Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Saptamana aceasta, Camera Deputatilor a adoptat proiectul de lege pentru aprobarea OUG nr. 91/2014 privind obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola de hartie.
Noul proiect va intra in vigoare dupa ce va fi promulgat de Presedinte si dupa publicarea in Monitorul Oficial.
Aceasta masura a fost luata pentru modernizarea sistemelor de fiscalizare, asa cum aminteau la inceputul anului reprezentanti ai Ministerului de Finante Publice:
"Masura legislativa urmareste ca intr-o perioada de tranzitie (...) sa alinieze sistemul de aparate de marcat fiscale utilizate in Romania cu cele folosite de celelalte tari europene, Romania fiind singura tara europeana in care se mai utilizeaza aparate de generatie veche, cu role martor de hartie. De subliniat, de asemenea, avantajul pe care noul sistem de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic il aduce comerciantilor, prin eliminarea costurilor cu achizitia rolelor de hartie si spatiile de depozitare a acestora".
Modificarile aduse de proiectul de lege implic inlocuirea treptata a acestor case de marcat, iar termenul se amana pentru marii contribuabili pana la 1 octombrie 2016.
Incepand cu 1 ianuarie 2017 se aplica obligatia similara si pentru contribuabilii mijlocii.
Pentru contribuabilii mici, termenul-limita stabilit este de 1 mai 2017.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manual de politici contabile - Stick USB
Noile case de marcat cu jurnal electronic vor fi conectate la un sistem de supraveghere si monitorizare, pentru transmiterea datelor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), iar casele de marcat cu rola jurnal (hartie) nu vor mai fi comercializate incepand cu 1 iulie 2016.
De asemenea, evidenta va fi tinuta de catre ANAF printr-un registru national electronic de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti.
Un element de noutate il reprezinta faptul ca odata cu aparatele cu jurnal electronic pe bonul fiscal va fi inscris si codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, la cererea acestuia.
Sursa: PortalContabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Defectiuni la CASELE DE MARCAT electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatData de raportare la ANAF a operatiunilor efectuate cu aparatele de marcat electroniceCase de marcat si reducerea costului lor din impozitul pe profitPatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVANeconcordante la verificarea e-TVA privind CASELE DE MARCAT. Cum trebuie sa procedatiFormularul c801 – Ghidul CompletNoutati legislative referitoare la CASELE DE MARCAT, conform OUG 69/2024Articole similare
Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFPeste 65000 de contribuabili au scapat de sanctiuni datorita Legii PreveniriiANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceNoile termene din 2017 pentru achizitia de case de marcat cu JURNAL ELECTRONICProiect de hotarare MFP: Cum se schimba regulile privind casele de marcat?Ultimele articole
Controale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverDeclaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareAmenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu case de marcat electronice. Legea se va aplica de la prima abatere!OUG 1/2020: Dotarea cu aparate de marcat a automatelor comerciale a fost amanata oficial!Articole similare
Care sunt noutatile legislative importante din intervalul 19 - 23 octombrie 2015?Decontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereANAF anunta: Ordin privind criteriile de selectie ale contribuabililor mijlociiNou formular pentru contractele de concesiune. Vezi Ordinul ANAFDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciUltimele articole
Din 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TSistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVASAF-T: D406 trebuie depusa de anumiti contribuabili pana pe 2 septembrie 2024Se aplica amenzi pentru inregistrarea facturii in E-Factura cu o data ANTERIOARA primirii prin SPV?Miercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406Articole similare
Se modifica Formularul 100Inregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?MCSI: Scutire de TVA pentru serviciul de distribuire a taloanelor de pensieActualizare ANAF: S-a modificat procedura de administrare a contribuabililor mijlociiAu fost publicate normele de aplicare a impozitului specific si exemple de calculUltimele articole
Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?TVA zahar 2024. Studii de caz practiceObligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independenteInregistrare in scopuri de TVA cu intarziere dupa depasirea plafonului. Care sunt implicatiile fiscale si ce sactiuni se aplica?Pierderile fiscale NU se mai pot recupera decat in limita a 7 ani consecutivi. Declaratii necesare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"