Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, va informam ca in perioada 1.07 ? 31.12.2012 sunt aplicabile anumite prevederi tranzitorii in ceea ce priveste optiunea de renuntare la calitatea de platitor de taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Astfel, potrivit actului normativ mentionat mai sus, de la 1 iulie 2012, plafonul de la care firmele sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA a fost majorat de la 35.000 de euro la 65.000 de euro, respectiv de la 119.000 la 220.000 lei.
Persoanele impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012, ca urmare a depasirii plafonului de scutire, pot solicita incepand cu data de 1 iulie 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca, la data solicitarii, sa nu fi depasit plafonul de scutire de 220.000 lei. in schimb, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA anterior anului 2012, pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA dupa data de 1 iulie 2012 inclusiv, daca nu au depasit plafonul de scutire de 119.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2011, si daca pana la data solicitarii scoaterii din evidenta nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei.
Formularistica
In situatiile mentionate mai sus, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestrul).
Contribuabilii care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA depun la organul fiscal competent formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul Fiscal" insotit de balantele de verificare sau jurnalele de vanzari la 31.12.2011 si la data solicitarii, dupa caz si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Formularul se completeaza in doua exemplare inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute, un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura, sau la posta, prin scrisoare recomandata iar un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Important! Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Obligatii declarative si de plata a TVA
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.
Atentie! Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ajutor de minimis. Cum gestionam TVA-ul?Deducere TVA factura de la neplatitor de TVAInregistrarea in scopuri de TVA intarziat. Cum procedam?Obligatiile unei societati neplatitoare de TVA la achizitia intracomunitara. Conditii 2017 care va ajuta sa respectati legeaInregistrare Credit NoteUltimele articole
Monografie achizitie intracomunitara nePLATITOR TVACifra de afaceri. Definitie, formula si cum sa o calculezi corectInregistrare ca platitor de TVA la depasirea plafonuluiAchizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de cazConditii de trecere de la platitor de TVA la neplatitor de TVAArticole similare
Achizitie de marfuri de la un furnizor strain si livrare. Ce tratament fiscal aplicam?Inregistrare in scopuri de TVA. Constructie in regie propriePlata accize 2013: Totul despre DECONTul 120 privind accizeleFactura emisa de furnizor strain cu cod de TVA din Romania. Cum se inregistreaza TVA si ce declaratii se depun?Achizitii bunuri in Romania. Cum declaram in D390 si in DECONT?Ultimele articole
Diurna externa oferita in conditiile Legii 72/2022. MONOGRAFIE contabila utila contribuabililorTermenul de aplicare a Legii privind venitul minim de incluziune a fost devansat la 1 iunie 2023Joi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscaleCadouri in bani pentru angajati, cu ocazia Pastelui. Cum se completeaza D112?DECONT cheltuieli mai mare de 10.000 lei. Suma poate fi achitata cash?Articole similare
Leasing operational. Cum se contabilizeaza si cum stabilim deducerea cheltuielilor?Achizitii servicii intracomunitare de catre o firma neplatitoare de TVA. Se obtine codul special de TVA?Depunerea formularului 098 - inregistrare in scopuri de TVAAnularea inregistrarii in scopuri de TVA: depuneti declaratia la 10 aprilie!OANAF nr. 1436: Util pentru persoanele impozabile cu inregistrarea TVA anulataUltimele articole
Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in scopuri TVAArticole similare
Analiza ajustarii de TVA. Doua formulare au fost modificate anul acestaInregistrarea dupa ANULAREa codului de TVA. Cum procedam?25 iulie 2016 e termenul-limita pentru mai multe declaratiiGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAProcedura pentru amnistia fiscala a fost publicata. Prevederile OMFP 3831/2015Ultimele articole
Diurna externa oferita in conditiile Legii 72/2022. MONOGRAFIE contabila utila contribuabililorReincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare. Procedura de aplicare conform Ordinului 874/2023Material ANAF: Procedura prin care pot fi reincadrate fiscal sumele acordate sub forma indemnizatiei de delegare sau de detasareHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatSistemul TVA la incasare: ce este, cand si de cine poate fi aplicat
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"