Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, va informam ca in perioada 1.07 ? 31.12.2012 sunt aplicabile anumite prevederi tranzitorii in ceea ce priveste optiunea de renuntare la calitatea de platitor de taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Astfel, potrivit actului normativ mentionat mai sus, de la 1 iulie 2012, plafonul de la care firmele sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA a fost majorat de la 35.000 de euro la 65.000 de euro, respectiv de la 119.000 la 220.000 lei.
Persoanele impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012, ca urmare a depasirii plafonului de scutire, pot solicita incepand cu data de 1 iulie 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca, la data solicitarii, sa nu fi depasit plafonul de scutire de 220.000 lei. in schimb, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA anterior anului 2012, pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA dupa data de 1 iulie 2012 inclusiv, daca nu au depasit plafonul de scutire de 119.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2011, si daca pana la data solicitarii scoaterii din evidenta nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei.
Formularistica
In situatiile mentionate mai sus, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestrul).
Contribuabilii care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA depun la organul fiscal competent formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul Fiscal" insotit de balantele de verificare sau jurnalele de vanzari la 31.12.2011 si la data solicitarii, dupa caz si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Formularul se completeaza in doua exemplare inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute, un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura, sau la posta, prin scrisoare recomandata iar un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Cartea Verde a Contabilitatii
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Important! Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Obligatii declarative si de plata a TVA
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.
Atentie! Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitii intracomunitara de bunuri sub plafonul de 10.000 euro. Ce obligatii vor avea neplatitorii de TVA?Facturi cu TVA de la neplatitor de TVA. Cum procedam?Neindeplinirea criteriilor pentru inregistrarea in scop de TVA. Cum vom factura si cum se inregistreaza facturile?Vanzare bunuri imobile. In ce conditii e obligatorie inregistrarea in scopuri de TVA?Factura catre firma straina platitoare de TVA. Incadrarea corecta a livrariiUltimele articole
Monografie achizitie intracomunitara nePLATITOR TVAInregistrare ca platitor de TVA la depasirea plafonuluiAchizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de cazTrecerea de la platitor de TVA la neplatitor de TVA in 2024Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ajustare negativa TVA pentru obiecte de inventar in folosintaArticole similare
Cum se efectueaza ajustarea de TVA a mijloacelor fixe? Exemplu de calculProcedura: Certificatul pentru TVA necesar la inmatricularea mijloacelor de transportOUG privind Kurzarbeit, modificata! Angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de munca al salariatilor cu pana la 80%Inregistrare in scop de TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri aflate in stocCum procedam corect pentru inregistrarea si ajustarea TVA?Ultimele articole
Noutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAE-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAFacturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileComert online. Regimul fiscal TVA in cazul vanzarii catre persoane din UEANAF: 2,74 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma inspectiilor din luna octombrie 2024Articole similare
Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate. Norme aprobate prin OANAF nr. 700Anunt MFP privind anularea inregistrarii in scopuri de TVACum deducem cheltuielile pentru unele piese de schimb?Leasingul financiar. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Noi modificari privind inregistrarea si scutirea de la plata TVA. Vezi OrdinulUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
Marti, 10 septembrie 2024, depunerea formularelor de inregistrare/ANULARE a inregistrarii in scopuri de TVAAmnistie fiscala. 4 conditii pe care trebuie sa le respecte contribuabiliiIncepand cu 2018, noul plafon de scutire la TVA va fi de 300.000 leiRegimul facturilor fiscale in 2013. Care sunt conditiile de emitere a facturilor?Ce situatii ne obliga sa depunem formularul 307?Ultimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa ANULARE. Ce trebuie sa stiiReminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFA fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"