Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Saptamana aceasta, Camera Deputatilor a adoptat proiectul de lege pentru aprobarea OUG nr. 91/2014 privind obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola de hartie.
Noul proiect va intra in vigoare dupa ce va fi promulgat de Presedinte si dupa publicarea in Monitorul Oficial.
Aceasta masura a fost luata pentru modernizarea sistemelor de fiscalizare, asa cum aminteau la inceputul anului reprezentanti ai Ministerului de Finante Publice:
"Masura legislativa urmareste ca intr-o perioada de tranzitie (...) sa alinieze sistemul de aparate de marcat fiscale utilizate in Romania cu cele folosite de celelalte tari europene, Romania fiind singura tara europeana in care se mai utilizeaza aparate de generatie veche, cu role martor de hartie. De subliniat, de asemenea, avantajul pe care noul sistem de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic il aduce comerciantilor, prin eliminarea costurilor cu achizitia rolelor de hartie si spatiile de depozitare a acestora".
Modificarile aduse de proiectul de lege implic inlocuirea treptata a acestor case de marcat, iar termenul se amana pentru marii contribuabili pana la 1 octombrie 2016.
Incepand cu 1 ianuarie 2017 se aplica obligatia similara si pentru contribuabilii mijlocii.
Pentru contribuabilii mici, termenul-limita stabilit este de 1 mai 2017.
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Noile case de marcat cu jurnal electronic vor fi conectate la un sistem de supraveghere si monitorizare, pentru transmiterea datelor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), iar casele de marcat cu rola jurnal (hartie) nu vor mai fi comercializate incepand cu 1 iulie 2016.
De asemenea, evidenta va fi tinuta de catre ANAF printr-un registru national electronic de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti.
Un element de noutate il reprezinta faptul ca odata cu aparatele cu jurnal electronic pe bonul fiscal va fi inscris si codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, la cererea acestuia.
Sursa: PortalContabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Firma ce produce si monteaza tamplarie PVC la domiciliul clientului. Taiem chitanta sau bon fiscal?Depunerea F4109, obligatorie pentru contribuabili si dupa conectarea caselor de marcat electronice la ANAFNoi produse pentru care se aplica cota redusa TVA 9%. Ce presupune trecerea la aceasta cota TVACase de marcat si reducerea costului lor din impozitul pe profitDefectiuni la CASELE DE MARCAT electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ultimele articole
Clientii vor putea verifica daca bonul fiscal a fost emis de o casa de marcat conectata la ANAFMonografie contabila PFA. Evidenta de gestiuneMai trebuie depus F4109 daca CASELE DE MARCAT au fost defiscalizate?Nerespectarea obligatiei de conectare a caselor de marcat electronice la ANAF se sanctioneaza cu pana la 10.000 leiCase de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverArticole similare
Emiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverAMEF: Se apropie data limita pana la care firmele mici trebuie sa schimbe casele de marcat vechiToate firmele vor avea case de marcat cu JURNAL ELECTRONIC in 2014Noile termene din 2017 pentru achizitia de case de marcat cu JURNAL ELECTRONICUltimele articole
Controale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Amenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFOUG 1/2020: Dotarea cu aparate de marcat a automatelor comerciale a fost amanata oficial!ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatArticole similare
Noutati legislatie fiscala 14 - 18 septembrie 2009 - Monitorul OficialANAF: Declaratia 390 VIES trebuie depusa. Sanctiunile se vor aplicaFirmele care NU mai sunt incadrate la contribuabili mijlocii din 1 ianuarie 2023 vor putea transmite D406 abia din 2025Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitareSolutionarea deconturilor cu sume negative de TVA aduce noi prevederi! Aflati noutatile!Ultimele articole
Miercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406SAF-T si D406: Termenele de depunere a D406 pentru CONTRIBUABILII MIJLOCII incadrati la aceasta categorie din ianuarie 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Rambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatReminder ANAF! Pana pe 2 mai 2023 trebuie depuse la ANAF mai multe declaratii fiscaleArticole similare
ANAF modifica D 201 si D 205. Motivul: modificarea regimului fiscal aplicabil pensiilorNoi reglementari privind platile prin intermediul cardurilor bancare. Care sunt noile obligatii de la 01 IANUARIE 2017?Furnizor neplatitor TVA, factura cu TVA colectataActualizare ANAF: S-a modificat procedura de administrare a contribuabililor mijlociiCorectare erori de calcul TVA deductibila si TVA colectataUltimele articole
TVA zahar 2024. Studii de caz practiceObligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independenteInregistrare in scopuri de TVA cu intarziere dupa depasirea plafonului. Care sunt implicatiile fiscale si ce sactiuni se aplica?Pierderile fiscale NU se mai pot recupera decat in limita a 7 ani consecutivi. Declaratii necesareSpeta zilei! Formularul 101. Cum se declara impozitul pe venit/impozitul specificAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"