19 in centre comercialeCum tratam bonurile emise de CASELE DE MARCAT?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVANeconcordante la verificarea e-TVA privind CASELE DE MARCAT. Cum trebuie sa procedatiFormularul c801 – Ghidul CompletNoutati legislative referitoare la CASELE DE MARCAT, conform OUG 69/2024Articole similare
Toate firmele vor avea case de marcat cu JURNAL ELECTRONIC in 2014ANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceMinistrul Finantelor: Romania poate deveni competitiva, daca investeste in oameniMFP dezminte declaratiile Postei Romane cu privire la achizitia noilor case de marcatLegislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliUltimele articole
Controale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverDeclaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareAmenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFArticole similare
Buletin informativ ANAF. Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 21-25 martie 2022Preturi de transfer. Ce prevede Ordinul 442/2016 pentru contribuabilii mari, mijlocii si mici?SAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?Split TVA. Ce ii nemultumeste pe agentii economiciSAF-T: De cand trebuie depusa D406 de CONTRIBUABILII MIJLOCII care sunt obligati sa isi auditeze Situatiile Financiare incepand cu 2022?Ultimele articole
De la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciDin 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TSistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVASAF-T: D406 trebuie depusa de anumiti contribuabili pana pe 2 septembrie 2024Se aplica amenzi pentru inregistrarea facturii in E-Factura cu o data ANTERIOARA primirii prin SPV?Articole similare
Declaratia cod 394. Cum raportam facturile catre persoane fizice si facturi emise catre persoane impozabile in state terte?Zoom fiscal: Impozitarea veniturilor din dividende din 2016Noutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Societate neplatitoare de TVA. Implicatii fiscale pentru servicii de constructiiImpozite si taxe locale pentru anul fiscal 2016. Dispozitii tranzitoriiUltimele articole
Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?TVA zahar 2024. Studii de caz practiceObligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independenteInregistrare in scopuri de TVA cu intarziere dupa depasirea plafonului. Care sunt implicatiile fiscale si ce sactiuni se aplica?Pierderile fiscale NU se mai pot recupera decat in limita a 7 ani consecutivi. Declaratii necesare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"