Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, va informam ca in perioada 1.07 ? 31.12.2012 sunt aplicabile anumite prevederi tranzitorii in ceea ce priveste optiunea de renuntare la calitatea de platitor de taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Astfel, potrivit actului normativ mentionat mai sus, de la 1 iulie 2012, plafonul de la care firmele sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA a fost majorat de la 35.000 de euro la 65.000 de euro, respectiv de la 119.000 la 220.000 lei.
Persoanele impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012, ca urmare a depasirii plafonului de scutire, pot solicita incepand cu data de 1 iulie 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca, la data solicitarii, sa nu fi depasit plafonul de scutire de 220.000 lei. in schimb, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA anterior anului 2012, pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA dupa data de 1 iulie 2012 inclusiv, daca nu au depasit plafonul de scutire de 119.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2011, si daca pana la data solicitarii scoaterii din evidenta nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei.
Formularistica
In situatiile mentionate mai sus, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestrul).
Contribuabilii care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA depun la organul fiscal competent formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul Fiscal" insotit de balantele de verificare sau jurnalele de vanzari la 31.12.2011 si la data solicitarii, dupa caz si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Formularul se completeaza in doua exemplare inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute, un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura, sau la posta, prin scrisoare recomandata iar un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manual de politici contabile - Stick USB
Important! Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Obligatii declarative si de plata a TVA
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.
Atentie! Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Impozit pe profit societate italiana cu sediu permanent in RomaniaDeducere TVA | Intocmire retur marfaTransport marfa pentru expozitie in UK. Ce declaratii sunt obligatorii?Recalcularea amortizarii in situatia trecerii de la regimul de neplatitor de TVA la cel de platitor de TVATaxare inversa si achizitie cladiri. Cum facturam corect?Ultimele articole
Neplatitor de TVA. Operatiuni pentru care se utilizeaza codul special de TVATrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixeMonografie achizitie intracomunitara nePLATITOR TVAInregistrare ca platitor de TVA la depasirea plafonuluiAchizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de cazArticole similare
MFP MODIFICA metodologia de acordare a tichetelor de masa, a voucherelor de vacanta si a tichetelor cadouGhid practic pentru contabilitatea unei agentii de turism!DECONTul de TVA si Declaratia 394. Corectare eroriCe declaratii depunem la 26 august?OMV Petrom va primi 600 milioane de euro din partea statuluiUltimele articole
e-TVA. ATENTIE maxima la DECONTul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?e-TVA si Notificarile de conformare: Raspunsul nu este (inca) obligatoriu in 2025e-TVA. Cum a fost actualizat DECONTul precompletat e-TVA prin Ordinul 2351/2025Cheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu cazarea si masa pot fi deductibile?Diurna in 2025. Conditii de acordare si impozitare a diurnei externe + EXEMPLU de calculArticole similare
Achizitii intracomunitare de bunuri. Declarare TVA si inregistrare contabila. Situatii specialeHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in scopuri TVALeasing inregistrari contabile. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Depunerea formularului 098: model cerere de inregistare in scopuri de TVAProiect ANAF: Stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA in 2016Ultimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
Discount primit de PFA - calculul impozitului pe venitCum procedam cand e inregistrata eronat factura care conduce la depasire plafon TVA?Efectele anularii inregistrarii in scopuri de TVAStocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.4)Ultimele articole
Declaratia 010. Pana cand o poti depune pentru a renunta la codul de TVA prin optiuneTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAANULARE cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de ANULAREa lui din initiativa societatii?Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasing
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



