Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, va informam ca in perioada 1.07 ? 31.12.2012 sunt aplicabile anumite prevederi tranzitorii in ceea ce priveste optiunea de renuntare la calitatea de platitor de taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Astfel, potrivit actului normativ mentionat mai sus, de la 1 iulie 2012, plafonul de la care firmele sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA a fost majorat de la 35.000 de euro la 65.000 de euro, respectiv de la 119.000 la 220.000 lei.
Persoanele impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012, ca urmare a depasirii plafonului de scutire, pot solicita incepand cu data de 1 iulie 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca, la data solicitarii, sa nu fi depasit plafonul de scutire de 220.000 lei. in schimb, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA anterior anului 2012, pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA dupa data de 1 iulie 2012 inclusiv, daca nu au depasit plafonul de scutire de 119.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2011, si daca pana la data solicitarii scoaterii din evidenta nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei.
Formularistica
In situatiile mentionate mai sus, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestrul).
Contribuabilii care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA depun la organul fiscal competent formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul Fiscal" insotit de balantele de verificare sau jurnalele de vanzari la 31.12.2011 si la data solicitarii, dupa caz si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Formularul se completeaza in doua exemplare inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute, un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura, sau la posta, prin scrisoare recomandata iar un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Important! Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Obligatii declarative si de plata a TVA
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.
Atentie! Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Trecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixeOperatiuni de vanzare de catre persoana fizica. Ar trebui sa se inregistreze ca platitor de TVA?Cum colectam TVA pentru SRL cu obiect de activitate comert cu amanuntul?Societatea ramane platitoare de TVA pana la finalul anului?Studiu de caz: Anulare din oficiu a codului de PLATITOR TVA pentru o societate fara activitate economica. Ajustare TVA si declaratiiUltimele articole
Neplatitor de TVA. Operatiuni pentru care se utilizeaza codul special de TVAMonografie achizitie intracomunitara nePLATITOR TVAInregistrare ca platitor de TVA la depasirea plafonuluiAchizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de cazTrecerea de la platitor de TVA la neplatitor de TVA in 2025Articole similare
Masuri de simplificare a TVAAchizitie autoturism si limitarea dreptului de deducere. Ce tratament fiscal se aplica la vanzare?Servicii de publicitateReduceri comerciale si financiare primite de la furnizor. Ce regim TVA se aplica si cum vom completa factura corect?Zoom fiscal: Declararea contribuabililor inactivi si implicatiile fiscaleUltimele articole
Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareDiurna. Documente justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFDeclaratia 390. Termen limita pentru a evita erorile intre D390 si DECONTul de TVAe-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiArticole similare
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA: depuneti declaratia la 10 aprilie!Util: Procedura de scoatere din evidenta a persoanelor inregistrate in scopuri de TVAAnunt MFP privind anularea inregistrarii in scopuri de TVABonuri fiscale cu deductibilitate 50 la suta. Verificarea inregistrarilorStudiu de caz: Monografie cheltuiala si TVA combustibil. Deductibilitate partiala si TVA la incasareUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariCEREREA DE ANULARE a obligatiilor de plata accesorii, potrivit OG nr. 6 / 2019Incasarea in avans a valorii serviciilor intracomunitare prestate. Ce tratament fiscal se aplica?Consecintele desfasurarii exclusive a operatiunilor scutite fara drept de deducere a TVATitlul III Capitolul IIIUltimele articole
Declaratia 010. Pana cand o poti depune pentru a renunta la codul de TVA prin optiuneTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAANULARE cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de ANULAREa lui din initiativa societatii?Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasing
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"